Tijekom proteklih 12 mjeseci, britanski online maloprodajni div Asos doživio je ozbiljan pad prometa, kao rezultat inflacije, pogrešaka pri kupnji i neočekivanih promjena temperature. Vijest dolazi samo godinu dana nakon krize 2022. i predstavlja trend pada za tvrtku sa sjedištem u Londonu.
Asos je ovih dana objavio da je tvrtka izgubila oko 350 milijuna eura 2023. i predviđa daljnji pad prodaje između 5 i 15 posto do kraja godine, no za sljedeću predviđa rast. Kao odgovor na ove brojke, ulagači su počeli odlaziti, uzrokujući pad vrijednosti dionice Asosa na burzi za 11%.
POGLEDAJTE VIDEO:
Asos je bio na vrhuncu poslovanja od 2015. do 2019. prodajom trendi odjeće i dodataka koji su, međutim, pripadali uglavnom brendovima brze mode. Privukavši pozornost mladih zbog svoje brze i praktične kupnje, ubrzo je postao jedan od najpopularnijih brendova za tinejdžere na Zapadu.
Baš kao i Asos, i mnogi drugi brendovi jeftinije robe, kao što su Topshop, Missguided, Forever 21, Cheap Monday, Urban Outfitters i Abercrombie & Fitch također su u krizi.
Paralelno s time, sve je veći porast online dućana s vintage odjećom kao što je Depop ili Vinted. Svijest o tome gdje je i kako proizvedena odjeća sve je jača među mlađim generacijama. Vintage je postao hit diljem svijeta, mnogi ne žele više nove, jeftine stvari.
Dok se nakon pada u četvrtak tržišna vrijednost Asosa vratila na prethodnu razinu - iako desetinu onoga što je bila prije dvije godine - burza svjedoči još jednoj krizi u maloprodajnom svijetu.
Asos je sada najavio promjene - zatvaraju drugi distribucijski centar u Ujedinjenom Kraljevstvu, izbor brendova će se promijeniti, nudit će više artikala za manje od deset funti, a ulagat će se u kampanje usmjerene na povratak popularnosti platforme,
Farfetch, inače jedna od najvažnijih online destinacija luksuznih brendova kao što su Balenciaga i Jimmy Choo, zabilježio je gubitak tržišne vrijednosti od 97% u posljednje dvije godine te je optužen za propuste i lažne informacije, na štetu svojih ulagača.
Osnovan 2008. kao jedan od prvih digitalnih mega dućana, Farfetchov nezaustavljivi uspjeh doživio je težak udarac prije nešto više od godinu dana nakon objave akvizicije 47,5% Yoox Net-a-Portera, njegovog najvećeg rivala koji je opterećen tužbama.
- Kada počnete spajati toliko različitih komada, završite s patchwork poplunom koji nitko ne razumije - komentirao je situaciju Imran Amed, osnivač i direktor projekta Business of Fashion, piše nss.