Mnogi od nas ne mogu započeti dan bez šalice tople kave. Ali psiholozi su sada izdali upozorenje o neočekivanim učincima ovog popularnog napitka - posebno prije odlaska u kupovinu.
Ranije ovog mjeseca, Britansko psihološko društvo objavilo je na TikTok profilu, @britishpsychsociety, rezultate jednog istraživanja o ispijanju kave i neposrednom odlasku u trgovinu.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Ljudi koji su popili samo jedan espresso prije odlaska u trgovinu potrošili su nevjerojatnih 50% više novca od onih koji su popili kavu bez kofeina. Oni koji piju kofein izjavili su da se osjećaju uzbuđenije, a kad smo uzbuđeni, skloni smo biti impulzivniji - objavili su.
BPS se poziva na studiju iz 2022. koja je provela nekoliko eksperimenata kako bi razumjela kako kofein utječe na kupovno ponašanje. Ovo istraživanje provedeno je u raznim trgovinama u više zemalja, a svim kupcima ponuđeno je besplatno 50 ml espressa.
Zanimljivo, znanstvenici su otkrili da je ispijanje ove male količine povezano s povećanim brojem kupljenih artikala i većom ukupnom potrošnjom. Oni koji piju kofein također su vjerojatnije birali 'hedonističke proizvode' - proizvode povezane s užitkom - poput kokica s maslacem i čokolade. Ovo ponašanje pripisano je povećanom 'energetskom uzbuđenju', pod utjecajem stimulirajućih učinaka kofeina.
Iako espresso obično sadrži više od 60 mg kofeina, sugeriraju da se uzbuđenje može izazvati konzumiranjem samo 25-30 mg kofeina, piše Mirror.
POGLEDAJTE NOVU EPIZODU 'ZEKINE KUŽINE':