Ljudi koji pokazuju pojačanu sposobnost prilagođavanja promjenama, dobro upravljaju svojim emocijama i dobro surađuju s raznolikim krugom ljudi već danas su vrijedni na mnogim radnim mjestima. No s porastom brzine promjena i pritiscima na radnim mjestima postat će traženiji nego ikad, pokazuje izvješće Svjetskog gospodarskog foruma o budućnosti poslova.
Zaključak je studije da će emocionalna inteligencija biti jedna od najtraženijih vještina kod radnika u 2020. godini.
Tako je anketa iz 2011. godine provedena među više od 2600 zaposlenika, menadžera i profesionalaca u ljudskim resursima, pokazala da čak 71 posto njih emocionalnu inteligenciju zaposlenika cijeni više nego rezultate na testovima inteligencije.
Oni iskazuju veću vjerojatnost da će promovirati radnika s visokom emocionalnom inteligencijom, dok je 59 posto ispitanika izjavilo da bi odustalo od kandidata koji ima visoki IQ, ali slabu emocionalnu inteligenciju.
Evo sedam glavnih razloga zbog kojih su visoko emocionalno inteligentni kandidati toliko vrijedni:
Mogu podnijeti stres i pritisak
Suočavanje s pritiscima na radnom mjestu i dobro funkcioniranje pod stresom zahtijeva sposobnost upravljanja našim emocijama. Osobe s višom razinom emocionalne inteligencije sposobnije su upravljati svojim emocijama i reakcijama tijekom stresa.
Obično imaju bolje razvijene mehanizme suočavanja i zdrave sustave podrške koji su učinkoviti i u vrlo teškim situacijama. Brzina promjena koju većina nas doživljava na radnom mjestu povećat ce razinu stresa, a onda i vrijednost takvih radnika.
Bolje se razumiju i surađuju s drugima
Kako timski rad postaje sve važniji, ljudi koji su u stanju razumjeti i slagati se s drugima postat će sve traženiji. Visoko emocionalno inteligentni ljudi imaju vještine koje im omogućuju izgradnju dobrih odnosa s raznolikim krugom ljudi iz mnogih kultura i različitih imovinskih statusa, što postaje značajna prednost s obzirom na sve veću globalizaciju.
Dobro slušaju
Sposobnost dobrog slušanja i reagiranja na druge, ključna je za razvijanje dobrih radnih odnosa. Zbog sposobnosti razumijevanja drugih, visoko emocionalno inteligentni ljudi u boljem su položaju. Često mogu staviti u drugi plan vlastite emocije i želje i posvetiti se potrebama i željama drugih. Njihova sposobnost da osjete emocije drugih, kroz ton glasa i govor tijela, može biti vrlo korisna u timskom radu.
Otvoreniji su za povratne informacije
Otvorene, pravovremene i iskrene povratne informacije izuzetno su značajne u poslu, pa je važno znati ih prihvatiti na dobar način. Ljudi s visoko razvijenom emocionalnom inteligencijom manje su skloni tome da se brane i otvoreniji su za povratne informacije.
Njihova visoka razina samopoštovanja omogućava im da pozitivno gledaju na primjedbe koje mogu pridonijeti tome da se unaprijedi poslovni proces i uspjeh.
Znaju prepoznati osjećaje drugih
Poslovna suradnja ne oslanja se samo na logistička pitanja, već je važno dobro reagirati i na emocije kolega u timu. Osobe s visokom emocionalnom inteligencijom lako grade povjerenje i mogu biti osnova za osjećaj povezanosti i odanosti timu. To omogućava da se tim usredotoči na zadatak, umjesto da se bave međusobnim prepirkama.
Drugi ih rado slijede
Ako stvari ne idu prema planu, oni se neće isfrustrirati i veća je vjerojatnost da će se izdići iz takve situacije. Također, često lako zadobiju poštovanje kolega i oni ih rado slijede, pa to može imati dobar utjecaj na organizaciju.
Donose promišljenije odluke
Zbog sposobnosti da jasno vide stvari s tuđeg gledišta, visoko emocionalno inteligentni ljudi mogu donositi bolje prosudbe o tome kako će njihove odluke utjecati na druge. To rezultira boljim odlukama u cjelini, te pomaže u kontroli štete kad neke odluke dovedu do negativnih posljedica.
POHVATALE SE USRED KLUBA: Pjevačica nakon razvoda uživa u društvu mlađahne frendice