Prije nego se preselio u Pariz radio je za Ujedinjene narode, a njegovu karijeru odredila je legendarna urednica Voguea Diana Vreeland kad su joj 1970. pod ruku došli crteži cipela tada 28-godišnjeg Španjolca. Dianu su oduševili crteži te ga je nagovorila da krene dizajnirati cipele.
POGLEDAJTE VIDEO:
Madison avenija u New Yorku poznata je po luksuznim dućanima odjeće i obuće, a baš na njoj, u ulici Madison 717 smjestio se novi dućan dizajnera Manola Blahnika koji je pravi raj za sve ljubitelje cipela.
Butik je smješten u znamenitoj zgradi iz 1923. godine i ima dva pojedinačna izloga. Jedan vodi u sobu u kojoj se nalazi ženska kolekcija, drugi u mušku. Iznutra povezani, svaki prostor ima zaseban dekor - mramor i gips u klasičnom stilu za žene, a plava i zlatna boja prevladaju u muškom dijelu gdje se nalazi i šank, pa uz kupnju i isprobavanje ovih kultnih cipela, posjetitelji mogu uživati i u pokojoj čašici šampanjca.
- Stvorio sam mjesto na kojem posjetitelji mogu biti opušteni - rekao je Blahnik, koji je lud za arhitekturom, a novi prostor dizajnirao je s Kristinom Blahnik, njegovom nećakinjom i izvršnom direktoricom tvrtke te s dizajnerom interijera Davidom Thomasom.
- Prestrašen sam zbog ponovnog otvaranja trgovine u New Yorku. Ne znam je li pravi trenutak. Ali rekao sam: ‘Zašto ne?’ Ljudi su sada očajni, žele se ponovno uzbuditi i krenuti kupovati. Želim da kupuju stvari koje su im potrebne ali koje su stvarno dobro i kvalitetno napravljene. Stvari koje će potrajati - dodao je Blahnik.
Nakon 50 godina poslovanja, Blahnik se nada da će u novoj trgovini posjetitelji i kupci otkriti određeni dio njegove osobnosti koji ne poznaju.
Ekskluzivno za prostor Madison Avenue bit će mala kolekcija, nazvana 717, koja će se zasigurno ubrojiti među najfinije suvenire u gradu. Dizajner planira istu vrstu programa za svoj londonski butik.
- To je jedini način da zadržim integritet, dušu jer želim raditi male stvari, koncentrirati se na kvalitetne i trajne stvari - objašnjava dizajner.
Punom parom radi na novoj jesenskoj kolekciji unatoč izvanrednim okolnostima pod kojima je nastala.
- Nikad se ne mijenjam puno, uopće ne slijedim modu, ali nekako uvijek eksplodiram. I ovaj put sam dizajnirao na taj način. Novi dizajni biti će senzualni - objašnjava.
Ono u što čvrsto vjeruje je grad
- New York ima božanstven odnos sa mnom, a trgovina je način da se uzvrati podrška - dodaje.
Prvi se put s gradom upoznao u 1970-ima, zatim se družio s Perryjem Ellisom i Dianom Vreeland.
- Amerika, posebno New York, mjesto je mogućnosti za koje nikad ne očekujete da ćete ih moći stvoriti negdje drugdje. New York je moderan grad i uvijek će biti - zaključuje dizajner za Vogue.