Posljednjih godina vidimo porast popularnosti klasične cipele, od mokasine do niske čizmice, balerinki i natikača - sve to utjecalo je na globalne promjene u potražnji za određenim stilovima. Naime, sada tržište sve manje traži tenisice pa brojni brendovi bilježe usporavanje potražnje, što se luksuznim brendovima nimalo ne sviđa.
Tenisice danas čine čak oko 55 posto asortimana obuće luksuznih kompanija, što ih čini nezaobilaznom kategorijom. Očito je da tržište ove obuće ulazi u krizu.
POGLEDAJTE VIDEO: Tenisice od konoplje
Globalna prodaja tenisica iznosila je 164 milijarde eura u 2022., što je bilo povećanje prodaje od 2,7 posto u odnosu na prethodnu godinu, ali dramatično smanjenje u usporedbi s porastom od 19,5 posto u 2021., pišu Business of Fashion i nss.
Stoga su nastala neka nova predviđanja, da će do 2027., prodaja tenisica godišnje rasti za skromnih 3,6 posto. Među glavnim krivcima za ovu situaciju su ne samo ciklički karakter mode i želja za promjenom, već i realni problemi sa zalihama proizvođača, usred pandemijskih drama.
Moguće je jedan od uzroka i intenzitet promjena, nemogućnost trčanja za baš svakim trendom koji se dešava - a dešava se i radi samog profita, stoga nestaje onaj čaroban moment koji imamo kad želimo nešto posebno. Za sve su pomalo krive i same modne kuće koje izmišljaju umjetnu atmosferu potražnje i ekskluzivnosti, a svi znaju da je ona nepotrebna, radi se na koncu o obući koje nam zapravo ne nedostaje.
Ima još jedna stvar - nove generacije su tu, taman su stasale kad je svijet ušao u još jednu krizu. Ekološki su stilovi sve jači, štednja, održivost i slični izrazi sve su prisutniji u globalnom jeziku, ne prestajemo ih spominjati. Stvari moraju imati duži 'život', umjesto toga da trčimo za svakom novom tenisicom.
Ima još jedna scena povezana s ovim dizajnom koja je ušla u krizu - preprodaja tenisica i potražnja za dobrim vintage kreacijama kao da je došla do vrhunca te se krenula spuštati. Primjer je StockX, kompanija koja je donedavno bila top mjesto za preprodaju cool retro tenisica, no popularnost mu se smanjuje.
Sve to mijenja tržište, scenu i modu općenito, ljudi ipak na kraju shvate da imaju previše pari. Naravno, kolekcionari će uvijek tražiti nešto posebno, no činjenica da ti stari modeli tenisica ipak imaju rok trajanja.
Moda se mijenja, i iako volimo tenisice, činjenica je da su brendovi duboko zaglibili donoseći toliko modela da ih mi kao publika naprosto ne možemo 'prožvakati'. Imamo samo dvije noge, a danas je dućana s tenisicama toliko da se ideja o pretjerivanju očita i svakom laiku. Očito je ljudima pomalo dosta svega, forsiranja novih kolekcija i modela, a mnoge od njih su uistinu slične. Shvaćamo, zapravo, da nismo stonoge.
POGLEDAJTE INTERVJU: 'S MARKOM VARGEKOM SAM ZAVOLJELA NOGOMET'