Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak. Prostitutka otkriva: Evo zbog čega muškarci dolaze k meni
Iako su neke stvari izvan naše kontrole čak i kad je riječ o upravljanju s vremenom, postoje stvari koje možemo napraviti da budemo produktivniji u poslu koji obavljamo, a bez da pola noći provedemo budni.
1. Neka se prvo svi sudionici dobro upoznaju sa sadržajem
Osnivač Twittera Jack Dorsey kaže da se većina njegovih sastanaka temelji na proučavanju Google dokumenata, počevši od čitanja pa do komentiranja istih.
- Tako svi imaju vremena upoznati se sa sadržajem, možemo raditi sa više lokacija, a ljudi stižu brzo i kritički razmišljati - kaže Dorsey.
Prema nedavnoj studiji, Dorseyjev je pristup potpuno ispravan jer upravo takvo komentiranje sadržaja dok se s njim svi ne upoznaju stvara među suradnicima svojevrsni timski osjećaj i omogućava brzo kritičko razmišljanje - koje je ključni dio produktivnosti.
2. Naučite se reći 'ne'
Prema istraživanju profesora sa UC Berkeleyja Mortena Hansena, vježbanje govorenja 'ne' ili odbijanja omogućava nam da smanjimo količinu obveza i bolje se usredotočimo na postojeće. Veliki zagovornik te strategije bio je i Steve Jobs koji je na konferenciji za razvojne programere Apple Worldwide 1997. rekao:
- Ljudi misle da predanost znači samo govoriti 'da' i pristajati na sve u onome čemu smo predani, no nije u tome bit. Biti predan znači reći 'ne' stotini drugih dobrih ideja - morate zato pažljivo birati gdje 'dajete sebe' - ja sam zato jednako ponosan na sve ono što nisam napravio koliko sam ponosan na stvari koje sam napravio.
3. 'Napunite baterije'
Nit koja povezuje gotovo sve uspješne menadžere je - produktivnost. Izvršna direktorica i suosnivačica Brillian Eartha Beth Gerstein čvrsto vjeruje da je za produktivnost ključno odmaknuti se od tehnologije i 'napuniti baterije'. Drugim riječima, kaže Gerstein, 'kad morate, budite (skroz) dostupni, ali znajte i kad se trebate odmaknuti od posla'.
Ona naglašava i važnost izlazaka, šetnji i slušanja nekog dragog nam podcasta ili provođenja vremena s obitelji.
- Shvatila sam da mi je vrijeme za 'punjenje energije' - npr. slušanje Headspacea na putu do posla - sastavni dio 'jačanja' produktivnosti - zaključuje.
4. Radite 'u turama' od 90 minuta
Greška s produktivnosti koju mnogi od nas rade je što sve žele napraviti odjednom i često zanemaruju vrijeme za odmor, kaže direktor Energetskog projekta i autor knjige 'Način na koji radimo ne funkcionira', Tony Schwartz.
- Naša nam tijela šalju jasne signale kad nam je potreban odmor ili kad smo gladni, pospani ili jednostavno više nismo usredotočeni. Ipak, mi uglavnom te signale 'nadjačamo' i zanemarimo, te pronalazimo umjetne načine nadoknade energije: kofein, hranu s puno šećera i jednostavnih ugljikohidrata, pa i vlastite hormone stresa - smatra Schwartz.
Schwartz kaže da je 'tajna produktivnosti u 'sprintu': da ujutro radimo s najvećim intenzitetom i to tijekom 90-minutnog sprinta (ne duže) prije nego što napravimo pauzu.
Drugim riječima, usredotočite se na najizazovniji i najvažniji zadatak u tih 90 minuta, a zatim odmarajte mozak i pustite ga da se oporavi. Kad opet sjednete za stol, radit ćete još brže i bolje nego prije, savjetuje on.
5. Napravite si (realan) popis obaveza
Profesor informatike sa Georgetowna i autor knjige 'Deep Work' Cal Newport rekao je za Insider da trebamo biti što je moguće realniji u onome što želimo, da bismo to uspjeli dovršili - inače je popis obaveza, smatra on, samo 'popis pustih želja'.
Newport dodaje i da bi se za produktivnost 'baš svaki sat u radnom danu maksimalno trebalo iskoristiti za obavljanje onoga što smo si zadali.
6. Isključite obavijesti na mobitelu
- Ne trošite svoje vrijeme u danu pregledavajući dolaznu poštu već svakodnevno izaberite jedan do dva problema koji su vam strateški važni - savjetuje Newport.
Inače, prema istraživanju Dscouta, prosječna osoba 2617 puta u danu dodirne svoj mobitel pa je isključivanje obavijesti provjeren način za smanjenje ometanja i povećavanje produktivnosti.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM: