Djed Mraz nije najbolji način za promociju zdravog života mladih, upozoravaju australski zdravstveni stručnjaci. Njima se ne sviđa što djedica darove dijeli na prebrzim saonicama dok jede mesnu štrucu jer to daje loš primjer djeci. Smeta ih što ispod bora ostavlja nezdrave proizvode poput sokova punih šećera, gaziranih pića i čokoladnih štangica, a zaboravlja na zdravo voće, povrće i žitarice, a sam se počasti keksima i konjakom. Tradicionalan lik simpatičnog djedice također je povećeg struka, što promovira pretilost, napominju stručnjaci. Ipak, zdravstvene su se organizacije izborile da najdraži djedica više ne puši lulu ili cigaru, koje se sada mogu vidjeti još jedino na nekim starim čestitkama i razglednicama.
A osim nezdrava životnog stila, Djedica kakav se prikazuje u filmovima je i idealan prijenosnik bolesti jer dok mu djeca sjede u krilu, lako mogu dobiti i gripu, napominje dr. Nathan Grills.
Najmoćniji lik koji snažno djeluje na mnogo djece
Koliko je Djedica moćan pokazuje i to što je jedini izmišljeni lik kojeg će djeca prepoznati prije negoli znak McDonald'sa, upozoravaju znanstvenici. Dovoljno je da Djed Božićnjak svojom promocijom debljine ili pušenja lule djeluje na samo 0,1 posto djece kako bi se milijuni odali nezdravu životnom stilu. Ipak, usprkos znanstvenicima, ne treba zaboraviti da je Djedica prije svega simbol dobrote, darivanja, nade, mira i zabave te da djeci prenosi poruku ljubavi.