Ambiciozni roditelji koji forsiraju svoju djecu da uvijek budu najbolja bez obzira na okolnosti, zapravo škode njihovom uspjehu, pokazalo je istraživanje francuskog Sveučilišta Poitiers. Djecu su podijelili u dvije grupe. Jednoj su rekli da moraju uspjeti i dobro riješiti test, a drugima da nije bitno ukoliko pogriješe jer će ponovno vježbati i rješavati test. Djeca koju nisu uplašili prije testiranja imala su mnogo bolje rezultate na testovima kognitivnih sposobnosti i rješavanja anagrama.
To pokazuje da način na koji učenici razmišljaju o neuspjehu je važniji faktor u njihovom uspjehu od sposobnosti koje imaju i koliko su učili, piše Daily Mail.
Stručnjaci ističu da ukoliko se djecu uči da neuspjeh nije opcija, pred njih stavljaju prevelike zahtjeve, nameću im strah, a samim time previsoka očekivanja i blokadu pred zadacima. Djeca radi tih riječi ne žele razočarati roditelje, ali ni sebe. Puno je učinkovitije smanjiti strah od neuspjeha i ojačati samopouzdanje, neko dijete tjerati da pet sati sjedi za knjigom, objasnili su psiholozi.