Statement torbice trenutno su najbolja investicija, jer vrijednost tog niša tržišta u posljednjih je desetak godina narasla za čak 83%, objavila je američka kompanija Art Market Research. Donedavno tu su čast imale umjetnine, no danas se ipak najviše isplati ulagati u torbice brendova kao što su Hermès, Chanel i Louis Vuitton.
Istraživanje je pokazalo da je na aukcijama tijekom prošle godine prodano oko 3500 torbica, u vrijednosti od oko 250 milijuna kuna.
Najskuplja od skupih je Hermès Himalayan Birkin, koja je već duže vrijeme najcjenjenija torbica na svijetu. Najvišu cijenu postigao je upravo taj model, u varijanti s dijamantima i bijelim zlatom te je prodana za oko 3 milijuna kuna.
POGLEDAJTE VIDEO: Život Karla Lagerfelda
No, to nije jedina Birkinica koja ima top cijenu, jer čak deset najskupljih torbi nosi to ime, a razlikuju se po materijalu, vrsti kože i detaljima.
Posljednjih desetak godina njezina je vrijednost narasla za čak 93%, dok je Kelly torbica, iste modne kuće, danas skuplja za čak 129%. I Chanel je u prestižnom društvu, cijena njezinog klasičnog flap modela narasla je za čak 132 %.
Što je torbu teže kupiti, bilo radi toga što se više ne proizvodi ili je dio neke limitirane edicije, to je skuplja i traženija na tržištu prestižnih kreacija.
Kako je proizvodnja Hermèsovih torbi vrlo ograničena, s godinama dugim listama čekanja, kolekcionari su često spremni platiti dva do tri puta veću cijenu čim kreacija dođe na aukciju.
Naravno, velik je i broj ljudi koji čuvaju svoje kolekcije skupih torbica te ih ne žele prodati. Njihove kolekcije vrijede milijune, a često su to slavne dame.
Čak je i u vrijeme karantene aukcijska kuća Christie’s rasprodala sve dizajnerske torbice u vrijednosti od oko 12 milijuna kuna. Naravno, među njima se našla i jedna Himalayan Birkin od krokodilske kože koja je otišla za oko 1.200.000 kuna, objavio je Forbes.