Uvijek su ljudi nešto nosili sa sobom, bio to alat, biljke, maramica ili nešto modernije poput pudera. Torbica svoje novo, kreativno lice dobiva u 17. stoljeću, kad članovi aristokracije diljem Europe odlučuju da ona postaje statusni simbol.
Dakako, ta ideja nije nova, kao ni mnoštvo drugih, modnih. Dakle, na dvoru se moda mijenja, torbica postaje dio svilenih, luksuznih detalja kojima je ukrašena haljina, ali i hlače i jakne jer lijepe su dodatke nosili i muškarci.
POGLEDAJTE VIDEO: Torbe od drva
U Škotskoj se u to roba pojavljuje sporran, odnosno kožnata torbica koja je ujedno dio njihove tradicionalne odjeće.
Taj detalj prisutan je u etno odijevanju i danas, pa čak ga muškarci nose za specijalne prigode. Naravno, i ona je simbol bogatstva i statusa.
Od 16. stoljeća žene su često nosile ukrasnu kopču u struku s nizom pričvršćenih lančića, zvanu chatelaine.
S njega su visjeli korisni kućanski pribor poput škara, ključeva i alata za šivanje. Izrađene od plemenitih metala, chatelaine su smatrane nakitom i statusnim simbolom.
Dame iz 17. i 18. stoljeća radije su nosile svoje pojedinosti u malim torbama s uzicom koje su bile poznate kao 'retikule' u Francuskoj i 'indispensable' (nezamjenjive) u Engleskoj.
Vez je bio obavezan element torbice, ova je vještina bila vrlo popularna među mladim damama, stoga su kreirale torbice visoke estetske vrijednosti.
Dizajnerska torbica, odnosno njezin početak, najavljen je promjenama koje je uvela industrijska revolucija u 19. stoljeću.
Godine 1841., poduzetnik iz Yorkshirea Samuel Parkinson, čija je slastičarna Butterscotch imala prestižan status te radila i za britansko kraljevsko kućanstvo, želio je počastiti svoju ženu kompletom ručne prtljage izrađenom po narudžbi. Naime, poželio je da ona ima uistinu nešto posebno, što će se vidjeti na prvu.
Primijetio je da joj je torbica premala i da nije izrađena od dovoljno čvrstog materijala za putovanje. Tako je za nju dao izraditi kožne torbice i kofere u različitim veličinama za različite prigode. No, osim toga, Parkinson je želio razlikovati svoju prtljagu od one putnika niže klase.
Londonska tvrtka luksuzne kožne galanterije H. J. Cave & Sons rado je udovoljila svim njegovim željama koje su za to doba bile gotovo revolucionarne. Naime, kofer koji su u kompaniji H. J. Cave & Sons pritom napravili, osvojio je čak nekoliko nagrada, uključujući prvu nagradu u Parizu 1867. godine.
A mnogo godina kasnije postalo je jasno da je tom prilikom gospođa Parkinson zapravo dobila prvu dizajnersku torbicu na svijetu.
Potom je taj pristup izradi kožne galanterije po mjeri inspirirao autore čija imena znamo i danas - Louisa Vuittona i Guccia Guccija.
Kroz prošlo stoljeće torbica postaje relevantan modni dodatak, a sve skupa podloga je za ono što ona znači danas.
Mnogi modni dizajneri zapravo rade modne dodatke za masovnu prodaju, pa je tako torba danas ne samo statusni simbol, već i drži cijenu te se 'ponaša' kao prava investicija.
Danas nosimo torbice i ruksake, no mala specijalna, ukrašena kreacija uvijek će imati posebno mjesto u svijetu stila i modne svakodnevice.