Još otkad se 1959. godine prvi put pojavila, Barbie izaziva kontroverze. Iz Matella su najavili da će sljedeće godine lansirati limitirano izdanje ćelave Barbie lutke i podijelit je u američkim i kanadskim bolnicama djeci oboljeloj od raka, piše američki portal Good.is.
Inicijativa je potekla iz Facebook grupe "Lijepa i ćelava Barbie! Da vidimo hoće li je napraviti" čija suosnivačica Beckie Sypin ima kćer koja se bori s rakom.
- Nadam se da će ćelava Barbie lutka pomoći djeci oboljeloj od raka, od gubitka kose ili alopecije te kompulzivnog čupanja kose ili trihotilomanija da se lakše nose s bolešću - ističe Beckie Sypin.
Jedan od razloga zašto smo pokrenuli kampanju je i kako bismo maknuli stigmu sa žena i djece koji su izgubili kosu. Cilj im je omogućiti da izlaze bez marame ili perike, a da se pritom osjećaju dobro, objašnjava fotografkinja i suosnivačica grupe Jane Bingham koja je i sama preboljela ne-Hodgkinov limfom.
Matell će lutke donirati američkom Nacionalnom udruženju za alopeciju, a Sypin traži da ih puste u slobodnu prodaju. Kao modne detalje lutka će imati šešire i marame.
U veljači je tvrtka MGA Entertainment ponukana inicijativom "Ćelavi G.I. Joe pokret", najavila proizvodnju ćelavih lutaka Bratz i Moxie Girlz kako bi podigla svijest o raku kod dječaka. Za svaku prodanu lutku tvrtka će darovati 5 kuna Centru za istraživanje raka "Nada" u Kaliforniji.