Svi ih nosimo i obožavamo, a bogatstvo na njima zgrću bivša starleta i domaći Influenceri. One su idealne za po doma, šetnju gradom, odlazak u dućan, a po novom i za crveni tepih. Nose ih bivša hrvatska predsjednica, Kim Kardashian i prodavačica na kiosku. Popularan američki brend GAP zabilježio je u zadnjih godinu dana porast prodaje trenirki za 36 posto više nego lani. One spajaju generacijski jaz i vole ih sve dobne skupine. Dobrodošli u carstvo trenirki...
POGLEDAJTE VIDEO:
- Trenirka je dokaz poraza. Znaš da si izgubio onog trenutka kad si odjenuo trenirku - riječi su velikana, jednog i neponovljivog Karla Lagerfelda koji je cijeli život posvetio visokoj modi. Jedan od najpoznatijih svjetskih dizajnera danas se okreće u grobu, znajući da su posljednjih godina trenirke postale jednako bitne kao i mala crna haljina. A ako pitate A zvijezde, možda i bitnije.
U glazbenom svijetu reperi su izašli iz širokih traperica i vrećastih majica, pa je po novom idealna kombinacija za crveni tepih zlatni lanac i što sjajnija trenirka. Pobornik toga je Kanye West koji je u suradnji s Adidasom pokrenuo brend Yeezy, a cijena odjeće i obuće prava je sitnica.
Polako je postalo jasno da ovakve trenirke ne služe za treniranje već pokazivanje, naslikavanje i neznojenje. Pogotovo u vrijeme korona virusa kada je cijeli svijet stao, celebrity okupljanja postala su sezona kiselih krastavaca, a subotnje izlaske zamijenili smo kućnom atmosferom, dekom i čašom vina.
Revolucija trenirki - Paris i Kim
Iako su prvenstveno bile namijenjene isključivo za sportske aktivnosti, Bjorn Borg ih je proslavio 80-ih godina u teniskom svijetu, a uskoro su počele puniti stranice magazina kao odjevni predmet koji morate imati u ormaru. Nezgrapne, široke i kričavih boja, dobile su svoje sljedbenike, a prava revolucija nastala je početkom 2000-ih kada se na tržištu pojavio Juicy Couture.
Plišane trenirke ‘isfurale’ su Paris Hilton i bivša starleta Kim Kardashian, a vrlo brzo postale su hit koji su nosile sve trendseterice, kombinirajući ih uz velike nezgrapne torbe i tigraste šalove. Kako to obično biva, trend tadašnjeg Hollywooda preslikao se na ostatak svijeta, a trenirke su postale neizostavan dio svačije odjevne kombinacije.
Tako je Juicy Couture samo 2008. godine od prodaje zaradio vrtoglavih 605 milijuna dolara, više od tri milijardi kuna, a mnoge su modne kuće pokrenule sportske linije odjeće koja je izašla iz okvira treninga, te se počela nositi i u svakodnevnom životu. Iako danas nije poznato na koliko je točno procijenjena industrija trenirki, pretpostavlja se da je riječ o nekoliko milijardi dolara.
I do 10.000 kn za komplet
Kako bi vratila trend koji je osvojio svijet, Kim Kardashian osvježila je ‘stare’ plišane trenirke pa ih sad prodaje u sklopu brenda Skims. Uz steznike za tijelo, parfem i liniju kozmetike, kolekciju trenirki reklamiraju njezine sestre, ali i kći North West. Cijene se kreću od 300-tinjak kuna, koliko dođu trenirke za najmlađe, pa sve do linije za odrasle gdje cijene idu i do 700 kuna.
Osim udobnosti, sve više proizvođača naglasak stavlja na organskom i prirodnom što znači veća kvaliteta, ali i veće cijene.
Britanski brend Pangaia zbog ekološkog materijala prodaje majice s kapuljačom po 970 kuna, a luksuzne modne kuće poput Fendija, Guccija i Dolce&Gabbane osim tkanine naplaćuju i ime, pa ako želite cijeli komplet možete odmah iskeširati 10.000 kuna. Za nas ‘smrtnike’ tu su i one prihvatljive cijene high street brendova kao što su Zara, H&M i Bershka. Tako da za 300 kuna možete dobiti i gornji i donji dio, a pritom ne morate dići kredit.
Snježana Mehun skrojila je sebi svoju
Naravno, sve ovisi o materijalu, količini i samoj proizvodnji, priča nam vlasnica Duchessa i dizajnerica Snježana Mehun. Zbog poslovne tajne nije nam mogla otkriti kolika je cijena proizvodnje, no naglasila je kako je lakše skrojiti večernju haljinu nego dobru trenirku.
- Ljudi ih stalno kupuju, posebno žene jer se osjećaju seksi u njima. Htjeli smo napraviti seksi kroj koji savršeno stoji na stražnjici - priča nam Mehun čije se trenirke prodaju po cijeni od 850 kuna po kompletu. Dizajnerica dugo vremena nije mogla nije mogla pronaći ‘savršenu’ trenirku pa je odlučila skrojiti svoju.
Hana pokrenula "Opet najljepša"
Unatoč tome što zarađuje dobro kao Influencerica, Hana Hadžiavdagić Tabaković pokrenula liniju trenirki.
- Nisam mogla pronaći trenirku koja mi lijepo stoji, koju mogu obući u grad, na kavu… Ništa mi se nije svidjelo - priča nam Hana koja je iskoristila svoju ušteđevinu pa je umjesto, kako kaže "jednog dobrog auta", uložila u brend "Opet Najljepša".
Usprkos korona krizi, Hana se iznenadila s prodajom trenirki.
- Kad sam izbacila zadnju kolekciju bila sam jako skeptična oko prodaje, ali se u jednom danu prodao cijeli lager - priča nam Hana te dodaje da ima i onih koje se predbilježe za novu kolekciju iako ni ne znaju kako izgleda. Dodaje kako nije djelila trenirke influencerima jer smatra da oni koji to rade ne vjeruju u svoj brend.
- Mogla sam ne prodati ni jednu, ali eto na kraju se isplatilo, unatoč tome što zarada od trenirki i nije neka - govori Hana koja je ovih dana izbacila novu kolekciju, kao i brend Elfs, jedan od prvih na tržištu koji je proslavio trend trenirki.
Elfs: Manjak je svečanih događaja
- Danas prodajemo i plišane i pamučne. Kako je manjak svečanih događanja veća je potražnja za trenirkama - rekao nam je Aleksandar Šekuljica, jedan od osnivača čije su trenirke htjeli nositi apsolutno svi.
I dok nekad zaštitari ispred noćnih klubova nisu puštali one koji su dolazili u trenirci, danas je priča malo drugačija. Žene ih nose na visoku petu, a muškarci na skupocjene satove. I spreman si za izlazak.
Chypka: Netko oblači odijela, netko trenirke
- Prije je trenirka značila nešto sportsko, ljudi su je nosili za rekreaciju i treninge. Danas je to postala moda. Netko oblači odjela, netko trenirke - priča nam Tadija Glasnović, lice koje se krije iza popularnog brenda Chypke. Da su ljudi sve više skloniji trenirkama, a sve manje formalnoj odjeći, dokaz je i prodaja unatoč korona krizi.
- Mislili smo da će biti totalni pad kupovine, ali na kraju je bilo skroz suprotno. Trenirke su se ispostavile kao idealna odjeća za lockdown - smatra Glasnović.
Bez obzira na pandemiju i život u četiri zida, jedno je sigurno - trenirke su promijenile modni svijet i dale svima šansu da malo "predahnu" od pripijenih haljina i visokih potpetica. Puk ih obožava, modni kritičari ne odobravaju, a zvijezde su na njima napravile biznis. Sve je više izgledno kako nije riječ samo o prolaznom trendu, već o načinu života.
Jane Fonda je humanitarka
Jane Fonda je za vrijeme pandemije pokrenula svoju kolekciju trenirki kako bi podržala one koji su preboljeli korona virus.
Grubnić obožava sve markirane
Marko Grubnić je veliki obožavatelj udobnih markiranih trenirki koje nosi u svakoj prilici.