Jedan od brendova koji uvodi ovaj korak u poslovanje je danski Ganni, koji ima kultni status na skandinavskoj, ali i svjetskoj street style sceni. Napravili su partnerstvo s kompanijom Sojo, koja se bavi popravcima odjeće.
- Produljenje vijeka trajanja odjevnog predmeta popravcima i preinakama smanjuje potrebu za kupnjom novog, a istovremeno povećava njegovu vrijednost na rabljenom tržištu - istaknula je Andrea Baldo, izvršna direktorica modne kuće Ganni za Vogue.
POGLEDAJTE VIDEO: Boris Pavlin o tehnikama Visoke mode
Naglašava da modne tvrtke moraju prihvatiti odgovornost koja nadilazi koncept prodaje odjeće.
- Pokrenuli smo projekt u Londonu, koji ćemo uskoro proširiti na čitavu Veliku Britaniju, gdje će naši kupci moći besplatno popraviti ili prekrojiti Ganni odjevni predmet - izjavila je Baldo.
Online kupovina ima velike ekološke troškove zbog količine povrata koji ostvaruje, a uglavnom radi problema s veličinama i krojevima. Naime, u Velikoj Britaniji oko 55% odjevnih predmeta u garderobi je nenošeno, što se se može promijeniti i prekrojavanjem odjeće.
Studija koju je provela dobrotvorna organizacija WRAP otkriva da produljenje vijeka trajanja odjevnog predmeta za samo devet mjeseci može smanjiti ugljični otisak, povećanje otpada i potrošnju vode u procesu proizvodnje za čak 20 i 30 posto.
Ganni nije jedini brend koji je omogućio opciju popravka odjeće, već su i online shop Farfetch te brendovi Manolo Blahnik i Nicholas Kirkwood najavili partnerstvo sa stručnjacima za luksuzne popravke i restauraciju 'The Restory'.