Kada rezervirate let, važno je odabrati pravo sjedalo. Nakon desetljeća putovanja svijetom kao stjuardesa, Beth Windsor je podijelila koja su dobra, a koja loša sjedala u avionu.
POGLEDAJTE VIDEO: Put oko svijeta
Čak i najsitniji detalji - poput blizine izlazima, kuhinji ili toaletu mogu imati veliki utjecaj na iskustvo putovanja. Evo mjesta koja su najbolja i najgora za sjedenje u avionu:
Najbolja mjesta za sjedenje u avionu
Red kod izlaza u nuždi
Ova sjedala obično dolaze uz dodatnu naknadu, tako da je manja vjerojatnost da će ljudi ovdje sjediti pokraj vas. Izvrsna su za visoke putnike jer nude više prostora za noge.
Mogući nedostaci:
- Sjedala pored vrata obično su hladna zbog vanjskog zraka. Također se morate složiti da u hitnim slučajevima upravljate izlaznim vratima i pomažete drugim putnicima.
- Red uz izlaz je mjesto na kojem se tijekom leta najčešće putnici okupljaju kako bi protegnuli noge.
- Tijekom polijetanja i slijetanja morate staviti sve svoje stvari u pretinac iznad glave.
Redovi sa dva sjedala
Neki zrakoplovi su napravljeni da imaju dva sjedala u redu (jedno sjedalo do prozora i jedno sjedalo uz prolaz), što omogućuje više prostora između vas i vašeg suputnika.
Prednji dio
Sjedenje u prednjem dijelu zrakoplova često omogućuje glatku i tihu vožnju.
Posada obično počinje posluživati hranu i piće prvo prvim redovima prije nego što krene prema stražnjem dijelu aviona, što povećava vjerojatnost da ćete moći izabrati obrok, a ne biti prisiljeni uzeti ono što je ostalo.
Srednji dio aviona
Ovaj dio je postavljen izravno iznad krila, najstabilnijeg dijela aviona i središta uzgona, tako da sjedenje ovdje omogućava optimalnu vožnju ako avion naiđe na turbulenciju.
Mogući nedostatak:
- Ovo područje ima tendenciju da bude malo bučnije zbog položaja motora aviona.
Bilo koje mjesto do prozora
Sjedalo do prozora je najbolje sjedalo u avionu. Pruža prekrasne, opuštajuće poglede koji su idealna distrakcija ako ste nervozni zbog letenja.
Neće vas ometati drugi putnici kad ustanu i koriste zahod. Možete u miru spavati i čak nasloniti glavu na prozorsko staklo.
Najgora mjesta za sjedenje u avionu
Sjedala izravno ispred ili iza pregrade (zida između poslovne i ekonomske klase)
Ako se nalazite iza pregrade, obično sve svoje stvari morate staviti u pretinac iznad glave jer nema sjedala ispred vas.
Nema stola s pladnjem koji možete ostaviti otvorenog kad vam odgovara. Umjesto toga, morate zatražiti od posade posebni stol za svoje mjesto.
To je također mjesto gdje se često postavljaju kolica za bebe, pa ako ne želite slušati dječji plač tijekom leta, razmislite dvaput o odabiru sjedala iza pregrade.
Još jedan nedostatak je da se sjedala neposredno ispred pregrade ne mogu nagnuti.
Moguća prednost:
- Ako vam smeta što ljudi spuštaju svoja sjedala u vaš prostor ili guraju vaše sjedalo svaki put kad koriste svoj stol s pladnjem, onda je sjedalo iza ili ispred pregrade upravo za vas.
Sjedala u blizini toaleta
Konstantno će se oko vašeg sjedala naguravati putnici koji čekaju red za toalet.
Nećete se moći sakriti od zvukova ispiranja toaleta, jakih svjetala i neugodnih mirisa.
Moguća prednost:
- Ako ste na ovom sjedalu vjerojatno nećete morati čekati u redu za WC u.
Sjedala u blizini kuhinje
U kuhinji posada priprema sve obroke i osvježenja tijekom leta. Obično se nalaze na prednjem i stražnjem dijelu aviona, ali veći zrakoplovi ponekad imaju kuhinju i u sredini.
Sve se skladišti u metalnim sanducima i kolicima, pa prostor oko kuhinje zna biti jako bučan. Osim toga, ljudi tamo obično razgovaraju, što dodatno povećava buku.
Najmanje jedan član posade je na dužnosti tijekom cijelog leta, što znači da će svjetla biti upaljena cijelo vrijeme, piše Insider.
Osobito preporučujem izbjegavanje sjedala uz prolaz pored kuhinje osim ako ne želite da vam se ljudi i kolica sudaraju s ramenima i potkoljenicama tijekom cijelog leta.
Stražnji dio aviona
Stražnji dio aviona definitivno je najgore mjesto za sjedenje za putnike koji ne podnose turbulencije jer je daleko od centra uzgona i gravitacije aviona.
Ovaj dio također može biti vrlo glasan jer neki avioni na tom dijelu imaju motore i pomoćne pogonske jedinice koje stvaraju veliku buku.