Jedan od legendarnih proizvođača alkoholnih pića, francuski Rèmy Cointreau, najavio je ulazak u tržište parfema. Luksuzni mirisi sada su nova niša kompanije čiji su prihodi oko 10 milijardi kuna godišnje. Parfemskoj će kreaciji ime biti Maison Psyche, a cijena po bočici oko 40.000 kuna.
Ovaj je potez za kompaniju logičan i strateški, istaknuo je izvršni direktor tvrtke, Eric Vallat.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Mnogi već naručuju ovaj parfem, prodavat ćemo ga izravno potrošačima, na unaprijed najavljenoj pariškoj lokaciji - izjavio je Vallat, piše nssmag.
Parfem, koji su zajedno kreirali glavni podrumar Rèmyja Cointreaua i glavni kreator parfema grupe Firmenich, spremit će u hrastove bačve u istoj regiji u kojoj tvrtka proizvodi svoj konjak od 23.000 kuna po boci. Naravno, sve je u stilu alkoholnih pića, ali i luksuza.
Miris će biti punjen u kristalne Baccarat boce ukrašene zlatom i dijamantima u limitiranom i numeriranom izdanju. Svaka će bočica imati svoj jedinstveni broj.
Ovo je samo nastavak onoga što se već neko vrijeme dešava, a to su promjene u svijetu luksuznih mirisa. Naime, nedavno je najavljeno veliko poslovno spajanje - švicarska grupa Firmenich pridružit će se danskoj Royal-DSM te će time stvoriti konglomerat vrijedan oko 300 milijuna kuna. Pritom su najavili nova ulaganja, istraživanje i razvoj.
Španjolska kompanija Puig također je uložila ekstreman novac - za 7 milijardi kuna kupili su Byredo, parfemski brend koji je nekad bio dio niche scene malih mirisa s karakterom, a sada je osvanuo i na kineskom tržištu.
LVMH kompanija, odnosno odjel za kozmetiku i parfeme, bilježi rast od 20% u prvoj polovici ove godine. Također, porast prodaje u parfemskom sektoru javljaju i kompanije kao što su Gucci, Celine i Tom Ford. Nadalje, sve su traženiji brendovi niche kategorije, kao što su Frederic Malle, Valmont, Maison Francis Kurkdjian ili Clive Christian.
Dešava se i to da velike kompanije stalno žele neki novi brend koji će uzbuditi publiku, stoga sve više kupuju niche imena. To su manje kompanije, nerijetko obiteljske, lokalne, s pričom, bez marketinga te s luksuznim pristupom i sastojcima.
Naravno da dio te luksuzne, osobne priče pritom nestaje, jer parfem ubrzo postaje masovan, naročito ako smanje kvalitetu sastojaka. Time se gubi taj prvi karakter - niche parfem lako postaje mass-market kreacija. Naravno, neki čuvaju ekskluzivnost brenda, stoga on i dalje živi u svijetu gotovo nedodirljivih, a cijena ide u nebo. Ipak, kad velike kompanije kupe te male tvrtke, tržište i profit diktiraju pravila igre.
Prema izvješću koje je prije nekoliko godina objavila tvrtka 'Grand View Research', očekuje se da će veličina tržišta luksuznih mirisa porasti s prometa od 263 milijardi kuna u 2020. na 323 milijarde kuna u 2025., uz zajedničku godišnju stopu rasta od 3,9 posto.
Elementi koji objašnjavaju ovaj rast su trend brige o sebi koji je vidno pojačan nakon Covida te rastuća potražnja za luksuznim i egzotičnim mirisima. Tu su i opcije kreiranja vlastitog mirisa, sve više kompanija nudi upravo ovaj pristup, za što su ljudi spremni dati velike novce.
Međutim, prirodni resursi nisu dovoljni da bi se nadoknadila takva potražnja - osobito u vrijeme klimatske krize. 'Vogue Business' smatra da je jedan od razloga spajanja Firmenicha s Royal-DSM-om upravo u sposobnosti danske kompanije da proizvodi stabilne sintetičke mirise s osiguranom kvalitetom, u vrijeme kada globalno zatopljenje šteti plantažama biljaka.
Inovaciju u poslovanju predstavila je kompanija Aeir - nude nabavljanje luksuznog mirisa putem pretplate. Današnje digitalne tehnologije promijenile su svijet parfema, no i dalje je on jedan od najtraženijih modnih dodataka, iako je zapravo - nevidljiv.
Naime, 'experience', odnosno iskustvo, je ono o čemu svi pričaju - barem oni koji nam nešto prodaju. Više nije bitno da je proizvod dobar, poseban, već je tu i taj doživljaj, koji će nas oduševiti. Današnja luksuzna beauty scena, opsjednuta ljepotom doživljaja i posebnošću osjećaja, sve je impresivnija i ima besramnu cijenu. Ovo je nova etapa u svijetu mirisa, koji postaje super luksuzan proizvod za one koji uistinu imaju dubok džep.