Porastom popularnosti organske kozmetike, raste i svijest o prirodnim sastojcima koji blagotvorno djeluju na našu kožu. Ralf Kunert, voditelj nabave kozmetike Dr. Hauschka, otkriva koliko se svijest ljudi promijenila u samo nekoliko godina.
- Najjednostavnije je da pitate ljude idu li po kozmetiku na benzinsku crpku. Osnova većine kozmetike su mineralna ulja i pitanje je želite li njegovati ljude nečim živim, kao što su ružino ulje i mangov maslac, ili pak nečim što je mrtvo već dugo vremena - objašnjava.
Ralf Kunert vodi se filozofijom kako kozmetika treba biti podrška našoj koži
Vođen filozofijom da kozmetika treba biti podrška našoj koži, bira sastojke koji se uzgajaju u Wala vrtovima lociranim diljem svijeta. Najveći je u Njemačkoj u Bad Bollu, ali postoje plantaže u Afganistanu, Burkini Faso, Etiopiji, Turskoj, Iranu... Među biljkama koje se uzgajaju je i ruža koja predstavlja svojevrstan fenomen u uzgoju biljaka za kozmetiku.
- Ruže se beru u određeno doba godine, i to ručno. Pupoljci ne smiju biti niti potpuno zatvoreni niti otvoreni, a moraju se otkinuti prije zore, kada je koncentracija ulja najveća - govori naš sugovornik i dodaje kako upravo zbog važnosti ružina ulja imaju više plantaža koje su locirane u raznim dijelovima svijeta kako bi opskrba bila kontinuirana. - Klima se mijenja, a elementarne nepogode su sve češće, stoga je neodgovorno osloniti se samo na jedno područje. Svaka ruža je živa te će se prilagoditi okolišu, ali i samim time promijeniti miris, što se primijeti tek kada usporedite ulja iz raznih zemalja. Kontrola kvalitete je stalna kako bi i sam proizvod na kraju bio u skladu sa standardima.
Kao jedan od sastojaka na koji treba obratiti pozornost ističe dunju, koja se zbog bioloških posebnosti tretira na poseban način, ali i mangov maslac, koji se počeo uzgajati upravo za potrebe brenda Dr. Hauschka. Shea maslac iz Burkine Faso priprema se u suradnji s lokalnim stanovništvom te tako podupiru održiv razvoj, jer, kako Kunert kaže: “Imamo samo jednu Zemlju!”Iako se svake sezone pojedini prirodni sastojak nametne kao hit, Kunert smatra da je bolje proizvoditi klasike od trendovskih proizvoda.
- Za naš brend ljudi uglavnom čuju usmenom predajom, stoga se trudimo raditi kultne proizvode koji su učinkoviti. Ako kvaliteta sastojaka nije konstantna ili ga kupac ne može naći na polici nakon nekoliko mjeseci, otići će drugdje. Zato je važno da svaki sastojak bude poseban i da ga se tako tretira jer to jamči kvalitetu.
Unatoč razvoju tehnologije, ruže se još beru ručno
Četiri tone ružinih latica potrebne su za kilogram ulja čija je cijena 9000 eura. Unatoč razvoju tehnologije, beru se ručno, a najcjenjenija je ruža damascena zbog intenzivna mirisa i blagotvorna učinka na kožu. Koristi se u kremama, losionima i serumima. Od sintetičkih ulja razlikuje se mirisom te učinkom koji ima na kožu.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!