Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Proljetni parfemi: 10 mirisnih formula za bolje raspoloženje
Novo istraživanje objavljeno u Journal of Economic Psychology otkriva da šminkanje može pomoći ženama da dođu do bolje zarade, objavio je PsyPost.
"Beauty premium" je fenomen koji dokazuje da su našminkane, a time i atraktivnije žene u prednosti nad onima koje ne koriste šminku. Ženama koje se šminkaju više se vjeruje te nam one djeluju vjerodostojno.
- Većina diskusije u vezi ovog fenomena temelji se na ideji da su fizička privlačnost i njezini potencijali relativno fiksni - objasnila je autorica studije Angela Cristiane Santos Póvoa s Papinskog katoličkog sveučilišta u Parani u Brazilu.
- No, obzirom na to da su istraživanja evolucije signalizacije pokazala da životinje često mijenjaju ili pretjeruju u svojim vizualnim značajkama, uključujući znakove u boji, kako bi privukle, zastrašile nekog ili se zaštitile, odlučili smo istražiti može li se sličan učinak stvoriti upotrebom šminka među ženama - komentirala je autorica studije.
Istraživači su u studiji koristili eksperimentalno provjereni zadatak poznat kao "igra povjerenja za mjerenje pouzdanosti".
Naime, u igri se jednom sudioniku (povjereniku) daje mala količina novca, a zatim bira koliko želi prenijeti na drugog sudionika (skrbnika). Svaka količina novca koja se prenese tada se utrostručuje. Drugi sudionik nakon toga odlučuje koliki će dio ovog novca vratiti prvom.
U studiji su žene imale ulogu 38 skrbnika, a 304 su imale uloge povjerilaca. Dok su igrali igru, sudionici su vidjeli fotografiju povjerenice bez šminke, odnosno sa šminkom.
Istraživači su otkrili da našminkane žene sudionici smatraju privlačnijima i pouzdanijima.
Ovaj porast percipirane pouzdanosti očitovao se u rezultatima igre s povjerenjem. Povjerenici su dobili veće transfere tijekom nošenja šminke, posebno od muškaraca.
- Kada su se ljudi bavili vizualnom manipulacijom šminkom, povećala se ne samo percepcija atraktivnosti, već i drugi atributi poput percipirane pouzdanosti, što je prevedeno na žene koje primaju veće transfere u okruženju povjerenja. Također smo otkrili da je taj efekt u potpunosti posredovan pouzdanošću. Taj je efekt posebno izražen kod manje privlačnih žena - objavljeno je u studiji.
- Percipirana pouzdanost je, dakle, nešto što ljudi mogu do određene mjere strateški manipulirati koristeći vizualne resurse poput kozmetike, filtera prilikom fotografiranja i slično. Ti resursi ne mogu stvarati samo intrapersonalne koristi, poput povećanja samopouzdanja, već bi moglo povećati učinkovitost u međuljudskim interakcijama koje zahtijevaju suradnju, koordinaciju i povjerenje - piše u studiji.
Istraživači su manipulirali privlačnošću lica šminkom, ali make-up korišten u istraživanju bila je usmjerena na poboljšanje izgleda lica, skrivajući njihove nesavršenosti, objasnila je Póvoa.
- Ne možemo jamčiti da će druge vrste šminke, primjerice glamurozna šminka, donijeti rezultate slične onima koje smo promatrali - izjavila je autorica studije.
Također nije jasno kako taj benefit mogu primijeniti munškarci.
- Postoji li sličan mehanizam koji muškarci mogu koristiti za postizanje istog učinka? Na primjer, kakvi su učinci na uočeno povjerenje koje proizlazi iz izgleda s bradom, brkovima ili obojenom kosom? - komentirala je Póvoa.
Studiju "Je li ljepota premium dostupna svima? Eksperimentalna analiza" potpisuju Angela Cristiane Santos Póvoa, Wesley Pech, Juan José Camou Viacava i Marcos Tadeu Schwartz.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Proljetni parfemi: 10 mirisnih formula za bolje raspoloženje
POGLEDAJTE VIDEO Robert Knjaz: #ZAJEDNO24SATA