Miopija ili kratkovidnost nepravilnost je vida zbog koje predmete koji su vrlo blizu vidimo čisto, dok su oni udaljeni mutni. Ovisi o dioptriji, ali već malo udaljen predmet može biti mutan, a slova nečitljiva. Nasreću, klasičnim pomagalima poput naočala ili kontaktnih leća na miopiju se tijekom dana može gotovo i zaboraviti. Pregled dioptrije uobičajena je stvar odraslima, no mališanima se može činiti kao strašan i nepotreban izlet predaleko udaljen od njihovog omiljenog parka. Upravo tome želi doskočiti edukativna slikovnica "Vid kod doktorice za vid", koja je namijenjena najmlađima s ciljem demistifikacije iskustva oftalmoloških pregleda, prikazujući ih kao avanturu ili igru. Na taj način nastoje značajno smanjiti strah kod djece i učiniti stvarno iskustvo pregleda manje zastrašujućim.
POGLEDAJTE VIDEO:
Slikovnica je rezultat suradnje dr. sc. Jelene Škunce Herman iz KBC-a Sestara milosrdnica i književnice Rosie Kugli, koje su stvorile lik simpatičnog dječaka Vida. Vid doživljava posjet oftalmologu kao uzbudljivu avanturu punu otkrića i zabave, čime se nastoji prikazati pregled očiju kao nešto pozitivno i bez straha.
- Iako slikovnica direktno nema veze s kratkovidnošću, to je globalni zdravstveni epidemiološki problem. U slikovnici je predstavljeno ponašanje koje bi trebali prihvatiti i roditelji i djeca s ciljem prevencije - naglašava dr. Škunca Herman.
Suautorica slikovnice, Rosie Kugli, priznaje da je pisanje slikovnice bio izazovan, ali izuzetno vrijedan zadatak:
- Kad su moja djeca bila mala, uvijek sam im pričala zabavne priče prije pregleda i na taj način razbijala bih njihove strahove. Sad sam to pretočila u slikovnicu. Prikazivanje oftalmologa kao prijateljskog i brižnog lika može smanjiti strah i povećati spremnost djece za posjete doktoru.
Na stranicama slikovnice djeca će učiti o važnosti redovitih pregleda očiju i što se događa kod oftalmologa, od gledanja kroz neobične naočale pa sve do čarobnih kapljica i liječničkih preporuka. Čitat će o važnosti pravilne prehrane, koja je bitna za zdravlje vida te zašto je važno ograničiti vrijeme provedeno pred ekranima. Interaktivni elementi priče, poput pitanja postavljenih djeci, potiču razmišljanje i aktivno sudjelovanje, omogućavajući im da se povežu s pričom na osobnoj razini.