Na fotografijama Zvonimira Ferine predstavljene su kreacije Ines Bašić, Nere Gržin, Jelene Geštakovski, Paule Sabrine Bojanich, Ivane Stećuk, Nikoline Krističević, Vicka Racetina, Saše Obradovića, a sve skupa stilizirala je i složila Nika Vrbica.
Nika je pritom predstavila vlastite kreacije, dio njezine diplomske kolekcije s Tekstilno-tehnološkog fakulteta.
POGLEDAJTE VIDEO: Tehnike Visoke mode
Autori su izložili kreacije, fotografije i objekte stavljene u kontekst lažne arheologije koju tumačimo iz perspektive daleke budućnosti. U tom okviru, kreacije poprimaju notu tajanstvenosti i nepoznatoga.
- Kakve će reakcije izazvati elementi suvremene mode kada se budu iskapali u nekim ruševinama novog i nepoznatog svijeta? Hoće li se koncept njihova stvaranja očuvati zajedno s njima, ili će biti prepušten učenom tumačenju budućih povjesničara i arheologa? Intrigantno kompleksni predmeti djelomično praktične uporabe potencijalno će poprimiti uloge koje danas pridajemo artefaktima drevnih civilizacija. Podijeljene na obredne, sakralne ili svakodnevne, funkcije koje će se nekima pridati možda budu približno adekvatne njihovom stvarnom značaju, dok će se neke zasigurno trajno izmijeniti – pitanja su koja autori Nika i Zvonimir postavljaju ovom izložbom.
Činjenica je da svemu možemo svemu dati neki novi okvir, ovisno o kontekstu u kojemu se predmet nalazi.
Primjerice, Nikina jakna sa 6 rukava je prije pandemije bila inspirirana obrednim ritualima starih civilizacija, danas je možemo tumačiti kao jaknu za grljenje i bliskost jer u nju stanu troje ljudi. Naime, nakon ere distanciranja, ova jakna postaje alat za zbližavanje ljudi i povratak u neku humaniju realnost.
Izložba je inspirirana izrazito nabujalim narativima o drevnim izvanzemaljcima koje je započeo Erich von Däniken knjigom 'Chariots of the Gods?', odnosno 'Sjećanja na budućnost', iz 1968., gdje ističe dokaze o drevnim kontaktima ljudi i vanzemaljaca. Time tumači njihov utjecaj na gradnju impozantnih zdanja prošlosti, poput piramida.
Današnje je vrijeme ispunjeno brojnim informacijama i dezinformacijama, a ovo dvoje umjetnika ironiziraju tu prezasićenost i nesigurnost u istinu koristeći se lažnom arheologijom kao metodom imaginativne naracije i kreacije umjetničkih djela, poput Damiena Hirsta na čuvenoj izložbi u Zbirci Pinault u Veneciji 2017, objavljeno je u najavi izložbe.
Dio kreacija evocira svakodnevno odijevanje naglašeno luksuznim detaljima, a dio su art objekti ispod kojih tijelo postaje tek nositelj kreacije.
Izložba će u Galeriji Forum biti otvorena do 25. lipnja.