Svijet šminke donedavno se svodio na testere u drogerijama i parfumerijama, no pošto je odnedavno ta praksa postala nepoželjna, u fokus ljubiteljica kozmetike našle su se digitalne aplikacije.
Ovi programi uglavnom funkcioniraju na način da unutar nje objavite fotografiju vlastitog lica i na njemu isprobavate, odnosno birate boje i nijanse te formule koje se nalaze u ponudi proizvođača. Osim make-up brendova, i oni za kosu su krenuli u osvajanje ovog tržišta, ponajviše radi toga što nije tako jednostavno promijeniti boju kose.
Među kompanijama koje su krenule u osvajanje digitalnog svijeta su Redken, Maybelline, Mac Cosmetics, Bobbi Brown, Charlotte Tilbury te L'Oréal Paris, koji je još prije nekoliko godina krenuo u eksperimentiranje digitalnim alatima.
Ovaj način isprobavanja, naravno, nije najrealniji jer nijanse su na svakom zaslonu drugačije i nisu kalibrirane, ali činjenica je da si možemo pomoći u izboru bazičnih tekstura, kao što su ruževi i sjenila. S druge strane, teže je izabrati puder i nijanse koje moraju u potpunosti odgovarati tonu našeg lica.