Više od pet stotina hrvatskih građana došlo je na otvaranje Primarka, popularnog međunarodnog trgovačkog lanca odjeće i stvari za kuću koji se u četvrtak svečano otvorio u ljubljanskom u shopping centru Citypark.
U trgovini koja se prostire na dva kata i 4.200 metara četvornih, u jednom se trenutku čuo samo hrvatski. Donedavno su mnogi iz Hrvatske, BiH, te Slovenije hrlili u najbliži Primark u Grazu, no nakon tjedana najavljivanja da dolazi u Ljubljanu, najpoznatiji irski trgovački lanac za odjeću, bit će prava senzacija za cijelu regiju.
Slovenija je postala 12. zemlja u kojoj je otvorena trgovina s izrazito povoljnim cijenama i mnogi će se najvjerojatnije samo zbog njega uputiti preko granice Priliku za zaradu prepoznao je i hrvatski prijevoznik Darojković koji je već najavio da će od 22. lipnja prevoziti kupce od Dugog sela i Zagreba do Cityparka. Cijena povratne karte bit će 100 kuna.
Modeli uglavnom za mlade
Primark je najpoznatiji kao trgovina odjeće, no nudi i potrepštine za kuću, te kozmetiku, obuću, accessorize, kofere...
Krojevi u ponudi su izrazito mladenački, te će se u ponudi sigurno najbolje snaći tinejdžerice i mlađe žene. No cijene će privući baš sve generacije. Bluze i ljetne majice mogu se kupiti već za 5 eura, a za 50 eura moguće je odjenuti se za cijelo ljeto.
Na razgledavanje trgovina pristigla je i modna stilistica Alma Premerl Zoko, vlasnica portala Modni almanah, koja je došla usporediti asortiman ljubljanskog Primarka, njihove 372. trgovine, s onima u Londonu i Grazu.
- Primark je prvenstveno za mlade i teško je da će stariji nešto ovdje naći za sebe. Mladi danas mijenjaju i nekoliko stylinga u sezoni. Za ostale koji se tu uvijek "promuvaju", tu je odličan odjel sa stvarima za dom - mogu kupiti pet kuhinjskih krpi za tri eura, luftiće, torbe, cekere za plažu. Za jastuke koji dokazano zaustavljaju hrkanje cijena je prava sitnica, šest eura, a prekrivači za dupli krevet su osam eura, što je izuzetno prihvatljiva cijena - kaže stilistica Alma.
Nema 'plus size' odjela
- Jednom kad ljudi uđu u Primark vode se mišlju da će "ipak nešto kupiti kad je sve tako jeftino", a mnogima se zbog gužve ne čeka u redovima za garderobu i blagajnu, pa kupe bez da isprobaju - kaže nam Alma. Ljetna ženska kolekcija puna je bluzica već za pet eura, dvodjelnih badića već od 2,5 eura, dok su cekeri za plažu 10 eura.
- Ponuda u ovakvim trgovinama prvenstveno ovisi o godišnjem dobu, pa u jesen ne možete živjeti od ponude sakoića, a u 12. mjesecu od šljokičastih haljina. Trenutno je u ponudi ljetna roba, poput bermuda ili majica - kaže poznata modna stilistica Alma Premerl Zoko. Dodaje kako u ovoj trgovini nema 'plus size' odjela, a ni odjela za mame i trudnice.
- Nude odličan program sportske odjeće, od topića za vježbanje do tenisica koje ovdje nisu bile u ponudi, ali ih imaju u Grazu. Kupovala sam nekada njihove podmajice za skijanje, koje su isto bile odlične kvalitete. Primark ima i odličan dječji odjel, robica je vrlo kvalitetna. Petero djece tamo možete odjenuti za 100 eura. I Program kozmetike je vrlo dobar, iako nije toliko naglašen. Kupila sam u Londonu njihov šampon i regenerator za kosu, i uglavnom sam bila zadovoljna. Primijetila sam i da su sjajila na usnama postojana. Uz to, imaju najjeftinije blazinice - kaže Alma koja je Primark prvi put upoznala prije pet godina i strašno joj se svidio koncept - bilo je to novo i nešto drugačije.
Prodaja samo u trgovini
Danas, uz zasićenost tržišta masovnim brendovima, otvaranje ove 372. poslovnice u svijetu prošlo je bez prevelike histerije, kakve su obično pratile, primjerice, otvaranje H&M-a prije nekoliko godina u Zagrebu.
U Primarku nam kažu da su im sljedeće destinacije za otvaranje novih poslovnica Poljska i Češka. Svoj moto "Nevjerojatna moda po nevjerojatnim cijenama" (Amazing fashion at Amazing prices), objašnjavaju time što posluju drugačije od drugih. Nema velikih marketinških kampanja, već posao prvenstveno temelje na prodaji proizvoda u trgovinama - bez online kupovine i dostavne mreže.
Naglašavaju kako štede na sitnicama poput jednostavnih vješalica i etiketa kojima se režu troškovi.
- Primark je na tragu trgovina za urbane žene koja u jednoj trgovini odjene i sebe i muža i djecu - sve na jednom mjestu. To su uglavnom koncepti koje propagiraju drugi masovni urbani brendovi koje imamo i kod nas. Evo, čak smo dobili i vodu u tetrapaku, te Primarkov voćni sladoled - kaže naša sugovornica.
Koliko cijene mogu biti još niže od postojećih, vidjet ćemo za desetak dana kada kreću prva sniženja.
- U Primarku su sniženja obično od 30 do 50 posto. Moj suprug je u Grazu kupio basic pamučnu crnu majicu za 80 centi, a stajala je 5 eura. Sebi sam na sniženju kupila kožne čizme koje sam platila tri eura, a stajale su dvadeset. Znači, to je zaista ogromno sniženje. No treba imati sreće pa naletiti na takve stvari, i biti u pravo vrijeme na pravom mjestu - kaže Alma, te dodaje da sniženje basic ženskih traperica obično ide od pune cijene od 17 eura do 7 ili 8 eura.
Mnogi danas ne pitaju za sastav robe, pogotovo ako su cijene niske, a mi smo samo malo zavirili na etikete. Pidžame su im kvalitetne, a posebno se ponose onima od ekološkog pamuka, dok obična dječja majica ima 59 posto pamuka i 41 posto poliestera. Bijeli ženski top ima 65 posto poliestera, a ostalo je viskoza. Većina odjeće je kombinacija pamuka i viskoze.
Ljubljanska podružnica ima 44 blagajne i 48 garderoba, kao i dva prostora za predah u kojima kupci mogu "napuniti baterije" kako bi im iskustvo kupovine bilo još ljepše.
PRINCU WILLIAMU MEGHAN NIJE DOVOLJNO DOBRA: 'Ono što je radio bilo je grozno'