Tijekom života susrećemo ljude koji nam se ne sviđaju te smo nerijetko svakodnevno okruženi njima. Naročito kad je riječ o poslu i uredskom okruženju, pa čak i - familiji, sjetimo se samo brojnih obiteljskih okupljanja. Bilo da se radi o vašoj svekrvi ili nekom od vaših kolega, sigurno ćete naići na nekoga s kim nikako da kliknete.
Deep Patel, autor knjige 'A Paperboy's Fable: The 11 Principles of Success', naglašava kako nitko nije savršen, pa ni vi. Time zapravo daje do znanja da i mi nekome idemo na živce te da se svi moramo snalaziti u raznim životnim situacijama.
POGLEDAJTE VIDEO:
Patel daje nekoliko savjeta koje uspješni ljudi koriste kako bi izašli na kraj s ljudima s kojima se ne slažu. Uostalom, malo je vjerojatno da ćete jednostavno moći izbjeći ljude koji vam se ne sviđaju. Stručnjak tvrdi da ako ograničite s kim možete raditi, time zapravo samo ograničavate sebe. Umjesto da zabijate glavu u pijesak, pokušajte promijeniti vlastitu perspektivu na način na koji to rade uspješni ljudi.
Evo nekoliko savjeta.
1. Prihvatite da se ne možete slagati sa svima
Koliko god se nadali da ćemo se svidjeti svima koje sretnemo, često to nije slučaj. Patel kaže da je prvi korak u suočavanju s ljudima s kojima ne klikneš prihvaćanje da se nitko ne slaže sa svima, i to je sasvim normalno. To ne znači da ste vi loša osoba, a ne znači da su ni oni, to često nema veze s time.
Konzultantica i autorica Beverly D. Flaxington objašnjava da usred komunikacije do izražaja dolaze naši stilovi ponašanja. Neki su dominantni, dok su drugi plašljivi. Neki ljudi su optimisti, a drugi se smatraju 'realistima'.
2. Pokušajte staviti pozitivan 'spin' na ono što govore
Psihologica dr. Susan Krauss kaže da biste mogli pokušati promijeniti način gledanja na ponašanje. Naime, možda vaša svekrva možda nije htjela reći da niste pametni, a vaš vas kolega možda zapravo ne pokušava sabotirati.
Čak i ako vas osoba s kojom imate poteškoća namjerno 'muči', ljutnja zbog toga vjerojatno će samo na kraju škoditi vama. Zato pokušajte promijeniti stav i uvesti pozitivu u odnos.
3. Budite svjesni vlastitih emocija
Patel kaže da je važno zapamtiti da su vaše vlastite emocije važne, ali u konačnici sami imate kontrolu nad načinom na koji reagirate na situacije. Ljudi će vas izluditi samo ako im to dopustite. Stoga ne dopustite da vam ljutnja izmakne kontroli.
Ako se netko prema vama odnosi na pogrešan način, prepoznajte te osjećaje i otpustite ih bez kontakta s osobom. Ponekad pomaže i osmijeh te kimanje.
Ključ je, kaže Patel, u tome da se prema svima koje sretnete odnosite s istom razinom poštovanja. To ne znači da se morate slagati s osobom koja vam se ne sviđa ili se slagati s onim što ona kaže, ali treba se ponašati civilizirano i pristojno.
Čineći to, možete ostati čvrsti u svojim dilemama i ne ispasti kao da napadate nekoga osobno, što bi vam trebalo dati prednost.
4. Nemojte sve shvaćati osobno i uzmite si malo prostora
Češće je neslaganje zapravo samo nesporazum. Ako se suštinski ne slažete s nekim, pokušajte to vidjeti iz njihove perspektive.
Pokušajte ne pretjerano reagirati, jer bi oni mogli uzvratiti pretjerano, što znači da će stvari brzo i žestoko eskalirati. Pokušajte se izdići iznad svega usredotočujući se na činjenice i pokušajte ignorirati kako druga osoba reagira, bez obzira koliko smiješna ili iracionalna bila. Usredotočite se na problem, kaže Patel, a ne na osobu.
Ako vam treba malo prostora, uzmite ga. Imate pravo postavljati granice i odlučivati kada ćete s nekim komunicirati. Ako osjećate da se uzbuđujete, uzmite odmor i predahnite. Predsjednik TalentSmarta dr. Travis Bradberry to jednostavno objašnjava u objavi na LinkedInu: da oni puše, biste li sjedili tamo cijelo poslijepodne i pasivno uvlačili dim? Ne, maknuli biste se i udahnuli svježeg zraka.
5. Smireno izrazite svoje osjećaje
Obično je način na koji komuniciramo važniji od onoga što zapravo govorimo. Ako vas netko opetovano živcira i dovodi do većih problema, Patel kaže da je vjerojatno vrijeme da nešto kažete.
Međutim, sukob ne mora biti agresivan. Patel preporučuje da pričate u prvom licu i kažete nešto kao - ljuti me kad to radiš, molim te učini to i to umjesto toga - .
Budite što precizniji, veća je vjerojatnost da će osoba prihvatiti ono što govorite. Također će im dati bolju priliku da podijele svoju stranu priče.
Krauss kaže da bi mogla biti dobra ideja dovesti u raspravu neku treću osobu kao posrednika, jer ona može donijeti određenu razinu objektivnosti u situaciju.
Možda nećete završiti kao prijatelji, ali ćete pronaći način da komunicirate i radite zajedno na učinkovit način. Ona kaže da je učenje rada s ljudima koji vam se čine teškim vrlo ispunjavajuće iskustvo i da time možete pokazati koliko dobro svladavate prepreke.
6. Birajte svoje bitke
Ponekad bi jednostavno bilo lakše pustiti stvari. Nije sve vrijedno vašeg vremena i pažnje. Morate se zapitati želite li doista komunicirati s tom osobom ili je vaš trud možda bolje potrošiti samo na posao ili bilo što drugo što radite.
Patel kaže da je najbolji način da to shvatite vaganje je li problem situacijski. Hoće li s vremenom nestati ili se može pogoršati? Ako je ovo drugo, možda bi bilo bolje potrošiti energiju da to riješite prije ili kasnije. Ako je to samo stvar okolnosti, vjerojatno ćete to prilično brzo preboljeti.
7. Nemojte se braniti
Ako primijetite da vas netko stalno omalovažava ili se fokusira na vaše nedostatke, nemojte gristi. Najgora stvar koju možete učiniti je braniti se. Patel kaže da će im to samo dati više snage. Umjesto toga, usmjerite reflektore na njih i počnite im postavljati probna pitanja, poput onoga koji je njihov problem s onim što radite.
Ako vas počnu maltretirati, prozovite ih za to. Ako žele da se prema njima odnosite s poštovanjem, moraju to zaslužiti tako što će biti ljubazni prema vama.
Dr. Berit Brogaard, neuroznanstvenica, objašnjava da ogovaranje na radnom mjestu i maltretiranje mogu biti metoda igre moći ili način da se drugi natjeraju na pokornost.
Ako želite biti podmukli kako bi se netko složio s vama, postoje psihološki trikovi koje možete koristiti.
Istraživanja sugeriraju da biste trebali govoriti brže kada se s nekim ne slažete kako bi imali manje vremena za obradu onoga što govorite. Ako mislite da se možda slažu s vama, usporite kako bi imali vremena shvatiti vašu poruku.
8. U konačnici, zapamtite da sami kontrolirate svoju sreću
Ako vam netko stvarno ide na živce, može biti teško sagledati širu sliku. Međutim, nikada ne biste trebali dopustiti da netko drugi ograničava vašu sreću ili uspjeh.
Ako smatrate da vas njihovi komentari stvarno pogađaju, zapitajte se zašto je to tako. Jeste li nečega svjesni ili ste zabrinuti zbog nečega na poslu? Ako je tako, usredotočite se na to, umjesto da slušate pritužbe drugih ljudi.
Samo vi imate kontrolu nad svojim osjećajima, stoga se prestanite uspoređivati s bilo kim drugim. Umjesto toga, podsjetite se na sva svoja postignuća i ne dopustite da netko stekne vlast nad vama samo zato što vam na trenutak pomrači dan, piše Independent.