To je to što me zanima!

5 činjenica o nama: Gledamo što drugi rade kad smo nesigurni, a previše izbora nam je naporno

Koliko puta se dogodilo da pročitate rečenicu, pa čak i nekoliko puta i shvatite kako ne znate što ste zapravo pročitali? To je zato što misli odlutaju iako oči prebiru po slovima
Vidi originalni članak

1. Možemo zapamtiti samo tri do četiri stvari odjednom

Nakon 20 sekundi to što smo zapamtili će 'ispariti' iz mozga, osim ako to ne ponavljamo. Stručnjaci kažu kako nismo sposobni zapamtiti tri do četiri stvari odjednom, npr. niz brojeva, osim naravno izuzetaka kojih ima u svim sferama života. Prisjetite se koliko puta ste pokušavali zapamtiti nečiji broj telefona i nakon treće ili četvrte brojke ste zapeli. 

POGLEDAJTE VIDEO Kako poboljšati pamćenje:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

2. Želimo više izbora, a zapravo nam je to naporno

Pa tko bi nam udovoljio? Ljudima je nekako 'u krvi' da vole imati mogućnost izbora. Npr. vole supermarkete jer je izbor proizvoda velik, a s druge strane to ih umara jer moraju puno odlučivati - što je veći izbor i nedoumica je više. Jednom je napravljen interesantan eksperiment.

Trgovci su na stol stavili šest različitih teglica pekmeza i zamolili kupce da ih kušaju. Kasnije su povećali broj i na stolu se našlo čak 24 vrsti pekmeza. U prvom slučaju je 60 posto ljudi pristalo kušati ih dok se njih 28 posto odlučilo kupiti pekmez. U drugom slučaju, kad su imali veći izbor, 40 posto je pristalo na degustaciju, a samo dva posto je kupilo teglicu. 

RIJEDAK POREMEĆAJ Nevjerojatna priča: Odjednom je prestao vidjeti brojeve, a mozak ih je oblikovao u crteže

3. Misli nam lutaju 30 posto vremena

Koliko puta se dogodilo da pročitate rečenicu, pa čak i nekoliko puta i shvatite kako ne znate što ste zapravo pročitali? To je zato što misli odlutaju iako oči prebiru po slovima. To je posve normalno, kažu stručnjaci i napominju da naše misli lutaju čak 30 posto vremena.

4. Radije kupujemo poznate brendove od nepoznatih

Naime, radije ćemo se odlučiti za, recimo, televizor poznatog brenda jer će taj naziv asocirati mozak na sigurnost - ako je nešto poznato, tad su manje šanse kako će nešto poći po zlu. Mozak nam u takvoj situaciji poručuje - to je dobar proizvod! To je posebno izraženo kod online kupovine jer nismo u mogućnosti vidjeti proizvod uživo i dotaknuti ga. 

PSIHOLOGINJA IZ ZAGREBA: Najčešće pogreške koje roditelji rade tijekom razvoda i time značajno štete svom djetetu

5. Kada smo nesigurni, gledamo što će drugi napraviti

To se zove socijalno vrednovanje, odnosno ljudi su skloni povoditi se za drugima kada nisu sigurni što napraviti, koji proizvod odabrati, što izgovoriti itd. Psiholozi su napravili jedan eksperiment kako bi to dokazali. Zamolili su pojedince da ispune anketu u sobi u kojoj su bili i drugi ljudi.

Pojedinačni kandidati nisu znali kako su svi ostali u prostoriji zapravo glumci. Potom su pustili dim i pratili kako će koji kandidat reagirati. Ako su glumci ignorirali taj dim, i kandidati su bili mirni i nastavili ispunjavati anketu, iako se radilo o potencijalno opasnoj situaciji.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • 19.07.2020.

    Gledam svoja posla, uvijek moj izbor. Da gledam na druge, radio bih u nikoj tvrtki i čekao mirovinu.

  • crna žena 19.07.2020.

    Ne stignem gledati što drugi rade.

  • ..D a r k w o o d.. 19.07.2020.

    Drugim riječima, svoje ponašanje prilagođavamo ostatku grupe, STADA a tuđa mišljenja uzimamo/prisvajamo kao svoja-BEEEEEEE! Ova corona "pošast" je najbolji dokaz i pokazatelj IQ-a čovječanstva i poražavajuč je.

Komentiraj...
Vidi sve komentare