U posljednjih malo više od godinu i pol dana tradicionalno poimanje poslovanja potpuno je preokrenuto. Početkom 2020. mnoge su hrvatske male i srednje tvrtke te obrti bili uglavnom usmjereni na privlačenje novih klijenata te na pozicioniranje na tržištu. A onda se, odjednom, svijet koji smo do tada poznavali iz temelja uzdrmao i promijenio.
Pandemija koronavirusa svakog je od nas stavila pred neke posve nove izazove te nas je prisilila da se uhvatimo u koštac s ozbiljnom zdravstvenom i gospodarskom krizom. Najveći udarac pretrpjeli su mali i mikropoduzetnici, koji su morali naučiti kako se brzo prilagoditi novonastaloj situaciji. Strah od krize koja bi za mnoge od njih mogla biti fatalna potaknuo ih je da iskoriste sve mogućnosti koje su imali na raspolaganju kako bi preživjeli.
Novi online život i prilagodbe
Mnogi od njih okrenuli su se digitalnom svijetu. Online prodaja, razne dostave, društvene mreže, digitalna plaćanja - u lockdownu su to bili jedini načini rada. No i danas, u dugoj fazi suživota s virusom, oni su i dalje prisutni, možda i ključni.
Danas je poznata i konkretnija razina i težina izazova s kojim se mali poduzetnici i dalje susreću diljem svijeta. Naime, Facebook je sa Svjetskom bankom i OECD-om proveo i objavio Izvješće o globalnom stanju malih biznisa, koje je obuhvatilo više od 30.000 voditelja malih biznisa iz više od 50 zemalja.
Više od četvrtine ispitanika reklo je kako je moralo prekinuti poslovanje na više mjeseci, a trećina ih je kazala kako su morali otpustiti dio radne snage. Gotovo dvije trećine onih koji su nastavili raditi prijavilo je pad prodaje u odnosu na period prije korone.
Istraživanje je pokazalo i da su turizam i ugostiteljstvo dvije grane koje su najviše pogođene pandemijom te se u njima smanjila i potrošnja. Gotovo polovina tvrtki u tim sektorima prijavila je da su morali trajno zatvoriti poslovanje. Najmanji biznisi, oni koji su u vlasništvu jedne osobe, koja onda njima i upravlja, zatvarali su se znatno više od drugih.
U Hrvatskoj - potpore i inicijative za pomoć
Situacija u Hrvatskoj nimalo se ne razlikuje. Unatoč potporama koje je Vlada pripremila kako bi ovaj dio sektora poduzeća održala likvidnim, zbog posljedica korone, ali i poslije, u borbi sa snažnim udarima recesije, preživjet će samo oni najžilaviji, najsnalažljiviji i najinovativniji. A i njima će svaka druga ponuđena pomoć dobro doći.
Zato su objeručke dočekali i prihvatili inicijativu Hrvatske obrtničke komore HOK Obrtnik plus, putem koje Hrvatska obrtnička komora nastoji svojim članovima omogućiti kvalitetnije i povoljnije poslovanje te poticajno poduzetničko okruženje. Čini to osiguravanjem pogodnosti kod dobavljača roba i usluga iz raznih gospodarskih grana, čime se ostvaruju i značajne uštede u poslovanju.
Pogodnosti korisne svima
Trenutno više od 95.000 članova HOK-a ima pravo na korištenje pogodnosti dogovorenih u ovom projektu, s više od 30 partnera. U širokoj lepezi usluga obrtnici, između ostalih, mogu ostvariti uštede za električnu energiju zahvaljujući suradnji s HEP opskrbom, ili pak za gorivo zahvaljujući uključenosti Ine i njezinih benzinskih postaja.
Tu su i različite medicinske usluge koje su važne i preporučljive baš svim poduzetnicima. Upravo kao i jedinstveni popusti na pretplatu dnevnih novina te na oglašavanje u njihovim izdanjima, povoljniji web hosting i korisnička podrška za sve koji imaju svoje web stranice.
Obrtnici mogu koristiti i popuste na uredski materijal, hardver i POS uređaje, ali i povoljnije cijene smještaja na atraktivnim destinacijama u Hrvatskoj.
Ugostitelji te proizvođači, prerađivači i trgovci hrane i pića mogu, zahvaljujući ovom projektu, na jednome mjestu pronaći kupca, odnosno prodavatelja određenih proizvoda, i to uz povoljniju članarinu na web stranici koja spaja ponudu i potražnju.
Svi oni koji žele promovirati svoje proizvode i usluge mogu ostvariti značajne popuste na području tržišne komunikacije, upravljanja društvenim mrežama te u organizaciji promotivnih aktivnosti i događanja.
Tu su još i povoljnije cijene usluga knjigovodstva, posredovanja pri zapošljavanju, raznih usavršavanja i edukacija te mnoge druge pogodnosti. Drugim riječima – sve što poduzetnički život čini jednostavnijim, boljim i kvalitetnijim.
Zadovoljstvo korisnika
Dobra je vijest da put do statusa Obrtnik plus nije zahtjevan ni skup – upravo suprotno – besplatan je i ne iziskuje mnogo truda oko papirologije. Samim time što ste član Hrvatske obrtničke komore imate pravo na korištenje svih pogodnosti u projektu.
Odlična iskustva dosadašnjih korisnika najbolja su preporuka za odabir programa HOK Obrtnik plus. Mnogi obrtnici koriste ga već nekoliko godina zaredom i ostvarili su značajne uštede, a veseli ih i kontinuirano širenje liste partnera.
Sva dodatna pitanja možete uputiti na adresu: obrtnik.plus@hok.hr, gdje također možete predložiti i suradnje s novim partnerima.