To je to što me zanima!

Želite smanjiti troškove poslovanja i povećati učinkovitost? Imamo rješenje

Kako tvrtke mogu odgovoriti na izazove suvremenog načina poslovanja? Korištenje tehnologije smanjuje troškove, a mitove nastale zbog nerazumijevanja načina na koji to radi razbio je IT stručnjak Ivan Kovač
Vidi originalni članak

Brzi razvoj života, gospodarstva, ekonomije, naposljetku i tehnologije, usmjerio je mnoge tvrtke u traženje pomoći i pravih rješenja za poboljšavanje poslovne učinkovitosti i konkurentnosti. Razvoj tehnologije i mogućnosti koje nudi kreću se svjetlosnom brzinom, a pokušaj praćenja brzih promjena izazov je i za velike tvrtke, dok manjima s ograničenim financijskim resursima to može biti iznimno težak zadatak. Posljednjih godina tvrtke svih veličina prepoznaju računalstvo u oblaku kao tehnološku inovaciju koja pomaže njihovom poslovanju. Ipak, cloud poslovanje je zbog nerazumijevanja još obavijeno mnogim mitovima i zabludama, koje ćemo pokušati razbiti.

Mit broj jedan: Cloud je preskup

Upravo suprotno. Cloud usluge omogućuju tvrtkama svih veličina značajnu uštedu ukupnih troškova poslovanja.

Da bi vaša tvrtka funkcionirala, rasla i bila produktivna, ona treba određenu informatičku infrastrukturu, koju treba redovito održavati i dograđivati te obnoviti nakon, primjerice, pet godina. To podrazumijeva i nabavu potrebnih softverskih licencija, siguran prostor za servere i mrežnu opremu, tehnički stručne zaposlenike ili raspodjelu tehničkog posla na postojeće zaposlenike, koji vrlo često nisu educirani za to i postaju preopterećeni poslom koji tvrtki ne osigurava željeni rast jer nisu fokusirani na svoj posao nego brinu o serverskoj infrastrukturi, napajanju, hlađenju, mreži, atestima, ugovorima s vanjskim dobavljačima i ostalom. U Setcoru, jednoj od vodećih tvrtki za cloud poslovanje u Hrvatskoj, tvrtkama nudimo cloud usluge koje daju odličan omjer vrijednosti za novac. Ne moraju kupovati skupu opremu i održavati je, što značajno smanjuje troškove. Nema troškova za električnu energiju potrebnu za napajanje i hlađenje lokalnog podatkovnog centra. Korisnicima nudimo mogućnosti prilagodljive usluge, a mogu dogovoriti i besplatnu demo uslugu na određeni rok uz stručnu pomoć i savjete. A male i srednje tvrtke na raspolaganju imaju opcije jednostavnog odabira predefiniranih cloud usluga fiksnih cijena, što je mnogo bolja vrijednost za novac u usporedbi s istim resursima na svojoj lokaciji.

Mit broj dva: Podaci u cloudu nisu sigurni

Najviša razina informacijske sigurnosti jedan je od osnovnih ciljeva koje osiguravaju pružatelji cloud usluga. Kritične sigurnosne kontrole koje pružatelji cloud usluga redovno provode čine bitan dio zaštite od kibernetičkih napada, kojih je, nažalost, sve više i čije metode postaju sve sofisticiranije: 

Ako je tvrtka "premjestila" svoj informacijski sustav i podatke u cloud, onda mora znati da je sigurnost cloud usluge na najvišoj mogućoj razini i mnogo viša nego što tvrtka može osigurati u svom lokalnom podatkovnom centru. Pružatelj usluga raspolaže timom stručnjaka iz područja informacijske sigurnosti koji provode kritične sigurnosne kontrole na cijeloj cloud infrastrukturi i koji moraju proaktivno štititi cijelu infrastrukturu od svih sigurnosno rizičnih aktivnosti. Ako i dođe do sigurnosnog incidenta i povrede podataka, stručnjaci pružatelja cloud usluga mogu, u suradnji s korisnikom, provesti niz mjera koje sprečavaju ili umanjuju potencijalnu štetu. Podatkovni centar je pod stalnim nadzorom, opremljen je raznim sigurnosnim sustavima za fizičku i informacijsku sigurnost i redovno se revidira rad svih tih sustava.

Mit broj tri: Cloud je nepouzdan

Poslovanje u oblaku uvijek se povezuje s otežanim pristupom podacima u trenucima u kojima vam je to baš potrebno, ali prava je istina da se cloud usluge temelje upravo na visokoj dostupnosti.

U Hrvatskoj i dalje mnoge tvrtke imaju zasebnu malu prostoriju u kojoj se nalaze serveri koji čine informacijsku infrastrukturu tvrtke, a koja s vremenom mora moći rasti, biti redundantna na svim razinama, dobro umrežena, upravljana i održavana u skladu s najboljom poslovnom i sigurnosnom praksom. Čak i kod tvrtki koje ulažu velik novac kako bi postigle visoku razinu zrelosti svoje infrastrukture, skalabilnost, redundancija, napredne mrežne tehnologije, stručni ljudi i općenito upravljanje rizicima te usklađenošću s globalnim normama i najboljom poslovnom praksom i dalje su viši i bolji na strani pružatelja cloud usluga. Moraju biti bolji jer cloud usluga mora biti dostupnija i imati veću raspoloživost nego "podatkovni centar" na lokaciji tvrtke. Živimo u vremenu u kojem udaljeni način rada nije neuobičajen, pa zaposlenici mogu raditi iz udobnosti vlastitog doma, bilo s poslovnog ili privatnog računala uz korisničku podršku na hrvatskom jeziku 24 sata na dan, 365 dana u godini. Sve potrebno za poslovanje, a vezano za virtualnu infrastrukturu, mora biti dostupno i raspoloživo s bilo kojeg mjesta u bilo koje vrijeme. Te mogućnosti naši korisnici nisu imali prije nego što su počeli koristiti naše cloud usluge.

Usluge podatkovnog centra najviše razine dostupnosti (Tier 3) dio su cloud usluge Setcora, pružatelja premium cloud usluga koje obuhvaćaju i savjetovanje te edukacije podizanja svijesti za korisnike koji moraju ispuniti mnoge regulatorne zahtjeve. Partnerski odnos pružatelja cloud usluga s korisnicima ima sinergijski učinak, pri kojem svaki sudionik ima priliku biti najbolji u svojem poslu. To korisniku usluga dodatno smanjuje troškove poslovanja i povećava profit tvrtke, a pružatelju cloud usluga omogućava stalni rast i ulaganje kako bi buduća usluga bila još bolja.

Ivan Kovač voditelj je Odjela za isporuku i razvoj usluga tvrtke Setcor. Tekst je dio plaćenog sadržaja nastalog u okviru partnerske suradnje Setcor d.o.o. i 24sata na poduzetničkoj platformi Kvaka24.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare