Prema podacima sustava eVisitor, tijekom svibnja ove godine zabilježeno je više od 300.000 dolazaka stranih turista, što je znatno više u odnosu na prethodnu, odnosno 2020. godinu. Razlog je očit. Lockdown diljem Europe prošle je godine sveo putovanja na minimalnu razinu, a ove se godine ipak slobodnije putuje. To dokazuju i brojevi od prošlog vikenda, koji govore o tome kako je u subotu samo stranih turista bilo više od 200.000, što je za 36% više u odnosu na prošlu godinu, kad je taj broj na isti dan iznosio 177.000.
Iako smo u debelom zaostatku kad pogledamo situaciju iz 2019., može se reći kako se polako vraćamo u staro/novo normalno. Međutim, ugostitelji nisu normalno radili gotovo godinu i pol, pa se postavlja pitanje jesu li uopće spremni na izazove od prije nekoliko godina? Unatoč tome što masovnost u turizmu više nije trend, velika konkurencija i ambicija za ubiranje što većeg dijela kolača potiče na promjene, a posebice kad je riječ o restoranima. Evo kako se istaknuti i biti primjer ostalima.
1. Optimizirajte svoj jelovnik
Za jelovnik se govori kako je on početak i kraj svakog restorana, a o njemu ovisi zapravo cijelo vaše poslovanje. S obzirom na to da su ugostitelji gotovo pa najviše nastradali u pandemiji, u ovoj je djelatnosti sad potrebno djelovati promišljeno. Počnite od osnovnog i dobro promotrite svoj jelovnik. Je li vrijeme da nešto izbacite ili da možda napravite reorganizaciju? Uostalom, i vi ste svjesni koja se jela najbolje prodaju, a koja i nisu baš popularna.
Ne stvarajte sebi dodatne troškove kupnjom namirnica koje ćete na kraju morati baciti. Odaberite ono po čemu ćete biti prepoznatljivi. Uzmite u obzir to iz kojih krajeva dolazite i pokušajte, kako stranim tako i domaćim turistima, predstaviti svoje specijalitete. Ne idite u širinu i ne nudite nešto što turist može kušati u svakom drugom restoranu. Isto vrijedi i za piće. Dogovorite suradnju s lokalnim OPG-ovima te međusobnim podržavanjem pokušajte što manje bolno izaći iz ove situacije. Gosti će dobiti nešto novo i autohtono, a vi ćete imati dugoročne poslovne partnere na koje ćete moći računati u bilo kojem trenutku.
2. Proširite svoje usluge
Proširenje usluga zapravo je postalo nužni izlaz iz nepovoljne situacije u kojoj su se svi ugostitelji našli. Kao što se moglo vidjeti, gotovo pa svi restorani počeli su dostavljati hranu. A unatoč smirivanju situacije, mnogi su nastavili provoditi ovu praksu, između ostaloga kako bi barem malo ''zakrpali'' minuse i smanjili gubitke. No specifične okolnosti zahtijevaju i kontinuirano proširenje novih usluga. Iako je do prije godinu dana to bilo nezamislivo, zbog povoljnije epidemiološke situacije ponovno se mogu organizirati događaji.
Zašto ne biste onda razmislili i o tome da budete domaćini nekog eventa? Prilikom odabira vrste događaja važno je samo dobro poznavati tko su vam gosti, ali i koju to ciljanu publiku želite privući. Osim toga, možete ugostiti poznate kuhare, s kojima biste dogovorili snimanje tzv. prijenosa uživo koji bi se emitirali na digitalnim platformama, a koji bi prikazivali pripremu nekih poznatih jela koja se poslužuju u vašem restoranu. Ovo su svakako jedinstveni načini putem kojih se možete povezati s gostima istodobno povećavajući prodaju, a na vama je odabrati što vam najbolje odgovara.
3. Uložite u svoje zaposlenike
Učinite to pa makar vam bilo i posljednje jer to je jedna od investicija koje vam jamče povrat uloženog. Zaposlenici su zaštitno lice restorana te su, osim za posluživanje, zaslužni za prodaju vašeg proizvoda. Od iznimne je važnosti uključiti ih u sve procese, počevši od kuhinje, preko prodaje, pa sve do prezentacije, jer će samo tako uistinu moći prenijeti vašu viziju. Najbolje što možete učiniti jest ponuditi im mogućnost za rast i osposobljavanje, kao i novčane poticaje nakon ostvarenih rezultata.
Pomno birajte tim zaposlenika koji će svojim znanjem, zalaganjem i inovacijama pridonijeti rastu poslovanja. Nemojte se bojati s vremena na vrijeme pridružiti im se i svojim primjerom pokazati ono što želite izgraditi. Jedino će tako biti sigurni u napredak, a i imat ćete potpunu kontrolu nad onim što se događa. Iako je riječ o intenzivnom procesu, vrijeme će pokazati da ste ispravno odlučili. Neka vaši zaposlenici budu ogledalo vrijednosti i kvalitete koju želite pružiti svojim gostima.