To je to što me zanima!

Što se nalazi u vašoj košarici digitalnih promotivnih alata? Mnogi zaboravljaju ovu mrežu

LinkedIn, bez premca najveća poslovna društvena mreža na svijetu, ima značajan utjecaj na svako poslovanje. A kako bi ono cvalo i zašto bi se hrvatski poduzetnici trebali više okrenuti ovoj mreži, istražili smo u nastavku
Vidi originalni članak

Facebook, Instagram i LinkedIn tri su najčešće korištene društvene platforme među globalnim trgovcima, govore najnoviji podaci Statiste. Isti ti podaci navode da su poslodavci diljem svijeta kao najveće prednosti korištenja društvenih medija u marketinške svrhe u 2022. godini istaknuli postizanje veće prepoznatljivosti brenda i realizaciju većeg prometa. Osim toga, utvrđeno je da je ovaj marketinški alat odličan za privlačenje potencijalnih kupaca i jačanje lojalnosti kod postojećih. 

S obzirom na milijarde aktivnih online korisnika, dobra uporaba društvenih mreža kao dijela marketinške strategije postala je jedna od najvažnijih zadaća gotovo svakog biznisa. Ovom ćemo se prilikom dotaknuti LinkedIna, društvene mreže na kojoj je trenutno registrirano 59 milijuna tvrtki i 875 milijuna korisnika.

Pomoć u poslovanju

U 20 godina postojanja LinkedIn se afirmirao kao društvena mreža koja može značajno pomoći u pozicioniranju tvrtke na tržištu i njezinu napretku. Stvaranjem službenog LinkedIn profila tvrtke i korištenjem posebnih algoritama na kojima se ova mreža temelji, svako poslovanje danas ima priliku doprijeti do svoje ciljane publike lakše nego ikad prije.

Potvrđuju to i podaci LinkedIna, prema kojima brendovi bilježe povećanje namjere kupnje za 33% kao rezultat izloženosti njihovih korisnika oglasima na LinkedInu. Uz to, Google na rezultatima pretraživanja vrlo visoko rangira LinkedIn linkove, tako da ova mreža može značajno pomoći u podizanju vidljivosti brenda.

LinkedIn profil tvrtki pomaže i da pronađe te zaposli vrhunske talente te da se uspješno poveže i ostvari poslovne suradnje s drugim kompanijama. Naime, čak 52 milijuna ljudi svaki tjedan traži posao na LinkedInu, i to putem besplatnih ili plaćenih oglasa za posao, s tim da je utvrđeno kako se kod plaćenih primi čak 25% više prijava. Čak 82% profesionalaca tvrdi da je interakcija business to business uspješnija na LinkedInu nego na bilo kojoj drugoj mreži. Osim za dogovaranje suradnji, LinkedIn služi za praćenje i proučavanje konkurencije i njezina poslovanja.

Međutim, nije dovoljno samo imati LinkedIn profil i navesti ga na službenoj web stranici kompanije nego treba biti ažuran i aktivan na njemu jer je, podsjetimo se, riječ o mjestu za umrežavanje. Interakcija sa sadašnjim i potencijalnim zaposlenicima tvrtke, pratiteljima te svim ostalim LinkedIn korisnicima od najveće je važnosti na ovoj mreži.

Pokazalo se da tvrtke koje barem jedanput tjedno objavljuju postove na LinkedInu imaju dva puta veću stopu angažmana. Objave s fotografijama također dobivaju dva puta veći angažman, a slike visoke rezolucije (LinkedIn preporučuje 1200 x 627 piksela) imaju 38% veću stopu klikanja od ostalih slika. Privlačnim se sadržajem pokazala i videoforma, a posebice videoprijenosi uživo, za koje brendovi u prosjeku dobivaju sedam puta više reakcija i 24 puta više komentara nego u običnoj videoobjavi.

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Osobni profili jednako su važni

Dobrom profilu na LinkedInu ne pridonosi samo aktivnost tvrtke nego i njezinih zaposlenika kojima je stalo do uspjeha kompanije u kojoj rade. Zapravo, u prosjeku 30% angažmana tvrtke na LinkedInu dolazi od njezina osoblja, a vjerojatnost da će zaposlenici podijeliti sadržaj svojih poslodavaca veća je za 14 puta od bilo koje druge vrste sadržaja na ovoj mreži. Ipak, navedena statistika sigurno neće biti prisutna kod brendova čije je osoblje nezadovoljno. Zato je važno da poslodavac ulaže trud u izgradnju dobrog odnosa s njima. Tek tad zaposlenici mogu postati važan dio LinkedIn marketinške kampanje

Ne treba zanemariti niti profil poslodavca, koji kao glavni predstavnik svojeg poslovanja ima priliku uključivati se u privatne grupe za raspravu ili ih pokrenuti. Te grupe omogućuju nišnu i izravnu interakciju s liderima, poduzetnicima i stručnjacima iz jednakih i srodnih profesija. Navedenim se grupama ne mogu priključiti profili tvrtki, ali poslodavac može, dijeleći svoje iskustvo i znanje, promovirati i samu tvrtku. Dakle, takve su grupe odlična prilika za dohvaćanje novih sljedbenika, na malo manje nametljiv način. Ova je opcija dostupna pod ikonom "Posao" (eng. Work) u gornjem desnom kutu LinkedIn nadzorne ploče.

Vrste objava

Kratkim pregledom LinkedIna i poslovne industrije koja djeluje u Hrvatskoj, vidljivo je da su veće kompanije malo aktivnije i općenito bolje prepoznaju potencijale ove društvene mreže u odnosu na manje poduzetnike i obrtnike. A kako bi maksimalno iskoristili LinkedIn, većina aktivnih tvrtki, baš kao što se to od njih i očekuje, kreira i dijeli objave koje se slažu sa slikom njihova brenda i koje su relevantne za njihove sljedbenike. Od takvih je kvalitetnih objava moguće prepoznati četiri tipa.  

1. Vlastite (inspirativne) objave

LinkedIn je odlična platforma za kreiranje dužih pisanih formi, netipičnih za druge društvene mreže i koje se inače na službenim web stranicama mogu objaviti kao članci ili blogovi. Međutim, ovo je svakako lakše rješenje za formiranje takvog sadržaja te nije potrebno nikakvo predznanje za korištenje mreže, a link objave uvijek se može uvrstiti i na web. Ovakav tip objave, takozvani microblogging, ako se pravilno koristi, može stvoriti pozitivnu sliku o poslodavcu, kao o svojevrsnom opinion makeru i stručnjaku u industriji u kojoj djeluje. Za kreiranje članka potrebno je samo kliknuti opciju "Napiši članak" (eng. Write article) na početnoj stranici mreže.

Što se tiče teme ovakvog sadržaja, često je riječ o opisivanju kakvog poslovnog događaja, iskustva ili prepreke, isticanju prednosti i postignuća, obilježavanju svjetskih dana, "jeste li znali" informacije, komentiranju rezultata nekih istraživanja ili aktualnosti, pohvali kolegama i drugim tvrtkama i tako dalje.

2. Korporativna kultura

Često se ističe da najbolju promociju nekog biznisa ne rade marketinški stručnjaci nego sami zaposlenici, koji nisu plaćeni da govore lijepo o svojem poslodavcu. Međutim, ako su zadovoljni i ako se osjećaju cijenjeno, to se vidi i na društvenim mrežama, a posebice na LinkedInu. Sigurno je svima jasno da nema jednaku težinu post o teambuildingu koji je objavila tvrtka i koji je objavio njezin oduševljeni zaposlenik. 

U cilju njegovanja dobre korporativne kulture, mnogi brendovi kreiraju objave u kojima ističu najbolje zaposlenike, pohvaljuju njihova postignuća, predstavljaju pridošlice, dijele opuštene fotografije s domjenaka ili gledanja utakmice i slično.

3. Novosti u poslovanju

Svemu što se događa s kompanijom, čak i kad je riječ o kriznim situacijama, trebalo bi posvetiti posebnu objavu na LinkedInu. To može uključivati isticanje statistike poslovanja (primjerice broj prodanih proizvoda, donacija, novih zaposlenika i slično), plasiranje i promociju (novih) proizvoda i/ili usluga tvrtke, promjenu načina poslovanja (recimo, konverzija u euro), obavijesti o poteškoćama u radu, suradnju s drugim kompanijama, udrugama i institucijama, najave evenata, oglase za posao, prakse društveno odgovornog poslovanja, nagrade i tako dalje. Može se primijetiti da se objave LinkedIn profila tvrtki koje posluju u Hrvatskoj većinom usredotočuju na ono pozitivno.

4. Dijeljenje tuđih objava

Jedna od prednosti ove mreže je u tome što nije uvijek potrebno kreirati vlastiti sadržaj od nule nego se ponekad mogu dijeliti i tuđe (ili nekadašnje vlastite) objave, na kojima se dodatno može uključiti neki komentar ili svježa perspektiva tvrtke. Naravno, važno je da je sadržaj tih objava na neki način povezan s radom, ciljevima i vrijednostima brenda ili aktualnostima u svijetu. Za otkrivanje novih trendova, vijesti i tema korisnicima je na raspolaganju opcija "Prijedlozi sadržaja" (eng. Content Suggestions). 

Za kraj treba zapamtiti da zanemarivanje potencijala LinkedIna ne mora nužno naštetiti biznisu, ali profil na ovoj društvenoj mreži sigurno ima više prednosti nego mana. LinkedIn je stvarno posebna i praktički jedinstvena platforma s najvećom zajednicom profesionalno usmjerenih pojedinaca koji jedni druge međusobno potiču na ostvarivanje poslovnih ciljeva. Upravo su zato veze koje se uspostavljaju na LinkedInu mnogo učinkovitije od sljedbenika na bilo kojoj drugoj platformi društvenih medija, tvrde stručnjaci.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare