- Prema najnovijim istraživanjima i u ovim vrlo posebnim vremenima potrošači preferiraju upravo zdrave proizvode, što je jako zanimljivo i osobno me veseli da postajemo sve osvješteniji pri izboru hrane - ističe Staša Brozina, vlasnica firme A1 All Natural, koja je zajedno s Veronikom Uravić Čolak iz Reedesign Studija nedavno osvojila svjetsku prestižnu nagradu u području dizajna za pakiranje i proizvod.
- Bakin'Mix osvojio je nagradu Red Dot Design Award: Brands & Communication Design u konkurenciji od 6,992 prijavljenih radova iz cijelog svijeta unutar kategorije dizajn ambalaže - prehrambena industrija - objašnjava Veronika.
POGLEDAJTE VIDEO: Zdrave namirnice jačaju organizam i njegovu prirodnu zaštitu od virusa
Nagrađene autorice su poduzetnice, magistra ekonomije Staša je vlasnica riječke kompanije A1 All Natural, koja zastupa brendove prirodnih proizvoda, a od prije dvije godine kreiraju vlastite brendove. Osim u Hrvatskoj djeluju i u Sloveniji te drugim državama u regiji. Veronika Uravić Čolak osnivačica je Reedesign Studija u Rijeci te se bavi vizualnim identitetom za komercijalne i kulturne brendove, s naglaskom na razvoj i dizajn ambalaže.
O zdravoj hrani u Hrvatskoj se još uvijek priča kao o trendu, no Staša i Veronika smatraju da je to zapravo čitav način života. – Možemo reći da trend traje zadnjih desetak godina, a što se tiče konkretno proizvoda bez glutena, boom se desio 2011. godine kada je nekoliko poznatih osoba javno počelo isticati da se hrane bez glutena te koje im je koristi to donijelo. Upravo je u toj godini i jedan od najboljih tenisača današnjice izašao s takvom informacijom, a radi se o Novaku Đokoviću – dodaje Staša.
Njihovi recepti u osnovi imaju rižino brašno. Plan je bio napraviti jednostavnu recepturu za pripremu kolača, kruha ili pizze. No, razvile su mješavine i za brownie, lava kolač, čokoladne torte.
- Inače svi oboljeli u Hrvatskoj imaju pravo na određenu količinu brašna bez glutena na recept, ovisno o procjeni liječnika. Brašno Bakin'Mix Bread&Pizza je ujedno i brašno koje je uvršteno na listu lijekova u Hrvatskoj, po najnižoj cijeni u cijeloj Europi. Dakle, uspjeli smo napraviti još jednu značajnu stvar, vrhunsku kvalitetu proizvoda ponuditi po najnižoj cijeni, što je bio veliki izazov i zato smo na naš projekt jako ponosni – ističe Staša.
Razvoj ideje o proizvodu seže u 2008. godinu, kad je tržište bezglutenskih proizvoda bilo na samom početku, a zdrava hrana neusporedivo manje zastupljena u svakodnevici nego danas.
- U to vrijeme tema celijakije i bezglutenskih proizvoda bila je nepoznata i jako smo puno ulagali u edukaciju javnosti, većina je smatrala da je to nezanimljiva tržišna niša i da se vrlo malo ljudi tako hrani ili ima celijakiju. Tako je to tinjalo negdje u meni godinama, a onda su se 2018. godine posložile sve kockice, s jedne strane našli smo tvornicu specijaliziranu isključivo za bezglutenske proizvode, koja slijedi iste vrijednosti kao i mi, imali smo nutricioniste i lokalnu udrugu za celijakiju s kojima smo proučavali i usavršavali recepte i posredstvom poznanice kontaktirala sam Veroniku i shvatila to je to – zaključuje Staša.