Prema Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, svi koji posluju s obveznicima javne nabave, odnosno s državom, dužni su primati i izdavati elektroničke račune. Javna nabava je termin koji se odnosi na nabavu proizvoda i usluga od strane državnih tijela, jedinica lokalne uprave i javnih ustanova.
Ako ne poslujete s nekim od navedenih objekata, za sada niste dužni izdavati e-račune. Međutim, kako piše Poslovni dnevnik, čini se da bi razmjena elektroničkih računa početkom 2025. godine mogla postati obveza za sve poduzetnike, neovisno o vrsti poslovanja.
Osim što bi takav način poslovanja ubrzo mogao postati zakonski obvezujući, on također ima mnoge prednosti za posao. Doznajte koje su to i koje je danas najpouzdanije rješenje za razmjenu e-računa između poslovnih subjekata.
Višestruke prednosti za posao
E-račun je inače račun koji je izdan, poslan i primljen u strukturiranom elektroničkom obliku te on kao takav omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu. Taj je dokument prema svojem sadržaju istovjetan papirnatom računu. Ovdje samo treba napomenuti da e-račun ne označava PDF dokument u slikovnom formatu nego XML dokument, iz kojeg pošiljatelj i primatelj računa mogu automatski izvući određeni skup podataka, obraditi ga i tako povećati svoju operativnost.
Uz to, za razliku od papirnatog računa, e-račun za izdavatelje podrazumijeva manje administrativne troškove - bez poštarine, tiska i skladištenja dokumentacije. Riječ je, dakle, o jeftinijem, ali i bržem, sigurnijem te jednostavnijem slanju računa, s mnogo manjom mogućnošću ljudske pogreške u radu. Tim se načinom poslovanja ujedno postiže bolja raspodjela resursa i veća produktivnost, a postoji i mogućnost potpune automatizacije procesa fakturiranja. Jedan od benefita izdavanja e-računa je i brža komunikacija između dobavljača i obveznika javne nabave.
Prednosti za primatelje e-računa očituju se u bržem primanju i obradi računa, bržem plaćanju te povećanoj efikasnosti upravljanja računima. Primateljima su također olakšani pristup i korištenje računa te zbog toga mogu brže i jednostavnije provoditi revizije računa.
Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.
Servis za najpouzdaniju razmjenu e-računa
Svi e-računi koji se razmjenjuju u postupcima javne nabave moraju proći kroz centralnu platformu servisa e-Račun u javnoj nabavi. To je moguće na dva načina: izravno ili uz informacijske posrednike.
Fina, kao jedan od trenutnih 16 informacijskih posrednika, ima ujedno ulogu održavanja i upravljanja centralnom platformom te osiguravanja kontinuirane razmjene e-računa u postupcima javne nabave između izdavatelja i naručitelja. Fina je zapravo prva u Hrvatskoj razvila servis za sigurno i pouzdano slanje, primanje i pohranu e-računa.
Servis Fina e-Račun prilagođen je:
- obrtima, malim iznajmljivačima i samostalnim djelatnostima (razmjena e-računa putem web aplikacije)
- malim i srednjim tvrtkama te udrugama (razmjena e-računa putem web aplikacije ili izravno iz računovodstvenog programa)
- velikim tvrtkama (integracija putem web servisa i razmjena e-računa izravno iz računovodstvenog programa)
- računovodstvenim servisima (razmjena e-računa u ime klijenata na temelju punomoći).
Odaberite pravog partnera
Ako ste spremni prijeći u digitaliziraniju budućnost, sad je vrijeme da se udružite s kvalitetnim pružateljem usluga. Fina upravlja cjelokupnim procesom izrade i slanja, zaprimanja te arhiviranja e-računa. Odabirom Fine kao partnera za poslovanje e-računima nećete se morati ugovorno obvezati, u svakom trenutku ćete moći pristupiti servisu putem besplatne mobilne aplikacije, a s obzirom na to da Fina ima zvjezdasti model servisa, e-račune ćete moći razmjenjivati i s korisnicima drugih informacijskih posrednika.
Također, uzevši u obzir to da se servis Fina e-Račun temelji na PKI tehnologiji, baziranoj na digitalnim certifikatima, zajamčene su vam visoka razina sigurnosti i autentifikacija korisnika servisa. Svaki e-račun potpisan je elektroničkim potpisom pošiljatelja, što potvrđuje autentičnost pošiljatelja i integritet poslanog računa.
Fina omogućuje i praćenje statusa računa u stvarnom vremenu. Uz to, korisnici mogu birati model koji odgovara njihovim potrebama, pa tako za razmjenu e-računa mogu koristiti svoj računovodstveni program, Fininu web aplikaciju ili Fininu uslugu slanja e-računa u vaše ime. Na Fininu listu zadovoljnih korisnika svake se godine upisuje sve više tvrtki.