To je to što me zanima!

Ključ poslovanja: Što bi sve poduzetnici trebali znati prije nego što zaposle računovođu?

Početak poduzetničkog projekta često je vrlo izazovan, pa je ključno da vas već od starta prati odgovarajući računovodstveni servis. Jednom kad pronađete kvalitetnog računovođu, bez brige se možete usredotočiti na svoje poslovanje
Vidi originalni članak

Čim pokrenete posao, morate se pozabaviti brojkama. Svako poduzeće ili obrt, bez obzira na to koliko ono bilo malo ili veliko, mora voditi evidenciju o svakoj transakciji. To uključuje prodaju, troškove, isplate plaća – zapravo svaku novčanu transakciju koja se tiče vašeg poslovanja. Iako evidenciju troškova unutar firme svaki poduzetnik može voditi samostalno, većina ih nije obučena za računovodstvo ili knjigovodstvo. Zbog toga je sasvim uobičajeno da poduzetnici ovaj posao prepuštaju vanjskim suradnicima. 

Prema pisanju američkog časopisa specijaliziranog za poduzetnike - Entrepreneur, pripremili smo 5 pitanja koja biste si trebali postaviti prije nego što odlučite krenuti u potragu za svojim idealnim računovođom. 

1. Čime se bavite? 

Ključ uspjeha krije se u dobrim suradnicima, a kvalitetan računovođa sigurno je jedan od najvažnijih čimbenika svake uspješne poslovne priče. Pritom je važno imati na umu da bi vaš idealni kandidat za ovo radno mjesto trebao imati iskustva u području kojim se bavite budući da svaka industrija ima svoje zakonitosti, koje bi vaš računovođa trebao itekako razumjeti.  

Primjerice, ako ste vlasnik obrta koji se bavi ugostiteljstvom, vaše će knjige izgledati potpuno drugačije u usporedbi s poslovanjem poduzeća koje se bavi, recimo, prodajom nekretnina. Zato je izrazito važno pronaći računovodstveni servis koji ima iskustva u vašoj vrsti poslovanja. Tako će računovođa već unaprijed znati na što vas treba upozoriti i u konačnici pomoći vam da svoje financijsko poslovanje držite pod kontrolom. Izaberete li pravog čovjeka, izbjeći ćete mnoštvo pogrešaka, a svoju ćete tvrtku ili obrt izgraditi na kvalitetnim temeljima.   

2. Koji je vaš poslovni model? 

Postavljanje pitanja o načinu plaćanja knjigovodstvenog ili računovodstvenog servisa važan je faktor prije nego što se odlučite za onog pravog. Neke računovodstvene i knjigovodstvene tvrtke naplatit će vam svaku minutu koju provedete s njima, neovisno o tome surađujete li s njima osobno ili telefonski, odnosno putem maila.  

Nekim poduzetnicima odgovarat će da nekog plaćaju po satu jer su im računovodstvene usluge potrebne samo nekoliko puta godišnje, no za poduzeća kojima je za poslovanje ključna komunikacija s računovođom bolje je dogovoriti se za mjesečnu naknadu bez straha da će tako doći do nepotrebnih troškova.  

Dobronamjerni savjet - manje iskusnim poduzetnicima ipak se preporučuje rad sa stručnjakom koji će ih već na početku poslovanja usmjeravati i biti im od pomoći. 

3. Koje sve usluge nudite? 

Imajte na umu da ne nudi svaka računovodstvena tvrtka sve vrste usluga. Štoviše, korištenje jedne tvrtke za knjigovodstvo a druge za, recimo, prijavu poreza može imati određene prednosti. Premda, valja pritom osvijestiti i to kako bi vam takva odluka ipak u nekom trenutku mogla zakomplicirati poslovanje. Zato je pitanje o uslugama koje servisi koje ste odabrali nude bitno iz više razloga.  

Evidencija transakcija područje je kojim se najčešće bavi knjigovodstvo. Međutim, ako su vam istodobno potrebni i drugi aspekti računovodstva, poput poreznog planiranja ili obračuna plaća, savjetujemo da pronađete ured koji obuhvaća sve spomenute aspekte računovodstva.  

Upućenost u to koliko je ured koji ste odabrali dobar i u knjigovodstvu i računovodstvu trebala bi biti jedan od najvažnijih čimbenika koji će utjecati na vašu uslugu. A ako su dostupni samo za knjigovodstvo, pa vam ne mogu pomoći s poreznim prijavama ili revizijama, savjetujemo vam da pronađete novu varijantu koja će vam više odgovarati.  

4. Nudite li i savjetodavne usluge? 

Kad tražite računovođu, pronađite tvrtku kojoj možete vjerovati i nekoga kome se možete obratiti kad stvari vezane za vaše poslovanje postanu stresne. Koliko god se dobro snalazili u knjigovodstvu, porezima ili revizijama, unajmljivanje nekoga tko će vas voditi kroz ovaj proces vrijedi svake kune. 

5. Kakav pristup poslovanju očekujete? 

Tvrtka koja se bavi poreznim planiranjem, knjigovodstvom i pripremama poreza te ima odjele za svaki od njih mnogo je bolji izbor od nekoga tko taj posao obavlja samostalno. Međutim, postoje i oni poduzetnici koji imaju više povjerenja u jednu osobu, znajući da se s druge strane nalazi netko od povjerenja s kime bezbrižno komuniciraju o svojem financijskom poslovanju.  

Ipak, trebali biste razumjeti da jedna osoba u pravilu ne može služiti vašem poslovanju na isti način na koji to može specijalizirana tvrtka s više timova koji su posebno kompetentni za pojedine sektore.  

Partneri projekta Kvaka24 su Hrvatska obrtnička komora, Fina, INA, Raiffeisen BANK, Hrvatska udruga poslodavaca, a projekt podržava ZICER.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare