To je to što me zanima!

Iznajmljivači kuća za odmor: 'Posljednjih godina bilježimo značajan porast potražnje'

Bilo da se traži smještaj za ljetni ili zimski odmor, povodom djevojačkih ili momačkih, za okupljanje obitelji ili prijatelja, čini se da su kuće za odmor vrlo popularan odabir u svijetu najma. Međutim, ovaj biznis nije 'samo brza zarada'
Vidi originalni članak

Obično ih reklamiraju rečenicama poput: "Isplanirajte kratak predah od gradske svakodnevice", "Idiličan vikend-odmor za punjenje baterija", "Tražite bijeg iz grada za vikend?", "Bajkovita oaza u srcu prirode" i slično, a riječ je, naravno, o kućama za odmor, koje su mnogi u Hrvatskoj prepoznali kao odličnu priliku za biznis. 

Potvrđuju to i podaci sustava eVisitor prema kojima je 2019. godine bio dostupan 75.931 ležaj, a prošle godine zabilježeno ih je 108.608 - uključujući kuće za odmor u okviru domaćinstava, OPG-ova te drugih vrsta smještaja (vlasništvo pravnih osoba). Pogledamo li broj registriranih kuća za odmor, Hrvatska turistička zajednica informirala nas je da je on narastao s 13.957 u 2019. na 19.147 u 2023. godini. Ovo uvećanje od 5190 kuća, odnosno od oko 37%, te činjenica da je u svakoj županiji u posljednjih pet godina rastao broj registriranih kuća za odmor svojevrsni su dokazi isplativosti ovakvog tipa iznajmljivanja, a kako točno funkcionira ovaj posao i koji su najveći izazovi upitali smo neke iznajmljivače.

TOP 5 ŽUPANIJA PREMA NAJVEĆEM BROJU KUĆA ZA ODMOR

TOP 5 ŽUPANIJA PREMA NAJMANJEM BROJU KUĆA ZA ODMOR
Istarska: 6431 Virovitičko-podravska: 20
Splitsko-dalmatinska: 3700 Brodsko-posavska: 27
Primorsko-goranska: 2491 Požeško-slavonska: 39
Zadarska: 2319 Grad Zagreb: 50
Dubrovačko-neretvanska: 1177 Bjelovarsko-bilogorska: 57

Zašto su kuće za odmor tako popularne?

Da je unajmljivanje kuća za odmor sve poželjniji izbor među putnicima, potvrđuje nam Ivan Jurić, vlasnik Ville Santa Lucia na Braču, koji je u ovom poslu već šest godina.

- To je zato što ova vrsta smještaja omogućuje gostima potpunu privatnost, što je ključno za one koji žele uživati u odmoru daleko od gradske gužve i stresa dinamičnog urbanog života, gdje inače provode svakodnevicu. Posebno tijekom nedavnih događanja, poput pandemije, primijetili smo značajan porast potražnje za ovakvim smještajnim jedinicama. Gosti su više cijenili privatnost i izolaciju koju pruža kuća za odmor, a istodobno su uživali u luksuzu i dodatnim sadržajima - ističe naš sugovornik.

Njegova kolegica iz Like, Petra Šegota Marinović, vlasnica kuće za odmor Oak House, koja je u ovaj posao ušla praktički nedavno (u lipnju 2023. godine), smatra da draž ovog tipa smještaja leži i u tome što danas većina ljudi živi u stanovima. Vjeruje da je zato prostrana moderna lička kuća s bogatim sadržajem, smještena u malome mjestu Rizvanuša nedaleko od Gospića, dobitna kombinacija za odmor.

- Do sada su nam najviše dolazili parovi s djecom, zimi većinom naši ljudi, ljeti ima i mnogo stranaca, svi u potrazi za istim, svježim zrakom i aktivnim odmorom, koji uključuje aktivnosti poput adrenalinskog parka, vožnje bicikla, planinarenja, obilaska špilja, parka prirode i slično - ističe Petra.

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Ivanovo iskustvo s gostima je slično. Kako kaže, najčešće mu dolaze velike obitelji koje obuhvaćaju više generacija i, naravno, njihove kućne ljubimce, a svi oni najviše uživaju istraživati lokalnu gastronomsku ponudu, obalu i more.

Je li ovo isplativ tip iznajmljivanja?

Zbog velike potražnje, nije čudno da raste broj ljudi koji žele baviti se iznajmljivanjem kuća za odmor. Međutim, Goran Vuković, direktor turističke agencije HomeRent, napominje da u ovaj posao treba zakoračiti s velikim oprezom, a pogotovo ako kuću gradite u današnje vrijeme, kad su cijene gradnje iznimno visoke, a cijene najma nisu se i neće se značajnije mijenjati. Iako se mogu primijetiti goleme razlike u cijenama najma takvog tipa smještaja, Goran procjenjuje da za vilama cjenovnog razreda od 400 do 600 eura po noćenju vlada najveća potražnja. U pravilu takve vile mogu ugostiti od 8 do 10 ljudi.

- Nove kuće za odmor imaju mnogo problema u borbi na tržištu jer vlasnici zbog previsoke cijene gradnje očekuju te nerealno dižu cijene najma i time sebi smanjuju popunjenost, a k tome remete dinamiku cijelog ovog tržišta - ističe naš stručni sugovornik.

Naravno, svakoga tko se želi baviti iznajmljivanjem kuća za odmor vjerojatno najviše zanima kolika je zarada moguća u tom biznisu. Kako nam objašnjava Goran, teško je dati konkretan odgovor jer zarada uvelike ovisi o lokaciji, broju osoba, troškovima gradnje, o tome obavljate li sami sve poslove ili plaćate sve usluge vezane za održavanje i iznajmljivanje kuće za odmor i tako dalje.

- Nema zapravo jedinstvenog odgovora. Luksuzne nekretnine na vrhunskim lokacijama uz more mogu ostvariti prihode i veće od 100.000 eura, a istodobno obične kuće za odmor na nekim lošijim lokacijama ne mogu ostvariti prihod ni od 10.000 eura. Dakle, isplativost iznajmljivanja kuća za odmor ovisi o velikom broju faktora, ali općenito se može reći da je povrat investicije do 5% godišnje - tvrdi.

Kako ostati konkurentan?

Ipak, cijena noćenja nije glavni faktor uz koji iznajmljivači mogu ostati konkurentni na tržištu. Ivan smatra da smještajni objekt ponajviše ističu autentičnost i lokacija smještaja. Pod autentičnošću misli na obiteljsku priču i karakter kuće.

- Naši gosti, koji se vraćaju iz godine u godinu, prepoznaju karakter kuće i dolaze po nova iskustva ne tražeći isključivo obični luksuz. Kad je riječ o značajkama koje dodatno povećavaju vrijednost kuće za odmor, poseban naglasak stavlja se na okolinu. Pogled na prirodne ljepote, poput blizine mora ili drugih atraktivnih destinacija, može značajno obogatiti iskustvo gostiju. Osim toga, uređenost prirode, vrtovi bogati raznolikim biljkama u neposrednoj blizini kuće i ukupan dojam očuvanog prirodnog okoliša ključni su u stvaranju ugodnog ambijenta - opisuje Ivan, a Petra na temelju svojeg iskustva dodaje još neke sadržaje koji mogu izdvojiti ovakav tip smještaja od konkurencije te mu povećati vrijednost:

- Jedna od stvari koje se najviše sviđaju gostima Oak Housea je velika okućnica, zbog čega možda najviše novca ulažemo u njezino održavanje, a ono što istodobno radimo kako bismo se još više istaknuli je osmišljavanje i realiziranje dodatnih sadržaja koji bi gosta najprije privukli pa onda i produljili njegov planirani boravak. Za sada imamo masažnu kadu, saunu, bazen uz dječje igralište, sve sportske rekvizite (koš, golove, lopte, bicikle...), smart televizore, igrice za djecu i tako dalje. Sve su to komoditeti koje naši gosti obično nemaju kod kuće, a mogu svakako dodatno uljepšati i oplemeniti odmor - ističe naša sugovornica.

Izuzev dodatnih sadržaja, da bi "ostali u igri", kako kaže Ivan, iznajmljivači moraju u svoje poslovne planove uračunati i pitanja obujma samostalnih zadataka te traženja određenih usluga kod trećih strana. Tu su i administracija, održavanje opreme, redovito čišćenje te vođenje kompletnog objekta, a nužno je posvetiti se i PR-u, marketingu i komunikaciji s gostima. Osim toga, redovito treba rješavati različita računovodstvena pitanja te pratiti financije.

Unatoč svim navedenim izazovima i kriterijima koje ovaj posao nameće, oboje naših sugovornika iznajmljivača tvrdi da ova vrsta turizma u Hrvatskoj nudi dobru priliku za uspjeh, pružajući vlasnicima dovoljno mogućnosti za razvoj poslovanja. Njihovo mišljenje dijeli i Goran.

- Smatram da će kvalitetni objekti i vlasnici koji rade profesionalno uvijek imati odlične sezone i odličnu zaradu, a da će svi oni koji su mislili kako će preko noći zaraditi golem novac polako odustajati i prodavati svoje objekte. Već se uočava trend povećanog broja oglašenih vila za prodaju. Naravno, mnogo će toga ovisiti i o količini radne snage koja će biti na raspolaganju za čišćenje, održavanje i slično - kaže za kraj Goran.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • Lannaleta 14.02.2024.

    )))))) Vruće djevojke čekaju vas na - - - - Top25.fun

  • Dimitrije Pantić 13.02.2024.

    Nema druge nego da dignete cijene 😂

Komentiraj...
Vidi sve komentare