Iz svijeta tekstilnog dizajna dolazi nam Studio Maliq, u kojem nastaju jedinstvene kreacije Dijane Vojak Pokić. Iako je oduvijek imala želju otvoriti nešto svoje, njezin poduzetnički put krenuo je ne tako davne 2019. godine. To je bila godina nakon rodiljskog dopusta, kad je shvatila da će, ako želi ostati raditi u svojoj struci, morati uzeti stvari u svoje ruke.
- Obožavam tekstil i sve mogućnosti koje taj medij pruža. Budući da je tekstilna proizvodnja uglavnom smještena izvan Zagreba, uz maleno dijete bilo je gotovo nemoguće raditi posao u struci. Jedino rješenje je bilo dovesti posao sebi - kaže naša sugovornica.
S pokretanjem posla nije imala previše problema, ali pravi su izazovi u njegovu održavanju. Aktivnosti vezane za poslovanje Maliqa nerijetko se provlače kroz cijeli dan. Pretrpani raspored uključuje dizajniranje, fotografiranje, upravljanje društvenim mrežama, odgovaranje na upite klijenata, izradu novih proizvoda, papirologiju i još mnogo toga. Trenutno sve radi sama, ali možda ne još dugo.
- Sve je uvijek isključivo na meni. Zbog toga je skoro proširenje i više nego nužno. Najviše s kupcima komuniciram preko društvenih mreža jer mi je to brz i jednostavan način pružanja informacija. Iako mi oduzima mnogo vremena, mislim da svaki kupac ima pravo znati gdje je i kako proizveden svaki segment konačnog proizvoda, ali i po kojoj cijeni. Osim toga, filozofija brenda su transparentnost i iskrenost.
Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.
Još je dug put do uspjeha pred ovom poduzetnicom i dizajnericom, čega je itekako svjesna. Pokretanje posla bilo je rizičan pothvat, ali smatra se sretnom jer kaže da su tekstilni dizajneri u Hrvatskoj u teškoj situaciji kada diplomiraju. S jedne strane nema dovoljno postojećih radnih mjesta, a s druge strane hrvatsko je tržište premalo za veći broj studija poput njezinoga.
- Uspjeti se može, no treba biti racionalan u očekivanjima, inovativan i uporan. Područje tekstila je ogromno i dovoljan je jedan proizvod koji će vam na tržištu osigurati uspjeh, no on mora biti prepoznatljiv i u potpunosti autentičan - zaključuje Dijana.
Njezina autentičnost leži u apstraktnom i sjetnom dizajnu, koji veže za svoju sredinu i osjećaje. Kolekcije jastučnica Prolog i etuija za knjige Klobook posebne su po citatima koji se mogu iščitati na njihovu materijalu. Osim ovih dviju kolekcija, Dijana Vojak Pokić radi individualne narudžbe na upit. Bilo da je riječ o tepisima i torbama ili dječjem, svadbenom i kućanskom tekstilu, Dijana je uvijek spremna.
- Inspiraciju pronalazim u svojoj blizini. Smatram da dizajner treba stvarati u duhu sredine u kojoj se nalazi i koju poznaje. Ljepotu mogu pronaći uistinu svugdje, pa čak i u derutnoj gradskoj fasadi, lomljenom kamenu na plaži, izlizanim šetnicama i hrđavim žljebovima. Sve je to naša stvarnost, naše svjesno i podsvjesno, neka nova etnologija ovih prostora.
Naša sugovornica ističe koliko je malim poduzetnicima bitno izgraditi dobar odnos sa svojim kupcima. Upravo u kupcima leži njihova budućnost te im treba posvetiti posebnu pozornost. Kad razgovara s kupcima, Dijana se trudi odgovoriti na sva njihova pitanja. Cilj joj je da kupci ne budu zadovoljni samo proizvodom nego i njome kao vlasnicom. Uvjerena je da je to jedan od razloga zbog kojih joj se neki kupci stalno vraćaju.
- Prije realizacije proizvoda po narudžbi klijentima šaljem prezentaciju s tri ponuđena rješenja, od kojih jedno od ponuđenih dodatno korigiram prema željama klijenata. Najčešće me klijenti moraju zaustaviti u slanju novih prijedloga i rješenja jer ja bih uvijek mogla ponuditi još jedan dizajn. Svaki je proizvod krajnje osoban i tako mu ja pristupam.
Kad se usuglase ideje dizajnerice i klijenta, za izradu proizvoda potrebno je oko dva tjedna, a za tepihe i do 45 dana. Materijali s potpisom Maliq su prirodni i kontroliranog podrijetla. U kolekciji Prolog korišten je lan uvezen iz Belgije, ali u novoj kolekciji fokus je na materijalima proizvedenima u Hrvatskoj. Dijanini proizvodi izrađuju se tehnikom digitalnog tiska, a za njihovo šivanje zadužene su Socijalna zadruga Humana Nova i Udruga Kamensko.
- Jedna od posebnosti proizvoda su etikete, na kojima su detaljno navedeni svi proizvođači koji su sudjelovali u njihovoj realizaciji. Tako svaki kupac ima uvid u cijeli proizvodni proces, kao i u troškove njihove proizvodnje - opisuje nam Dijana.
Nakon dolaska nove kolekcije Dijana Vojak Pokić ima mnogo posla vezanog za njezino predstavljanje na društvenim mrežama i za izradu samih proizvoda. Ipak, kao samostalna poduzetnica, Dijana stalno razmišlja o novim idejama za dizajn jer ovakvo poslovanje traži konstantnu proaktivnost.