"Satrat ćemo ih”, “Razmontirat ćemo ih”, “Pogazit ćemo na izborima nesposobne komuniste"...
Tako se urlalo na predizbornom skupu HDZ-a u Osijeku.
Voditeljica kampanje Josipa Rimac za RTL je objasnila kako je "ovo retorika koju razumije hrvatski narod".
"U prethodnim fazama smo promovirali svoj program", kazala je Rimac. "Danas šaljemo jasne poruke ovdje iz Slavonije".
One programske očito nisu bile dovoljno jasne. Pa sada HDZ namjerava objasniti na što se zapravo cilja na ovim izborima.
Ide se na satiranje protivnika, na uništavanje opozicije, na demontiranje SDP-a, na politiku spaljene zemlje. Na onu pravu Dolinu suza.
Nema u tome zapravo ničega neobičnog. To je oduvijek bila prava, temeljna i često jedina politika HDZ-a, sve drugo svodilo se na oportunističku krinku. Na priče o gospodarstvu, zapošljavanju, oporavku, napretku, održivom razvoju...
Riječ je uvijek bilo samo o održavanju na vlasti. I na životu.
Zato riječi Josipe Rimac, koliko god zvučale nemušto, a profinjenom uhu gotovo cinično, imaju svoje uporište u praksi.
Marasov JNA
Vjerojatno je zato i SDP-ov Gordan Maras u skladu s takvim pravilima igre u intervjuu Jutarnjem listu progovorio argumentima koje "hrvatski narod najbolje razumije": da je Ante Kotromanović stasao uz generala Gotovinu u Domovinskom ratu, a HDZ-ov Damir Krstičević u komunističkoj JNA.
Dakle, ono što je nekad - pa i sad - bio glavni argument hrvatske desnice protiv pojedinih generala, poput Petra Stipetića, Imre Agotića i drugih, sada je preuzeo i SDP.
Sva sreća da Maras nije citirao Kotromanovićev govor na Sinskoj alci 2001. godine, to bi tek bila retorika koju hrvatski narod najbolje razumije. Ali dobro, ima još vremena da se na to vrati prije samih izbora.
U međuvremenu, Josipa Rimac izrekla je još nešto prilično simptomatično. Govoreći o jasnim porukama o "satiranju, razmontiranju, gaženju", ona je poručila i sljedeće: "Ove poruke šaljemo srcem, šaljemo ih puni emocija i ljubavi".
To je, dakle, njihova manifestacija ljubavi.
Tako se, po standardima HDZ-a, voli domovina.
Domoljubna retorika
Tako da se uništavaju svi koji HDZ-u stanu na put. Upravo zato na ovim izborima postoji samo jedna "domoljubna" koalicija, sve ostale su neprijateljske, petokolonaške, jugofilske, jugoslavenske, prosrpske, četničke i općenito nepoželjne.
"Želimo spasiti Hrvatsku", u istom dahu poručuje Rimac. Nije teško zaključiti od koga je želi spasiti, kao što HDZ ne skriva sredstva kojima planira to provesti.
To je, dakle, retorika koju je oduvijek najbolje razumjelo biračko tijelo HDZ-a.
I onda dok je HDZ krao i uništavao, i onda dok je HDZ hapsio one koje je proglašavao herojima, i onda kad je HDZ završavao na sudu, i onda kad je HDZ prijetio da će druge stavljati pred sud.
Imajući sve to u vidu, sada je jasnije zbog čega je Karamarko mjesecima kasnio s tim gospodarskim programom i zašto su slogan prepisali iz Prnjavora i zašto Karamarko ne zna točke programa ni tko su mu partneri...
Zato što je sve to samo šminka. Samo krinka. Gotovo gnjavaža. Glavni motiv je, jasno smo čuli, satiranje SDP-a.
Nadmoć ili panika?
Pitanje je samo je li ovo krvoločno iskazivanje ljubavi prema domovini jučer u Osijeku bio iskaz trijumfalne nadmoći HDZ-a, paljenje lomače u očekivanju sigurne pobjede na izborima ili je to bio izraz panike u strahu od mogućeg poraza, odnosno nemogućnosti sastavljanja vlade?
Ovakvi bojni pokliči, s nožem u zubima i krvavim očima, često služe kao priprema za posljednji očajnički juriš prema pobjedi.
Ali i kao dodatni motiv drugoj strani da pod svaku cijenu spasi goli život.
Ali, ostavimo se pustih priča o programima i sloganima, radnim mjestima i blagostanju. Na ovo se svodi predizborno satiranje od ljubavi prema Hrvatskoj.