Zasigurno treba voditi brigu o tome da se vrijednosti tvrtke trebaju poklapati s vrijednostima onoga koga zapošljavate. Izgradnji tima trebate posvetiti posebnu pažnju. Kao što ste definirali svog željenog klijenta tako isto morate znati s kakvim ljudima želite raditi i surađivati te napraviti profil idealnog djelatnika za svako radno mjesto koje vam je potrebno u tvrtki. Sjetite se svojih poslovnih vrijednosti i vizije te svoje poslovne vrijednosti svakako uključite u izradu profila. Važno je da su vaše vrijednosti i vrijednosti vaše tvrtke usklađene s vrijednostima vašeg tima. Samo tako možete izgraditi uspješan odnos i ostvariti sve rezultate i ciljeve koje ste si zadali. Ovo naročito dolazi do izražaja u teškim vremenima kad treba ustrajati i ostati na putu. Zajedničke vrijednosti su one što će vam pomoći da uspijete prebroditi sve poteškoće koje vam se nađu na tom putu. A biti će ih jer ne ide uvijek sve glatko.
Kako izabrati pravog člana tima?
Prilikom selekcije kandidata i zapošljavanja ljudi posebnu pažnju posvetite otkrivanju njihovih poslovnih vrijednosti i koliko su one kompatibilne s vašima. Ukoliko nemate zajedničke ili slične vrijednosti bolje da ne zapošljavate takvog kandidata jer nikada nećete pronaći zajednički jezik. Ono što je njemu važno nije vama i obrnuto. Teško će vas takva osoba slijediti i većinom će biti u otporu. U današnje vrijeme se podrazumijeva da kandidat zadovoljava kriterije koje tražite u pogledu stručne spreme i zvanja koje je potrebno za to radno mjesto te da posjeduje dodatne vještine koje tražite. Svakako uz životopis tražite i da vam pošalju motivacijsko pismo. U motivacijskom pismu trebali biste saznati kriterije kandidata i razloge zbog kojih se prijavljuje na vaše radno mjesto. Na razgovoru za posao postavljajte što više pitanja kako biste dobili što više informacija o kandidatu da vidite uklapa li se u vaš tim ili ne. Svakako ga pitajte zašto se odlučio javiti baš na vaš oglas i što ga je privuklo. Također, morate dobiti odgovor i na pitanje što mu je važno u poslu, koje su to poslovne vrijednosti od kojih ne bi odstupio i zašto. U odgovoru 'zašto' krije se njegova motivacija. Pažljivo slušajte odgovore i zapisujte ih. Pitajte ga i što očekuje od posla kod vas i što želi postići. I naravno njegovo dosadašnje iskustvo. Ne znam ni sama koliko sam odradila intervjua za posao za svoje klijente i u praksi se uvijek pokaže da kandidat koji se poklapa s vrijednostima i vizijom tvrtke iskače od drugih kandidata.
Edukacija suradnika
Nakon što ste pažljivo odabrali tim suradnika koji će raditi za vas, potrebno ih je educirati i upoznati s procesima rada i s onim što vi očekujete o njih. Uspješne tvrtke maksimalno se trude da njihovi zaposlenici popune praznine u znanju organizirajući im treninge takozvanih soft skills vještina. Uspješni poduzetnici shvaćaju da su zaposlenici njihova najvrednija imovina i da se isplatio svaka kuna koju ulože u to. Upravo tvrtke s najobrazovanijim i najiskusnijim djelatnicima vladaju na tržištu.
Često me moji klijenti kad dogovaramo suradnju i treninge za njihove djelatnike pitaju: 'Što ako uložim novac u njihovu edukaciju pa oni onda odu i napuste tvrtku'? Hm, a zamislite da ne uložite novac u edukaciju svog tima, a oni ostanu kod vas? Što tada? Kako mislite konkurirati na tržištu i ostvarivati profit s needuciranim timom? Što će se dogoditi ako pokušate uštedjeti novac na pogrešnim stvarima tako što nećete ulagati u svoj tim? Tada ćete ili propasti ili ispasti iz biznisa. Ili još gore, ostat ćete prosječna tvrtka. Ukoliko vam djelatnik ili član tima i ode, budite sretni zbog toga. To samo znači da nije niti bio za vaš tim. Bolje da ode odmah nego kasnije. Oni koji ostanu, zajedno s vama izgradit će uspješnu i profitabilnu tvrtku kakvu i želite.
Inga Lalić, business coach i konzultantica, ima desetogodišnje iskustvo u radu s tisuću klijenata. Osmislila je i vodi trening Poduzetnička piramida. Pomaže poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji, uspješniji, sretniji i bogatiji. Vlasnica je tvrtke RE-FORMA, specijaliziranog centra za razvoj poduzetnika.