Pitam se zbog čega je to tako i kako i što s njima. Što ja više širim ljubav, oni više mrze… Svaki uspjeh donosi nam u život i protivnike. Što više uspjeha, to više protivnika. To je ta neminovna ravnoteža.
Protivnici nisu samo okolnosti ili nepredvidljive situacije, nego vrlo često ljudi, a oni se pojavljuju kao “hejteri”. Njima je cilj skrenuti vas s puta uspjeha. Svoju negativnost šalju vam u obliku pesimistične, kritičke ili štetne energije. Ako niste dovoljno pažljivi, njihova energija može vas skrenuti s pravog puta, a čak i ako vas ne skrene, sigurno je da će vam isisati snagu. Zato budite pažljivi i osviješteni.
Važno je da naučite odbijati negativnu energiju i ne skidati pogled sa svoje vizije.
Kako prepoznati toksične ljude?
Zapamtite – iza svakog uspjeha čuči masa “hejtera” – mrzitelja! “Hejteri” nisu novija pojava, kako se u zadnje vrijeme voli pisati. Možda je izraz nov, jer više volimo koristiti engleske riječi kad su takve pojave u pitanju. Nastao je od engleske riječi „hate“ što znači mržnja. Još od škole, pa do šire rodbine, licemjernih ljudi, lažnih prijatelja i radne sredine susretala sam „hejtere“, no kad sam bila mlađa nisam ih uvijek znala svrstati. Tome nas nauči iskustvo. Na poslu, u 22 godine moje menadžerske karijere, također sam se često susretala s njima. Uglavnom se za takve situacije danas koristi riječ „mobbing“ koji je priznat društveni problem, ali i za kojeg danas postoje zakonske sankcije. Mnogi će reći, napokon. No, za „hejtere“ nema zakonskih sankcija. S njima se morate naučiti „nositi“ i boriti sami. Kako ih prepoznati? Postoji nekoliko kategorija hejtera:
1. Onaj koji mrzi baš sve
Takvi nikad ne silaze sa svojih oblaka prezira. Njima je sve mrsko. Obično žive u dalekoj prošlosti puni gorčine i bijesa. To nema veze s vama. To je u njima, ali se ta energija prenosi i na sve ostale. Otresite njihovu negativnost i nastavite sa svojim životom. Tu ništa ne možete učiniti. Eventualno žaliti.
2. Mrzitelji koji vas vuku na dno
To su ljudi koji bi ustvari željeli biti na vašem mjestu. Ne bave se sami sobom nego vama. Priželjkuju vaš život i vaše uspjehe. Na svojima ne rade. Nemaju energije, jer su zabavljeni drugim ljudima. Jedini način da ih pobijedite je da i dalje ostanete usredotočeni na svoje ciljeve i vizije. Nema okretanja za takvima.
3. Situacijski “hejteri”
Oni lažu i šire dezinformacije o vama i vašim rezultatima rada. Njih je najbolje držati podalje od sebe i ne otkrivati im svoje planove i ambicije.
4. Mrzitelji koji mrze sami sebe
Često smo sami sebi najveći neprijatelji. Zarobimo se u vlastitim strahovima, dilemama i nesigurnostima. Možda svakog jutra u ogledalu gledate najžešćeg “hejtera”.
Gubitak energije
Morate biti svjesni da bez “hejtera” nema napretka. Važno je samo da s njima ne raspravljate, jer u tom slučaju gubite toliko potrebnu energiju.Vašu dragocjenu energiju. Od krvi sam i mesa. Pa na prvu pomislim: “Možda bi ih trebala urazumiti”. Ali onda shvatim da ću ako to idem raditi izgubiti energiju koja mi je potrebna za razvoj onoga čemu sam posvećena. A to ne želim. Dok oni mrze, ja idem dalje. I gle čuda. Funkcionira. Nigdje u cijelom svemiru neprijatelji nemaju nikakvu značajnu vrijednost. Jeste li kad čuli da neki poslodavac hoće zaposliti “hejtera” ili da mu je stalo do mišljenja “hejtera”? Niste i nećete. Oni su nebitni. Ljudi koji su zaglibili do guše u vlastitom jadu istresat će svoj otrov na druge samo da bi skrenuli pažnju na vlastite muke.Jedan je pametan čovjek rekao: ” Kad te spominju u svom blogu ili Facebook postu – to je samo blog. Ako im odgovoriš, to je konferencija za medije.
Mnogi se “hejteri” skrivaju pod krinkom kritičara, ali među njima je velika razlika. Kritičari su dobronamjerni. Oni imaju znanje o temi o kojoj pišu, nude rješenje ili daju drugačiji pristup određenoj temi…
Pojavom društvenih mreža „hejtera“ je sve više i njihove prilike da ismijavaju, vrijeđaju, negativiziraju, prigovaraju, kritiziraju, neargumentirano pljuju sve su češće i intenzivnije. Koliko je god ideja društvenih mreža da širi ljubav, pozitivu i dobre vijesti, vrlo često je to zloupotrijebljeno, a tome svakodnevno svjedočimo. S druge strane, društvene mreže su dobre za brzo raspoznavanje takvih ljudi.
“Hejtere” možemo upravo putem Facebooka ili Instagrama brzo raskrinkati. Dovoljna je jedna riječ, jedan emoticon ili sustavno ignoriranje.
Ponekad se “hejtanje” događa oči u oči, ali ipak bitno manje, jer ljudi ne vole izravne konflikte i konfrontacije. Često ni nemaju snagu ili morala reći u lice što misle jer im je lakše raditi nekome iza leđa.
Stoga je najlakše mrziti i kritizirati ljude i događaje preko društvenih mreža. Nikada nisu ni vidjeli osobu koju ismijavaju ili kritiziraju, a kao da sve znaju o njoj. Mnogi se “hejteri” skrivaju pod krinkom „kritičara“, ali između jednih i drugih je velika razlika. Kritičari su dobronamjerni. Kritičari imaju znanje o temi o kojoj pišu, nude rješenje ili daju drugačiji pristup određenoj temi ili stvari. “Hejter” samo iznosi ono što misli, uvjeren da je samo njegovo stajalište točno i željno očekuje da ga sljedbenici prate na putu negativnosti.
Oduzmite im moć
Nemam vremena za sitne duše. Nemam vremena za protivnike. Neću nikada dozvoliti da zablista netko tko nema ni trunku blistavosti u sebi. To sam upravo pisala u mom zadnjem blog postu na One nastupaju. Čvrsto stojim na zemlji. Suočavam se s nedaćama. Ali i dalje vrijedno i strpljivo radim svoj posao.
I još jednom ovdje poručujem “hejterima”: Nemate nikakvu moć nada mnom i nikada vam to neće biti omogućeno. U međuvremenu sam naučila odbijati negativnu energiju i na skidam pogled sa svoje vizije.
Izvorni tekst pročitajte ovdje.
O autorici:
Ja sam Alis Marić i diplomirana sam pravnica koja je vodila nekoliko ureda uprava inozemnih tvrtki, a ljubav na kraju pronašla u - knjigama. Rezultat te ljubavi je i projekt Čitaj knjigu. Obožavam miris knjiga, volim ih dodirivati, uživam u lijepim mjestima za čitanje, udobnim foteljama te mekom i mirisnom krevetu gdje se može opušteno čitati . Osobito volim – knjige preporučivati. Osim na web-u, Čitaj knjige možete pratiti i na Facebooku te na Instagramu.