Napokon smo zasjeli na vrh EU! I, priznajmo to Zoranu Milanoviću, većinom zaslugom njegove vlade, iako ne treba zanemariti ni napore prethodnika. Prvi smo, dakle, po indeksu rizika od korupcije u javnoj nabavi, a uz Rumunjsku i Bugarsku držimo i vrh kao najkorumpiranija država uopće. Istraživanje, koje je naručio Europski parlament, pokazuje da godišnje zbog korupcije gubimo 15 posto BDP-a.
I sad je na površinu isplivala moguća muljaža s remontom vojnih MiG-ova 21 u Ukrajini vrijednim 133 milijuna kuna. Ugovor o tom remontu potpisao je bivši ministar obrane Ante Kotromanović, koji danas pere ruke od svega i tvrdi da ga nitko nije upozorio kako postoje sumnje da s tim poslom nešto ne valja. A trebao je Ante samo čitati novine, koje su godinama pisale o sumnjama u kvalitetu remonta.
Na to su upozoravali i naši časnici, pa i šef ratnog zrakoplovstva Jemena upozoravajući da nam Ukrajina pokušava uvaliti njihove prastare avione. Iako se ovaj slučaj pokušava predstaviti kao problem nacionalne sigurnosti, taj aspekt zapravo i nije presudan. Jedina sigurnost koja bi nas trebala zabrinjavati jest sigurnost pilota koji su sjedali u te krntije te sigurnost građana kojima su u tim avionima letjeli nad glavom.
Osnovni problem je sumnja na korupciju. Je li itko u vojno-obrambenom sustavu zažmirio na nepravilnosti oko remonta i je li za to primio mito? To su ključna pitanja. Sjetimo se afere Kamioni, u kojoj je, kako se tvrdilo, MORH oštećen za deset milijuna kuna i koja je uništila političku karijeru HDZ-ova ministra obrane Berislava Rončevića, iako je na kraju oslobođen. Avionska afera teža je 13 puta. I zato jasni odgovori moraju stići brže od zvuka. Dok ih ne dobijemo, ostajemo carevi europske korupcije.