Znam da se kroz filmsku povijest tematika prikazana u ovom filmu ponavljala kroz neke danas već kultne naslove kao što je npr. bio fantastični "Harold and Maude" (1971.), no nikad se nije dogodilo da se u istoj kalendarskoj godini pojavi toliki broj filmova koji su se doticali odnosa mlađih i starijih likova na neke slične, a opet sasvim različite načine.
Posljednji takav film (od ukupno četiri) koji sam imao prilike pogledati, kvalitetom možda nijansu zaostaje za ostalima ("Best Offer","A Song For Marion" i "Like Someone In Love"), no svakako je vrijedan vašeg vremena i pažnje posebice zbog nadahnute glume glavnih protagonista.
Umirovljeni američki profesor filozofije Matthew Morgan (M.Caine) živi otuđenim i depresivnim životom u velikom stanu u Parizu ne trudeći se previše preboljeti gubitak voljene supruge Joan (J.Alexander). Jedini Matthewov kontakt s ostatkom svijeta su povremeni susreti s usamljenom Colette (A.Alvaro) koju podučava lekcijama iz engleskog jezika.
Slučajan susret s mladom učiteljicom plesa Pauline (C. Poésy), kod Matthewa pokrene lavinu osjećaja s kojima se on ne može ponovno nositi. Nakon Matthewova neuspjelog pokušaja samoubojstva u Parizu, u posjet mu stignu djeca Miles (J.Kirk) i Karen (G.Anderson)...
Redateljičin izbor nije iznenađenje
Njemačka redateljica Sandra Nettelbeck stekla je reputaciju hitmejkerice ponajprije zahvaljujući svojoj višestruko nagrađivanoj romantičnoj komediji "Bella Martha" (2001.) koja je u konačnici dočekala i svoj inferiorniji američki remake imena "No Reservations" (2007.) stoga nije osobito iznenadio njezin interes za ekranizacijom francuskog romana "La Douceur Assassine".
Nettelbeck je imajući na umu Michaela Cainea za glavnu mušku ulogu žargonski rečeno dobrano ispretresala scenarij u kojem je francuski lik amerikanizirala (premda je Caineov engleski akcent itekako uočljiv) no s tom preinakom je ujedno i dobila na jednoj dozi humora (ne osobito naglašenoj) manifestiranoj kroz dijaloge u kojima bi Matthew demonstrirao svoje loše znanje francuskog jezika.
Odnos između Matthewa i Pauline nije usmjeren ka nekom bizarnom ili čak šokantnom rješenju već s pojavom lika Matthewova sina Milesa postaje lagano predvidljiv i u konačnici plah i ne osobito originalan. Ipak, kemija između Pauline i Matthewa koja odiše platonskim okusom i drži cijeli film na višoj razini, dovoljna je kako bi nas podsjetila na fantastičan glumački talent legendarnog Michaela Cainea uz kojeg svaki više ili manje znani glumac nastoji pružiti svoj maksimum kako bi mu barem pokušao dostojno parirati.
Premda pričom i realizacijom možda nije film za pamćenje, "Last Love"(iliti internacionalno poznat kao "Mr.Morgan's Last Love") posjeduje dovoljno snage da vas okupira sa svojom pričom o izgubljenim i pronađenim ljubavima, pomirenjima i konačnim oproštajima.