Sve te kretenarije mogu se sažeti u tri kategorije:
- banke
- osiguranje auta
- korisnička podrška za komunalne usluge (telefoni, struja, plin…)
Banke
O otvaranju bankovnog računa sam pisala već dva puta, no svaki idući kontakt sa bankom je jednako iritantan i naporan:
Banalni primjer – obični izvod – ni za firmu ni za privatnu osobu izvod se ne može dobiti na dnevnoj bazi. Stanje i promet se može vidjeti na online bankarstvu, ali ako trebate službeni izvod, za firme dolazi jednom mjesečno, a za fizičke osobe svaka tri mjeseca. Online bankarstvo je u najmanju ruku bezobrazluk, pogotovo na poslovnim izvodima jer otkriti tko ti je nešto platio je zadatak za enigmatičare.
Iz nekih specifičnih razloga trebao mi je izvod tekućeg računa ranije pa sam nazvala banku mogu li doći po izvod.
Trebam izvod na današnji dan, mogu dobiti?
Može, želite li stanje na današnji dan ili za zadnja tri mjeseca?
Trebam samo stanje na današnji dan.
Mogu vam isprintati samo za period zadnja tri mjeseca.
Pa kaj me onda pitaš kaj želim ionak mi nemreš niš drugo dati, daj šta daš.
Mogu doći danas po izvod?
Ne možete doći, iz sigurnosnih razloga Vam možemo poslati izvod samo na kućnu adresu, doći će za par dana.
Možete mi izvod poslati na mail?
Ne, sigurnosni razlozi, jelte…..
Prođe tjedan dana, mojeg izvoda nema, hitno mi treba. Odem ja u banku spremna na vađenje članice uprave iz rukava. Veli žena – nema problema, sad ću vam isprintati izvod! Sad više nije sigurnosni problem, čekam izvod bez veze tjedan dana jer ga kao ne smijem dobiti, a sad ga ipak mogu dobiti. Da ne velim koja kretenarija je uopće da online bankarstvo nema opciju printanja izvoda.
Čekamo ovih dana neku potvrdu iz DRUGE banke koju su rekli da će nam poslati u roku tri dana:
Kraj prvog tjedna – potvrda nije izdana jer su krivo napisali jednu riječ, vratili su ju na doradu, biti će u ponedjeljak.
Naravno u ponedjeljak ništa.
Kraj drugog tjedna – potvrda nije izdana jer su krivo napisali ime, biti će u ponedjeljak.
Naravno, u ponedjeljak ništa.
Kraj trećeg tjedna – potvrda nije izdana jer se nisu mogli ulogirati u neki online servis, biti će u ponedjeljak.
Naravno, u ponedjeljak ništa.
Kraj četvrtog tjedna – potvrda je otišla na vaš mail.
Nije došla.
Provjerite spam.
Jesmo.
Potvrda je otišla na krivu mail adresu, promijeniti ćemo mail u našem sistemu, ali potvrda može ići tek sutra.
Sutra još uvijek nema potvrde.
Sutradan su ju poslali poštom! P – o – š – t – o – m . Fakin poštom! Zakaj??? Ne možemo ju doći preuzeti, ne može više ići mailom, čekaj poštu opet par tjedana.
Osjećam se ko Drito Konj.
Iduća genijalnost je radno vrijeme banaka. Dok banke u centru grada imaju neko duže radno vrijeme, lokalne banke rade tako da njihove usluge mogu koristiti samo oni koji ne rade. U našem kvartu je šest banaka, pet ih radi od 10 – 16 sati i to samo od ponedjeljka do petka (!!!) a jedna radi od 9 – 5.30 te subotom ujutro. Obzirom da u kvartu nema poslovnih prostora naprosto je nemoguće da onaj tko radi (a radi se najčešće od 9 – 5) stigne u banku ako nije na godišnjem. Ok, super je što se u biti skoro sve može riješiti telefonom i fakat nema potrebe dolaziti u banku, ali kad se desi da moraš ići, onda je to gnjavaža.
Osiguranje auta
E, to je priča za sebe.
Na prvi pogled idilično kreneš tražiti osiguranje online i svaka osiguravajuća kuća nudi online kalkulator da možeš vidjeti koliko će te osiguranje koštati. Čovječe, misliš si – genijalno! Ne moram nikuda ići.
Počneš ispunjavati kalkulator, a tablicu ko da je smišljao neki hrvatski birokrat! Nikad kraja! Bezbroj podataka upisuješ barem pola sata da bi rezultat bio jedan od ovih:
- prekinuta veza sa serverom, molimo upišite ponovo – grrrrr
- nema dovoljno relevantnih podataka, molimo javite se našem operateru – kaj fakat, mogli smo to odmah
- vaša polica iznosi €6680 – ne,ne pretjerujem, ovakvi iznosi osiguranja se fakat nude
Ok, nađeš nekog povoljnog, pošalješ podatke i čekaš da se jave. Ne javljaju se.
Zoveš ti njih jer ti treba osiguranje. Samim javljanjem već ti je jasno kuda ovaj razgovor vodi – customer service na katastrofalnom indijskom engleskom ili uopće ne razumije šta pričaš ili se pravi da ne razumije.
Da, zaprimili smo Vaš zahtjev, baš smo vas sada, ono ovaj tren namjeravali nazvati, fali nam potvrda da niste prošlu godinu tražili odštetu (no claim).
Kažemo da osiguranje još nije isteklo i prethodni osiguravatelj ne može izdati potvrdu dok ne istekne.
Aha, budemo se javili.
Ne jave se, zovemo mi njih.
Ma upravo sada, baš sada smo vas mislili nazvati, trebamo potvrdu da nije isteklo osiguranje, budemo se javili.
Pošaljemo potvrdu, naravno da se ne javljaju.
Nazovemo, kažu – morate nam poslati original poštom. No, nismo dobili original poštom jer sve ide preko maila. Sad je već prošlo pet tjedana od našeg prvog upita i gori nam pod petama jer nam osiguranje ističe i hitno nam treba novo,
Da ne duljim, nakon još par ovakvih krugova, napravili smo službenu pritužbu na korisničku podršku i tada su nam konačno počele cvasti ruže! Konačno se javljaju ljudi koji govore engleski i sve se rješava u roku dva dana. Nakon cijelog maltretiranja sasvim nam je svejedno koliko ćemo platiti, samo da nam daju osiguranje!
Telefon, struja, plin…
Krepal je ruter. Uopće ne znam kako opisati razinu gluposti i nesposobnosti idiota koji tamo rade, no zamislite sve one beskrajne poznate priče koje ste do sada čuli, samo još ukrašene indijskim engleskim koji ne razumije ni onaj tko ga priča, a kamoli onaj tko ga sluša, a bome ni ljudi iz službe ne razumiju nas, iako smo do tada sasvim dobro komunicirali na engleskom. Mislite da je u Hrvatskoj loša korisnička podrška? Vjerujte, može biti gore.
Kad te uvuku u Vrzino kolo jedino rješenje je otići kupiti novi ruter i sam popraviti šta se da.
Slično je i sa bilo kojim pokušajem komunikacije s bilo kojom korisničkom podrškom, naprosto su na ta mjesta izabrani ljudi za koje se zna da nejasno pričaju engleski i vjerojatno ne razumiju šta im se priča, imaju dobre živce i po naravi su malčice tupasti i ograničeni da ih svakodnevno slušanje korisničkih slomova živaca s druge strane telefona jednostavno ne dira. A možda su i napušeni.
Izvorni tekst možete pročitati ovdje.
O blogu:
Priče Hrvatice koja je novi početak odlučila potražiti u dalekoj Irskoj. Osim na blogu 'Zagreb - Dublin', njena iskustva možete pratiti i na Facebooku te Instagramu.
O BlogBusteru:
'Ispričaj svoju priču.' To je otprilike moto BlogBustera, nove platforme na kojoj Styria, vodeća medijska kompanija u Hrvatskoj, okuplja najzanimljivije domaće autore, blogere i komentatore, ali i sve one koje će iz vedra neba 'puknuti' inspiracija pa će poželjeli svoje iskustvo podijeliti na mreži s rekordnih milijun i pol jedinstvenih korisnika mjesečno. Ukoliko ste jedan od njih javite nam se na mail blogbuster@styria.hr, a pratiti nas možete i na Facebooku.