Kao bomba je odjeknula neslužbena najava iz Vlade da će vratiti cijene 1300, pa onda ipak 365 proizvoda na razine prije Nove godine. Trgovce su već sutradan pozvali na sastanak, a jasno je da su i prije najave iz Vlade najveći ionako planirali sniženja cijena, bez obzira na taj poziv. Dva najveća, Konzum i Lidl, već su imali spremne i marketinške kampanje sa sniženjima. Ostali bi ih, htjeli ne htjeli, morali slijediti, a u katalozima koje građanima dostavljaju i drugi trgovački lanci već su vidljiva velika i mnogobrojna jesenska sniženja i borbe za kupce. Kako ističu stručnjaci, cijene u dućanima trebale su zbog manje prodaje i nižih nabavnih cijena pasti u lipnju i srpnju, ali nitko nije htio propustiti priliku zarade na turistima, koji ionako ne pitaju koliko što košta od namirnica u dućanu. Ceh su zato platili i hrvatski građani, a sad su im ponudili velika i jaka sniženja nakon gotovo dvije godine bujanja inflacije. No nije tu bilo administrativnih sniženja od Vlade.