'Ajmo biti iskreni: nikome se ne da zamarati postavkama privatnosti na društvenim mrežama. Kad već imamo platformu za komunikaciju, nekako naivno očekujemo od nje da će brinuti i paziti na nas. Da neće baš svi moći vidjeti naš Tweet o tome da smo zaboravili zaključati vrata kad smo jutros izlazili iz stana. Da fotke pijane proslave ljetnog solsticija objavljene na Instagramu neće vidjeti naš potencijalni poslodavac. Da nam bračni partner na Facebooku neće vidjeti da smo se checkirali u kafiću iako smo tvrdili da radimo dokasna.
Sredite vidljivost svojih objava. Ili nemojte. Ali onda budite spremni na negativne posljedice.
Ekstreman primjer koliko su vaši podaci zapravo dostupni, čak i ako nemate nikakve veze s osobom koja vas "istražuje", mogli ste čitati u članku Jeziva moć društvenih mreža.
Društvene mreže žele da sve objavljujete javno
Dakle, da još jednom naglasimo, platforme ne brinu o vašoj privatnosti, barem ne po defaultu. One žele da podatke objavljujete javno. One žele da dijelite čim više jer time dolaze do novih korisnika, povećavaju interakciju, vrte oglasni prostor... Podrazumijeva se samo zaštita lozinke, mada su neke od njih i tu imale propuste.
Jedini tko se za vašu privatnost treba brinuti ste vi sami. Kako? Nemojte baš sve učiniti dostupnim baš svima. Ograničite tko može gledati vaše fotografije. Podijelite status samo s kolegama, razredom ili članovima kluba prijatelja knjige, a ne sa svim frendovima na fejsu. Ako imate "škakljiv" sadržaj, a baš si ne možete pomoći da ga ne podijelite, barem razmislite o eventualnim posljedicama. Gledajte korak, dva, tri unaprijed. Pomislite kako bi se osjećali da vas jednog dana pitaju na razgovoru za posao je li vam i inače običaj pozivati na linč neke manjine, jer eto, firma je multinacionalna, pa su u njoj zapravo svi manjine. Ili zašto ste za dane maturanata marširali glavnim trgom bez hlača.
Potrebna ograničenja dostupna su na više-manje svim mrežama u samo nekoliko klikova. Da, slažem se da je na nekima od njih taj proces bespotrebno zakompliciran. To je vrlo vjerojatno i jedan od glavnih razloga zbog koji ljudi ne samo da ne koriste ograničenja, već i prestaju koristiti određene mreže. No samo malo truda u početku dovoljno je da se riješite briga zauvijek.
Zato, sredite vidljivost svojih objava. Ili nemojte. Ali onda budite spremni na negativne posljedice. Vjerujte mi, koliko god dobro sastavili CV, poslodavac će zaključak o vama bez problema donijeti i na temelju vaših profila na društvenim mrežama. A tada ćete situaciju na razgovoru za posao teško spasiti šarmantnim osmijehom.