Talijanski grad Genova rodno je mjesto slavne Vespe. Ovaj poznati motor pojavio se poslije Drugoga svjetskog rata kada je tvornica Piaggio, koja je prije proizvodila lokomotive i zrakoplove, pokušala stvoriti prijevozno sredstvo prikladno za grbave ceste izrovane bombama.
Zadatak da osmisli takvo vozilo dobio je Corradino D'Ascanio, Piaggiov genijalni inženjer koji je dizajnirao, izgradio i upravljao prvim modernim helikopterom. D' Ascanio, koji nije mogao smisliti motocikle, sanjao je o revolucionarnom, posve novom vozilu. Rezultat njegovih ideja bilo je futurističko vozilo nadahnuto aeronautičkim rješenjima, koje je i dan danas jedinstveno među prijevoznim sredstvima na dva kotača.
Kada je vidio vozilo, vlasnik tvornice Enrico Piaggio izjavio je: "Sembra una Vespa!" („Liči na osu“). Od tuda je Vespa dobila svoje ime, koje nosi kultni status. Zbog specifičnog položaja sjedenja, bila je pogodna za vožnju i muškarcima i ženama, a njen je revolucionarni oblik štitio vozača od prljavštine s ceste.
Do kraja 1949. proizvedeno je 35,000 Vespi, a u prvih deset godina proizvodnje iz pogona u Pontederi izašlo je oko milijun primjerka. Do sredine 50-ih Vespa se proizvodila u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Belgiji, Španjolskoj i naravno Italiji.
Vespa je laganim promjenama izgleda uspjela ostati omiljeno prijevozno sredstvo svake nove generacije. Vespa je više od skutera, ona predstavlja talijansku eleganciju i dizajn, a s više od 16 milijuna proizvedenih primjerka, dobro je poznata u cijelom svijetu.
S obzirom da je nastala u Genovi, ne čudi informacija da ovaj grad ima najviše skutera po glavi stanovnika u Italiji i da ih je u gradu više nego automobila.