Ova besplatna usluga omogućuje svim građanima transparentan i ažuran uvid u sve aktivne gradske radove i aktualne naloge za sanaciju komunalnih nepravilnosti kao i u prijave koje su podnijeli drugi građani s povratnim informacijama od strane Grada Zagreba. Na portalu se građani mogu pretplatiti za praćenje izmjena na željenim prijavama, mogu podržati prijave drugih građana kako bi se podigao prioritet za sanaciju te imaju uvid u statističke podatke o prijavama i sanaciji.
Mobilne aplikacije MojZagreb omogućuju građanima brzu prijavu, komentiranje i pregled problema/nepravilnosti na licu mjesta korištenjem pametnih telefona. Trenutno je građanima dostupna aplikacija za Android OS, iOS – iPhone i Windows.
Projekt uspostave današnjeg IT rješenja MojZagreb realizirao se u dvije faze:
I. Uspostava internog web portala za elektroničku evidenciju i praćenje svih gradskih radova vezanih uz društvene projekte, male komunalne akcije i projekte građenja i održavanja cesta te mobilne aplikacije za obavljanje terenskog izvida i upućivanja naloga za sanaciju nepravilnosti od strane komunalnog redarstva, elektroničko odobravanje od strane gradskih ureda, elektronička dostava nadležnim organizacijama za izvršenje sanacije, elektronička dostava podataka o izvršenoj sanaciji od strane nadležnih organizacija te nadzor sanacije od strane Gradske uprave i komunalnih redara
Izlazni rezultati prve faze: Ukidanje papirne komunikacije između komunalnog redarstva, Gradskih ureda i nadležnih organizacija i prelazak na isključivo elektroničku razmjenu podataka (godišnje se generira oko 5000 naloga za sanaciju što podrazumijeva 5000 dopisa, koverti, odgovora na dopis, evidencija u službenim knjigama,…) čime su postignute znatne uštede u trošku uredskog materijala (papir, tinta, koverte, uredski materijal), energentima (struja), ukinuti su troškovi dostave poštom u Gradu Zagrebu i suradnim organizacijama; Značajna ušteda vremenskih resursa omogućavanjem brzog i ažurnog elektroničkog protoka informacija te uspostavom dinamičkog web analitičkog izvještajnog sustava za dostavu informacijama interesnim skupinama u Gradu Zagrebu i široj javnosti.
II. Proširenje rješenja uspostavom web portala za građane MojZagreb zajedno s mobilnim aplikacijama za pametne telefone, popratnim administracijskim sučeljem i integracijom s podacima u e-Redar internom rješenju. Ova faza uslijedila je godinu dana nakon uspostave e-Redar rješenja kako bi se novi način poslovanja isprobao u praksi i unaprijedile podržane aktivnosti a s ciljem pružanja inovativne, moderne i zelene usluge prema građanima Grada Zagreba.
Izlazni rezultati druge faze: Uspostavljen centralni kanal moderne dvosmjerne komunikacije građana s Gradom stalno dostupan; Uspostavljen transparentni kanal djelovanja Grada i suradnih organizacija prema prijavama građana; Uspostavljen tzv. koncept "One-stop-shop" u državnoj upravi gdje se građanin na centralnom mjestu može obratiti sa svojim problemom i ako je isti u nadležnosti Grada Zagreba, Grad se interno organizira da građanin dobije odgovor ili da se postupa po njegovoj prijavi, a ako nije u nadležnosti građanin dobije savjet/upute kome se i kako obratiti; Cjelokupna komunikacija odvija se elektroničkim putem i to široko prihvaćenim kanalima (e-mail, web portal, pametni telefoni) tako da su građanima smanjeni novčani i vremenski troškovi tradicionalne papirne, telefonske komunikacije s lokalnom samoupravom.
Uslugom MojZagreb građani su dobili izravan kanal gdje se njihove primjedbe vide, obrađuju i saniraju što je u odnosu na prethodni način poslovanja znatno jednostavnije, brže i ne zahtijeva veliki trud u pronalasku "prave adrese" za obraćanje. Nadalje, uslugom MojZagreb sve interesne skupine dobile su ažuran uvid u stanje komunalne infrastrukture u Gradu što se tiče kvalitete cesta i javnih površina, zelenih površina, smeća, problema s vodom/odvodnjom i ostale komunalne infrastrukture koja definira kvalitetu života u Zagrebu.
Jednostavnim pogledom na kartu aktualnih radova, naloga i prijava građana i pogledom na statistiku jasno je u kakvom su stanju pojedine gradske četvrti, gdje su kritične točke te gdje bi trebali biti prioriteti budućih investicija. Također, ovakvo rješenje omogućava Gradskim tijelima kvalitetnije planiranje budućih projekata i sredstava za održavanje i povećanje kvalitete života u Zagrebu.
Suradnjom Grada (transparentnim prikazom internih informacija o upravljanju komunalnom infrastrukturom) i građana (dodatne prijave i komentari) osiguravaju se brže i kvalitetnije intervencije na sanacijama nepravilnosti što povećava kvalitetu života svim građanima, dok se principom "One-stop-shopa" i uspostavom centralnog kanala obrade prijava građana sva Gradska upravna tijela sudjeluju u procesu odgovora na prijavu elektoničkom komunikacijom čime se osigurava dostupnost i pravovremenost povratne informacije.
Grad Zagreb za brend 'Integrirano web i mobilno rješenje MojZagreb' postao je novim petogodišnjim korisnikom oznake GREEN MARK - SIGN OF EXCELLENCE, a koju dodjeljuje Savez za energetiku Hrvatske. Ta je oznaka u Republici Hrvatskoj, zaključno s ovom dodjelom, dodijeljena za ukupno 58 brendova.
Više o temama vezanim za energetiku i održivost potražite ovdje.