Čitateljica 24sata snimila je u ponedjeljak na Mostu slobode u Zagrebu dostavljača koji je jurio na eletričnom monociklu preko Mosta slobode. Takvi monocikli mogu ići i preko 100 na sat! Pitali smo sudskog vještaka za promet da nam analizira snimku.
- Vidi se da vozi po prometnici uz veliku brzinu kretanja i opterećenje vozača s prijenosnim ruksakom na leđima kapaciteta cca 100 litara, mogu reći da vozač ne poštuje osnovne prometne propise i predstavlja opasnost za sebe, a i ostale sudionike u prometu. Isto tako, vozač nije adekvatno opremljen jer ne koristi opremu sličnu kao i vozači motocikala (moto hlače, cipele i jakna). Vozaču je narušena stabilnost vožnje radi održavanja ravnoteže i stabilnosti prilikom ubrzanja, kočenja, kao i kod skretanja lijevo ili desno. Naime, vožnja električnim monociklom funkcionira na način da vozač nagibom tijela održava ravnotežu, ubrzava, koči i skreće u lijevo ili desno, što zahtjeva od vozača veliku vještinu i opreznost, iz razloga što električni monocikli postižu maksimalnu brzinu kretanja veću od 100 kilometara na sat - rekao nam je mr. sc. Robert Spudić, sudski vještak za cestovni promet.
Pogledajte nevjerojatnu snimku
Velika brzina i jedan kotač
Kada je vozač još i opterećen s ruksakom na leđima za prijevoz hrane, stabilnost je dodatno narušena. Također prema uputama proizvođača električnih monocikala nije dopušteno upravljati električnim monociklom s teškim teretom. Statistike pokazuju da vozači uglavnom nisu upoznati s tehničkim karakteristikama električnih monocikala jer predstavljaju opasnost na cestama (velika brzina, jedan kotač,…). Uzimajući u obzir organizaciju i funkcioniranje sustava javnog gradskog prijevoza putnika, stanje cestovne infrastrukture, te konstantna prometna zagušenja, želja korisnika za korištenjem novog modaliteta prijevoza u potpunosti je opravdana. Mogu reći da je električni monocikl prihvatljivo prijevozno sredstvo kada govorimo o očuvanju okoliša i potrošnji energije, kao i za odlazak na posao i s posla. Međutim, s električnim monociklom treba upravljati na siguran način i s dodatnim oprezom da ne ugrožavate prvenstveno svoj život, a i živote ostalih sudionika u prometu, dodao je sudski vještak.