To je to što me zanima!

Autoškola: Pa to je ista skupina znakova! Ne može bijeli biti u prednosti. To je pad na ispitu

Iz jedne od većih autoškola u Zagrebu dobili smo odgovor u kojem se ne slažu sa sudskim vještakom, dok on tvrdi kako su pomiješali kruške i jabuke. Primjeri su, kako kaže Husinec, različiti
Vidi originalni članak

Prometna dilema koja je posvađala Hrvate zbog toga koji auto ima prednost, izgleda da je u sukob stavila i struku.

Nakon što smo objavili tvrdnju sudskog vještaka za promet Gorana Husineca, prema kojoj bijeli auto ima prednost iako skreće ulijevo, javio nam se djelatnik jedne od većih autoškola u Zagrebu koji tvrdi suprotno.

Na fotografiji su crveni i bijeli automobil.

Husinec tvrdi kako znak STOP ima najveću težinu u prometu, nazivajući ga 'svetinjom', zbog čega crveni auto nikako ne može proći prije bijelog, premda zadržava smjer kretanja. To je, kako kaže, pravilo samo kod semaforiziranih raskrižja. 

NESREĆA NA PEŠČENICI Automobil naletio na pješaka u Zagrebu, čovjek je preminuo

'Ne može bijeli imati prednost!'

Naš drugi sugovornik iz zagrebačke autoškole ne slaže se s Husincom.

On kaže, ali i ostatak ekipe iz struke s kojima je razgovarao - crveni auto ima prednost! Sve nam je potanko objasnio.

- Vi upravljate vozilom i namjeravate na raskrižju skrenuti ulijevo. Vozači vozila plave i zelene boje voze ravno kroz raskrižje, a vozač vozila žute boje skreće u desno. Znate li koja ste vozila u raskrižju dužni propustiti? Naravno, vozila žute i zelene boje. Zašto? Pa, zato što se ona kreću po glavnoj cesti (cesti s prednošću prolaska). Ok, taj dio odgovora je točan - počinje naš sugovornik i nastavlja:

- I onda Vi krećete svojim vozilom prije vozila koje Vam dolazi iz suprotnog smjera? Naravno. Iiii – Vi krivi! (jer ga niste propustili, a bili ste to dužni!) Pa kako to?! Pa to vozilo ima znak STOP (obvezno zaustavljanje), a ja nemam?! Mislite da zbog toga Vi imate prednost prolaska?? Pa, vozilo plave boje mora stati, a ja ne moram! E, taj dio odgovora - nije točan - kazao nam je djelatnik autoškole i priložio skicu s obzirom na navedeno:

'To je ista skupina znakova'

- Da, vozilo plave boje mora stati, ali da bi propustilo vozila na cesti s prednošću prolaska, a ne i zato da bi propustilo Vas! Naime, i znak 'obvezno zaustavljanje' (popularno zvan 'STOP'), i znak 'križanje s cestom s prednošću prolaska' (popularno zvan 'trokut'), spadaju u istu skupinu znakova (znakova izričitih naredbi), te čine Vaše ceste sporednima, a onoj na koju nailazite daju prednost prolaska. U oba slučaja morate propustiti sva vozila koja se kreću cestom na koju nailazite. Ali, jedna u odnosu na drugu, te su dvije ceste jednake važnosti - kaže naš sugovornik, dodajući da pripadnost istoj skupini znakova također određuje i da su te dvije ceste, jedna u odnosu na drugu, jednake, odnosno iste važnosti, što znači da se u ovom slučaju mora primijeniti jedno od prometnih pravila za prednost prolaska na cestama iste važnosti, a to je upravo pravilo za vozače koji skreću ulijevo.

Isto glasi kako vozač vozila koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svojeg kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

Naš sugovornik tvrdi kako nema smisla da za istu naredbu onda postoje dva znaka, navodeći da ste u oba slučaja dužni propustiti sva vozila što se kreću cestom na koju nailazite. Jedina razlika je, kaže, u 'dramatičnosti' naredbe.

OČEVID U TIJEKU Sudarila se dva automobila kod Remetinečkog rotora u Zagrebu, nastala veća gužva u prometu

- Znak bi, naime, 'križanje s cestom s prednošću prolaska' trebao biti postavljen u blizini raskrižja gdje postoji dovoljno velika preglednost i sigurnost za tzv. 'dinamičko uključivanje u promet', odnosno uključivanje u prometni tok s vozilom u pokretu (bez stajanja), dok bi znak 'obvezno zaustavljanje' trebao biti postavljen pred raskrižjima na kojima takvi, povoljni, uvjeti prije svega preglednosti, ne postoje - objašnajva.

'To je pad na ispitu'

- Upravo takva situacija može biti i u promatranom slučaju, vozilo plave boje može imati slabiju preglednost i druge nepovoljne uvjete na prilasku cesti s prednošću prolaska, negoli Vaše vozilo. Logika je, dakle, i naredba ovih znakova: prvo stani, pa propusti (znak 'obvezno zaustavljanje') i 'propusti', a stani ako je iz nekog razloga nužno (znak 'križanje s cestom s prednošću prolaska'). Možemo jedino ustvrditi da se takav način postavljanja često kosi sa stvarnošću (a to je još jedan problem za sigurnost prometa u raskrižjima) - zaključuje naš sugovornik, koji moli da se ubuduće i ljude iz struke, odnosno oni koji stvarno rade taj posao, pita za mišljenje.

- Mislim da i mi imamo pravo na riječ, i da su zakoni sasvim jasni i jasno napisani. To što ljudi ne znaju zakone nije naša stvar. Ispitivači iz HAK-a bi za takav odgovor rušili i rekli da ponovi prometne propise - poručio je.

Goran Husinec: Neimenovani instruktor miješa kruške i jabuke, ljudi mi prijete

Na prozivke djelatnika autoškole reagirao je i naš prvi sugovornik, sudski vještak za promet, Goran Husinec.

- Žalosno je da takvi instruktori koji se ne žele imenovati uče našu djecu voziti. Upravo je zbog toga veliki broj padova na ispitima, uzimaju novce a ne nauče propise. Ovaj primjer neimenovanog instruktora nije isti kao prethodni jer u njemu bijeli auto stoji i propušta auto na glavnoj cesti. Zašto bi se u prvom slučaju bijeli auto morao zaustaviti, ima znak nailaska na cestu sa prednošću prolaska na kojoj nema nikoga, vidi crveni auto koji ima STOP znak što prepoznaje po njegovom obliku i slobodno skreće lijevo. Kada dođe u konfliktnu zonu sa crvenim autom on se već nalazi u raskrižju na glavnoj cesti, a crveni auto ima STOP i mora sva vozila propustiti - kaže Husinec.

- Čovjek miješa kruške i jabuke. Ljudi su nekulturni, zovu me i prijete mi budući da sam odlučio imenom i prezimenom reći što je ispravno. On me s neke pozicije instruktora proziva i ponižava, ljudi to čitaju i gledaju, a tko zna koliko dugo on uopće radi kao instruktor. Ispada da ljudi koji su nestručni u svom poslu govore onim stručnima što je ispravno. Neka hijerarhija mora postojati - zaključio je Husinec.

S upitom smo se obratili i samom HAK-u, kao i još nekoliko autoškola čije ćemo odgovore također objaviti po primitku.

Idi na 24sata

Komentari 315

  • 03.07.2022.

    vi koji ste se uzivili u ovu raspravu, prvo probajte naći ovakvo raskršće u stvarnom svijetu....sretno!

  • TonyKevo 27.06.2022.

    Osim vertikalne, znači li vam išta horizontalna signalizacija za oba vozila u prometu? Isto kao, na istoj cesti puna do isprekidane linije po sredini; zna se tko smije a tko ne prelaziti u drugu traku, zar ne?

  • pekmezi 26.06.2022.

    Ako je znak "stop" obavezno zaustavljanje i propuštanje svih vozila, onda gospoda iz auto škole nisu savladala gradivo. A uče kandidate prometnim propisima.

Komentiraj...
Vidi sve komentare