Natpise zdravstvenih upozorenja na kutijama cigareta upamtilo je tek 50 posto pušača, dok je dramatične fotografije upamtilo njih 33 posto više, otkriva studija
Fotografije upozorenja na kutiji cigareta učinkovitije od natpisa
Gotovo 83 posto pušača upamtilo je zdravstveno upozorenje s kutije cigareta ako je bilo popraćeno fotografijom, utvrdila je studija američke medicinske škole pri Sveučilištu Pennsylvania.
Ispitanici su trebali promatrati natpise i fotografije na kutijama cigareta i potom napisati upozorenja koja su upamtili. Napisana upozorenja bez fotografija upamtilo je tek 50 posto ispitanika. Što su duže promatrali fotografije, ali ne i natpise, to su više upamtili, prenosi BBC.
Fotografije pacijenata poput onih na aparatima za disanje koje se nalaze na kutijama cigareta, navele su pušače da slušaju upozorenja, tvrde američki stručnjaci.
- Rezultati istraživanja potvrdili su da su fotografije učinkovitije od običnih natpisa. Nadamo se da će pomoći ljudima da se informiraju o svim štetnostima pušenja i na kraju prestanu s tom navikom - napomenuo je autor studije dr. Andrew Strasser.
Velika Britanija bori se da kutije cigareta svih proizvođača budu iste tako da nema mjesta oglašavanju i reklamiranju, no dosad je u tome uspjela samo Australija. SAD od rujna ove godine kao obavezu uvodi fotografije upozorenja na kutijama cigarete, a duhanska industrija to na sudu pokušava osporiti.