Obavijesti

Tech

Komentari 0

Technomancer je pun ambicija, ali nije ispunio veliki potencijal

Technomancer je pun ambicija, ali nije ispunio veliki potencijal
4

Technomancer je vrlo ambiciozan naslov koji doduše nije ispunio mogući potencijal, no to je nekako već "tradicija" tog francuskog razvojnog studija.

Znate ono kako nam je baka znala govoriti, dok smo u tanjur trpali još jednu porciju gulaša, a na kraju smo se naravno grčili za stolom, vidjevši da je gulaš ipak pobijedio - "Sine, oči su ti gladnije od guzice". Slična je situacija i s francuskim razvojnim studijem, Spiders koji nikako da stane na zelenu granu.

Nakon solidnih naslova o avanturama Sherlocka Holmesa, Spiders je ušao u fantasy (Of Orcs and Men) i sci-fi vode (Mars: War Logs), s time da su oba naslova popraćenim osrednjim ocjenama, dok je akcijski RPG, Bound by Flame Spidersov do sada uvjerljivo i najbolje marketinški popraćen naslov. No upravo je Bound by Flame pokazao ono što mori ovaj razvojni studio - kvalitetna ideja, čak i zanimljiva gameplay mehanika, doduše naposljetku popraćene bugovima i mlakom realizacijom.

The Technomancer nekako nastavlja tu nezgodnu tradiciju za taj studio, no idemo po redu...

Gore spomenuti Mars: War Logs zapravo je prvi dio "Technomancer" franšize, a u pitanju je cyberpunk RPG baziran na stealthu, borbi i "technomancer" aspektu gameplaya. Doduše, kao i većina naslova ovog francuskog studija, i Mars: War Logs nije baš najbolje prošao među kritičarima, no The Technomancer ima priliku ispraviti tu grešku.

Obje su igre smještene u isti svemir, a radnja obiju igara odvija se, naravno na Marsu. Priča nas uvodi u razdoblje "War of Water", 200 godina nakon što su ljudi kolonizirali Mars, a igrač stupa u cipele novajlije technomancera, Zachariaha, koji je proizvod novačenja Abundance, jedne od najmoćnijih korporacija na Crvenom planetu.

Na početku igre imati ćete priliku kreirati vlastitog lika, no nećete doduše imati odveć previše izbora, obzirom da se igra ponaša slično kao i Mass Effect; imati ćete već unaprijed postavljenog lika kojemu ćete moći promijeniti... izgled lica, frizuru, boju kože i boju očiju. Vrlo siromašno. Igra se, naravno ne vrti oko duboke prilagodbe lika, te želi da kroz čitavu radnju prođete u ulozi Zachariaha.

Zachariah je technomancer novajlija u bijegu od Tajne Policije, a tajne njegove prošlosti prijete i njegovoj budućnosti, a na igraču je da otkrije što se tu doista događa. E sad, tko, odnosno što su technomanceri? Kada bi technomancere mogli strpati u formu neke klase, tada bi rekli da su combat mageovi. Na raspolaganju imate tri različita načina melee borbe koje u igri možete međusobno prebacivati kako vas je volja, a tu su i električke sposobnosti i kibernetički implanti koji dodatno mogu učiniti razliku u borbi.

Iz aspekta gameplaya, Technomancer se ponaša kao klasični hack and slash RPG, no iz "hrpe" ga izdvaja interesantna mehanika melee borbe. U osnovi, na raspolaganju imate tri glavna melee modela: Warrior, Rogue i Guardian.
Warrior je stil borbe u kojemu po neprijateljima lamatate dugačkom motkom, a udaranjem i akrobatskim izbjegavanjem protivničkih udaraca ovaj se način borbe doista može pretvoriti u upečatljivi borbeni ples. U Rogue varijanti imati ćete dva oružja; hladno i vatreno koje naravno možete u bilo kojem trenutku kombinirati, no vatreno oružje nećete moći koristiti i primarno, obzirom da se nakon određenog vremena uporabe pregrije. Treći melee model jest Guardian, koji nekako najviše podsjeća na fantasy RPG, jer u rukama imate hladno oružje i štit.

Doduše tu je i četvrti način borbe, naravno - Technomancer. U pitanju je više onako "mage" model gdje svojim električnim sposobnostima tamanite neprijatelje. Napomenimo i kako se vaše Technomancer, odnosno električne sposobnosti mogu prenijeti i na preostala tri modela borbe, obzirom da svoja oružja možete nabiti električnim naponom, a kao posljedicu toga dobiti ćete modificirano i nešto snažnije oružje.

Problem s borbom je doduše taj što smo stekli dojam da u tom plesu mehanika ima "dvije lijeve". Nevolje počinju kada se pojavi više neprijatelja, ili pak u onom trenutku kada poželite "lockati" jednog od neprijatelja. U tim trenucima kamera može "poludjeti", Zachariah će pri kretnji i izbjegavanju zapinjati za ostale neprijatelje, ali i za objekte u blizini, a da ne govorimo u kakav se kaos borba pretvori kada u pratnji imate jednog ili više AI suboraca.

U borbi naravno nije sve tako loše. Kada nekim čudom sve ispadne dobro, borba može djelovati vrlo fluidno i zabavno, no to je uglavnom u slučajevima kada ste na otvorenom prostoru gdje imate dovoljno manevarskog prostora. Sve u svemu, ideja je dobra, kvalitetna ali manjkava u realizaciji.

Ostavimo li borbu po strani, Technomancer je, naravno i RPG naslov u kojemu ćete rješavati glavni quest i mnoštvo sidequestova; razgovarati s NPC-jevima, itd. Igra se, naime slično kao i The Witcher oslanja na mehaniku odluka i posljedica, koje ćete uglavnom donositi kroz dijaloge, a kao što je slučaj i u Witcheru, neki vaši pasivni skillovi u komunikaciji mogu donijeti prevagu.

Spiders je svoju igru kreirao nalik naslovima kao što su Mass Effect i Knights of the Old Republic, no Techomancer vidno kaska u odnosu na te naslove iz aspekta atmosfere i bogatstva okoliša. Naime, iako okružja izgledaju solidno, dojam atmosfere je najblaže rečeno užasan. NPC-jevi djeluju kao da su tek tako postavljeni u prostoru, bez nekog posebnog značaja. Najgori primjer su trgovci koji gestikulacijama pozivaju ljude da im priđu i pogledaju ponudu, iako oko njih doslovno nema apsolutno baš nikoga. Pogotovo je smiješno što vidite da ovaj lamata rukama i otvara usta, a pritom ništa ne čujete.
Ipak, sustavi nadogradnje skillova svog lika, craftanje i lootanje prilično su zabavni, te samim time dodaju određen balans igri.
 

Zaključak
Technomancer je vrlo ambiciozan naslov koji doduše nije ispunio mogući potencijal, no to je nekako već "tradicija" tog francuskog razvojnog studija. Akcijski RPG bi trebao biti besprijekorno fluidan, pogotovo kada se oslanja na "borbeni ples" kao što je to u slučaju ovog naslova, no manjkava i bugovita realizacija uništava svaki užitak u igranju. Određeni balans igri pridodaje ostatak igre. Ne-borbeni gameplay u osnovi i nije tako loš, a nadogradnje skillova, craftanje i lootanje pridodaju solidan balans, ali ukupno - dojam je prilično mlak.
Ocjena - 6.8
Za
+Četiri modela borbe
+Dobar sustav nadogradnje skillova, craftanja i lootanja
Protiv
-Bugovita i nefluidna borba
-Loši NPC-jevi
-Ukočene animacije
-Generalno vrlo mlak dojam
Izvor: IGN Adria

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu
BOLJA ENERGIJA

UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu

Na primjerima domaćih uspješnih gradova vidjet ćemo kakav je naš zeleni potencijal, a uz vodeće stručnjake, inovativne poduzetnike i kreatore energetske politike dobit ćemo i odgovor na pitanje kakva je solarna budućnost pred nama.
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...