Proučavajući moždanu aktivnost kod tinejdžera znanstvenici su ustanovili da mogu predvidjeti kulturnu popularnost nečega, kao što su budući popularni glazbeni hitovi
Tinejdžeri mogu predvidjeti hoće li neka pjesma postati hit
Moždana aktivnost tinejdžera, snimljena dok slušaju nove pjesme, može pomoći predvidjeti popularnost pjesme, pokazalo je istraživanje na Sveučilištu Emory.
- Otkrilii smo da u nekoj mjeri proučavajući moždanu aktivnost možemo predvidjeti kulturnu popularnost nečega - rekao je voditelj istraživanja Gregory Berns.
U istraživanju koje je Berns proveo 2006. godine, odabrao je 120 relativno nepoznatih pjesama od glazbenika s demo scene. Dok su ispitanici u dobi od 12 do 17 godina slušali pjesme, bilježene su njihove neuronske reakcije kroz funkcionalnu magnetsku razlučivost slike (fMRI). Ispitanici su također morali ocijeniti svaku pjesmu na skali od jedan do pet. Podaci su prvobitno prikupljani da bi se vidjelo kako pritisak vršnjaka utječe na mišljenje.
Nakon tri godine, Berns je gledajući "American Idol", shvatio da je jedna od pjesma iz istraživanja postala hit.
- Nakon što sam čuo pjesmu nakon tri godine sjetio sam da je ona bila u našem istraživanju. Počeo sam pitati mogu li tinejdžeri predvidjeti novi hit - rekao je Burns.
Pronađena je značajna povezanost između reakcija u mozgu kod adolescenata i pjesmi koje su na kraju bile popularne, a to bi trebao biti glavni korak prema novim istraživanjima kulturnih fenomena.
- Naš dugoročni cilj je razumjeti kulturne fenomene i trendove. Želim znati odakle ideje dolaze i zašto neke od njih postaju popularne, a druge ne. To je ideja i način na koji mislimo da se određuje tijek ljudske povijesti - rekao je Burns.