Sklonost ljudi da vole početna slova svojih imena i prezimena je prirodna, a efekt preferencije slova objašnjava egoizam koji nas podsvjesno navodi, otkriva studija
Naše ime nesvjesno utječe na odabir posla i trošenje novca
Slova u imenu mogu biti naznake budućnosti pojedinca, tvrde američki znanstvenici. Tako bi ona mogla utjecati na odabir profesije, mjesta stanovanja, pa čak i životnog partnera. Prema njihovim otkrićima, primjerice jedan Ivan bi mogao poželjeti živjeti u Ivanić gradu, raditi za INA-u, voziti auto Ibizu i oženiti Irenu, pokazale su prijašnje studije.
U novoj studiji znanstvenici su analizirali ono što nazivaju efektom značenja slova u imenima, prema popisu darivatelja političkim kampanjama. Otkrili su da su imena ljudi, točnije prva tri slova, usko povezana s njegovim radnim mjestom. Neka od objašnjenja za taj efekt je egoizam koji navodi ljude da se zapošljavaju u kompanijama sličnog imena kao što je njihovo, osnivanje privatnih obrta s vlastitim imenom i nesvjesna preferencija sličnih slova u nazivima kompanija, objašnjavaju znanstvenici. Pojedinci koji su darivali novac političarima, u velikom su postotku bili imućni i posjedovali firme koje su nazvali po sebi.
- Ljudima je urođeno da početno slovo svoga imena vole više od drugih slova - smatra voditelj istraživanja, Uri Simonsohn.