Obavijesti

Potrošač

Komentari 0

Znate li što mora sadržavati deklaracija kozmetike?

Znate li što mora sadržavati deklaracija kozmetike?
1

Svaki kozmetički proizvod koji se stavlja u promet mora biti deklariran. Saznajte što sve treba sadržavati deklaracija proizvoda namijenjenih osobnoj higijeni

Proizvodi za osobnu higijenu, njegu, zaštitu te uljepšavanje lica i tijela mogu se stavljati u promet samo u ambalaži koja omogućuje pravilnu uporabu i zaštićuje zdravstvenu ispravnost proizvoda. Rok trajanja za kozmetiku reguliran je Pravilnikom o uvjetima u pogledu zdravstvene ispravnosti predmeta opće uporabe koji se mogu stavljati u promet

Pravilnikom je propisano kako ''svaki proizvod za osobnu higijenu, njegu, zaštitu i uljepšavanje lica i tijela koji se stavlja u promet mora biti deklariran''.

Propisani sadržaj deklaracije

Između ostalog, deklaracija takvog proizvoda mora sadržavati:

  • Naziv ili oznaku proizvoda i naziv ili zaštitni znak proizvođača, odnosno pravne i fizičke osobe koja proizvod stavlja u promet
  • Nominalni sadržaj u vrijeme pakiranja izražen u jedinicama mase ili volumno, osim za pakiranja manja od 5 grama ili 5 mililitara, pakiranja za jednokratnu uporabu te za proizvode koji se prodaju kao veći broj komada u jediničnom pakiranju (s time da je naznačen broj komada)
  • Rok trajanja za proizvode čije je trajanje manje od 30 mjeseci. Rok trajanja navodi se na ovaj način: "Najbolje uporabiti do kraja...", a zatim točan mjesec i godinu isteka roka ili datum proizvodnje i rok uporabe proizvoda. Ako je potrebno, navesti i posebne uvjete čuvanja. Za proizvode čiji najmanji rok trajanja iznosi više od 30 mjeseci, nije potrebno navoditi rok trajanja, ali je potrebno navesti vremenski period od otvaranja za vrijeme kojeg se proizvod može koristiti bez opasnosti za potrošača
  • Uvjete primjene i upozorenja navedena u Listama I, III, IV i VI. Tamo gdje to zbog veličine pakiranja nije moguće, uvjete primjene i upozorenja potrebno je napisati na posebnom listu, a na ambalaži samo skraćenu informaciju za upozorenje potrošaču
  • Broj proizvodne šarže ili kontrolni broj koji je označava. Tamo gdje to zbog veličine pakiranja nije moguće, oznaka se stavlja na sekundarnu ambalažu.
  • Za proizvode koji sadržavaju sastojke čije se djelovanje posebno naglašava, uz naziv je potrebno navesti ime i količinu tih sastojaka izraženu u postocima ili mjernim jedinicama. U aerosolnim pakiranjima, količina sastojaka odnosi se na ukupan sadržaj doze.

Uputa za uporabu i upozorenje o opasnostima

Deklaracija za proizvode koji se stavljaju u promet u originalnom skupnom pakiranju mora sadržavati i sjedište proizvođača.

Proizvodi za osobnu higijenu, njegu, zaštitu i uljepšavanje lica i tijela čije djelovanje ovisi o pravilnoj primjeni (proizvodi za hladnu trajnu ondulaciju, depilatori, boje za kosu, kolor šamponi, neutralizatori i slično) moraju imati priloženu uputu za uporabu, a proizvodi koji se stavljaju u promet u aerosolnom pakiranju i upozorenje o opasnostima koje mogu nastati zbog nepravilnog rukovanja pri uporabi. 

Promjene koje donosi Europska Unija

Od ožujka ove godine, u svim zemljama Europske Unije zabranjen je uvoz i prodaja kozmetičkih proizvoda testiranih na životinjama. Naime, prema  direktivi Europske komisije od 11. ožujka 2013. , u svim zemljama članicama Europske Unije zabranjeni su uvoz i prodaja svih kozmetičkih proizvoda koji su testirani na životinjama, bez obzira na dostupnost alternativnih metoda testiranja njihovim proizvođačima. Zabrana se odnosi na sve kozmetičke proizvode, od proizvoda za kupanje i ljepotu do sapuna i pasta za zube.

Na internetskim stranicama Hrvatske udruge za zaštitu potrošača navodi se kako kozmetički proizvodi s dužim rokom trajanja moraju sadržavati i krajnji rok valjanosti. ''Europska komisija je u tu svrhu izradila simbol koji izgleda kao otvorena posudica za kremu. Oznaka određenog broja mjeseci ili godina na tom simbolu treba potrošača upoznati kako dugo kozmetički proizvod smije biti u uporabi nakon otvaranja. Od 11. ožujka 2005. oznaka (simbol) se treba nalaziti na kozmetičkim proizvodima čiji je rok valjanosti duži od 30 mjeseci'', navodi se.

Trajanje kozmetičkih proizvoda

  • Sjenila, puderi i rumenila potrajat će najviše dvije godine, a zatim ih je potrebno zamijeniti. Dodatno ćete im produljiti trajanje ako pri nanošenju rabite četkicu ili spužvicu, a ne prste. Sjenilo/rumenilo se čuva 180 mjeseci, a rok trajanja je 18 do 24 mjeseca, objavljuje 24sata.hr. 
  • Lak za nokte potrajat će najdulje dvije godine, a ako primijetite grudice, potrebno ga je zamijeniti. Prije svakog nanošenja protresite bočicu, ali ne prejako jer bi to moglo stvoriti balončiće zraka, koji će ostati vidljivi na noktima.
  • Olovke za oči i usta mogu potrajati čak i do tri godine, a najbolje ćete ih zaštititi ako ih uvijek zatvarate kapicom i redovito šiljite. No, u prosjeku, olovka za oči se čuva i do 96 mjeseci iako je rok trajanja cca. 18 mjeseci.
  • Maskara se u prosjeku čuva 12 mjeseci, iako je prosječni rok trajanja od 4 do 6 mjeseci.
  • Ruž/sjajilo koriste se i do 120 mjeseci, dok im je realni rok trajanja "samo" od 12 do 24 mjeseca.
  • Parfemi se također čuvaju cca. 96 mjeseci iako je preporučeno čuvanje samo do 36 mjeseci.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Mark Viduka o dopinškoj aferi, rodbinskoj vezi s Modrićem i kako mu tata nije dao u Dinamo
UŽIVA DALEKO OD NOGOMETA

Mark Viduka o dopinškoj aferi, rodbinskoj vezi s Modrićem i kako mu tata nije dao u Dinamo

Otac je ugurao kauč u kombi i tako nas vozio na treninge, a Tuđmanu je rekao: 'Oslobodite Pridragu i dolazimo!'. Zbog Croatije sam odbio i Hitzfelda, uoči Partizana danima nisam spavao, tribina u Melbourneu nosi moje ime
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo
Andrijašević za 24sata: Dinamo više priča nego što igra, Rijeka mora kupovati, Hajduk ne...
JADRANSKI DERBI

Andrijašević za 24sata: Dinamo više priča nego što igra, Rijeka mora kupovati, Hajduk ne...

U Kini sam tri i pol godine, Kouassi me nasmijava imitacijama i pričama na hrvatskom jeziku. Ove godine me Dinamo neugodno iznenađuje, tako dobro gura u Ligi prvaka, a ne može spojiti dvije dobre utakmice u HNL-u