Osim što su internetski servisi grupne kupnje dobar oblik zarade za ponuđače, krajnji kupci također mogu uštedjeti. Popusti su često do čak 90 posto
Online grupnom kupovinom možete znatno uštedjeti
Kupovina preko interneta je definitivno budućnost. Budućnost u smislu da je često brža, jednostavnija i praktičnija za obaviti u miru našeg doma. No, znamo li kakve vrste "online kupovina" postoje osim uobičajene kupovine? Saznajte u nastavku.
Grupna kupovina?
Internetske stranice namijenjene grupnoj kupovini funkcioniraju na način da je potreban dovoljan broj ljudi koji će kupiti određenu ponudu kako bi količinski popust vrijedio za sve. Naravno, što je veći popust - porast će i broj kupaca. Grupnu kupovinu je 2008. godine pokrenuo američki Groupon.com te je ona u vrlo kratkom roku postala pravi svjetski fenomen. Uz popuste koji su često preko pedeset pa i do devedeset posto, procjenjuje se da se putem grupne kupnje mjesečno ostvari oko milijun eura prometa.
Na koji način funkcionira grupna kupovina?
Koncept ove kupovine funkcionira na vrlo jednostavan način. Internet servis koji pruža uslugu grupne kupovine djeluje kao posrednik između prodavača i kupca. U suradnji s prodavačem, servis dogovara koji će se proizvodi naći u ponudi, koliki će se popust odobriti te koliko je minimalno potrebno kupaca da bi ponuda bila važeća, kao i rok trajanja svake ponude.
Prije dvije godine grupna online kupovina prihvaćena je i u Hrvatskoj pokretanjem portala Kolektiva.hr, dok danas postoji već preko 60 portala za grupni shopping. Neki od njih su SviPopusti, Kikiriki, Katana, KupiMe, SmiješnaCijena, DajSve, itd.. Nova istraživačka informacija iz GfK-ovog istraživanja vezana za trend takve vrste kupovanja, pokazala je kako samo 6 posto ispitanih korisnika interneta nije čuo za niti jedan takav servis, dok je oko 50 posto online korisnika barem jednom kupilo nešto preko servisa za grupnu kupnju.
Što Hrvati kupuju putem interneta?
Istraživanje provedno u srpnju na uzorku građana starijih od 18 godina pokazalo je da je 64 posto ispitanih online korisnika član nekog od servisa grupne kupnje te primaju newsletter od dva do tri ponuđača. Iako su žene češće članice nekog online servisa za grupnu kupnju, istraživanje je pokazalo da su muškarci ipak češće stvarno realizirali takvu kupovinu.
Ove kupnje najčešće su se odnosile na kozmetičke usluge poput šišanja, pedikure, manikure te raznih drugih tretmana. Na drugom su mjestu kupovine nekih konkretnih proizvoda i putovanja, a potom slijede gastro ponuda, kupovina odjeće, obuće ili modnih dodataka.
Grupni popusti učinili su mnoge proizvode i usluge znatno dostupnijima svima, a to je posebice potrebno sada u vrijeme gospodarske krize. Kako biste znatno olakšali kupovinu i istovremeno smanjili udar na kućni budžet, savjetujemo da posjetite neke od domaćih portala za grupnu kupovinu. Naravno, nemojte da vas velika sniženja zavaraju i navedu na kupnju proizvoda koji su vam nepotrebni. I ovdje vrijedi pravilo kupuj pametno!